Τρίτη, Ιούνιος 22, 2021
09/06/2021

428 πλοία χύδην ξηρού φορτίου άλλαξαν χέρια στο πεντάμηνο

Σε υψηλό 5ετίας οι τιμές -Allied Shipbroking:Υπάρχει ακόμα έδαφος για ενίσχυσή τους

Εντυπωσιακός είναι αριθμός των αγοραπωλησιών πλοίων το πρώτο πεντάμηνο του έτους στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, όπως σημειώνει ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking στην εβδομαδιαία έκθεσή του. Το πρώτο πεντάμηνο φέτος 428 πλοία άλλαξαν χέρια, έναντι μόλις 145 πλοίων το ίδιο διάστημα πέρυσι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο. Πρωταγωνιστές οι Έλληνες εφοπλιστές και ως αγοραστές και ως πωλητές, καθώς και οι δυο πλευρές επιδιώκουν να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες μιας ισχυρής αγοράς. Πρόσφατο παράδειγμα ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Olympic Shipping του Ιδρύματος Ωνάση που επιδιώκει να εγγράψει υπεραξίες από την πώληση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καθώς προχώρησε, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking, στην πώληση τριών supramax, των Olympic Pegasus (56.726 dwt, 2011), Olympic Peace (55.709 dwt, 2006) και Olympic Pride (55.705 dwt, 2006) σε άλλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία. Σύμφωνα με άλλο ναυλομεσιτικό οίκο το Olympic Pegasus πουλήθηκε αντί 15 εκατ. δολ., ενώ τα άλλα δύο en bloc στα 25,5 εκατ. δολ. Πληροφορίες του Tradewinds αναφέρουν ότι αγοραστές των πλοίων είναι μέλη της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου που ελέγχουν και την εισηγμένη Costamare.

Γενικότερα πάντως οι αγοραπωλησίες πλοίων συνεχίζονται παρά το γεγονός ότι οι αξίες των second hand πλοίων βρίσκονται στα ιστορικά υψηλά των τελευταίων πέντε ετών. Σύμφωνα με τον οίκοAllied Shipbroking υπάρχει ακόμη έδαφος περαιτέρω ενίσχυσης των τιμών. Οι τρέχουσες τιμές ενεργητικού φαίνεται να είναι ακόμη χαμηλές σε σύγκριση με τα σημερινά κέρδη των πλοίων που ναυλώνονται με tome charter, σημειώνει και προσθέτει ότι οποιαδήποτε απόφαση αγοράς σε αυτά τα επίπεδα είναι ασφαλής καθώς υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανόδου των τιμών κατά τους επόμενους μήνες. Αναφορικά με τις συναλλαγές, αυτή την περίοδο το ενδιαφέρον εστιάζεται σε πλοία μεσαίου και μικρότερου μεγέθους με ένα πολύ μεγάλο αριθμό μονάδων Supramax / Ultramax και Handysize να αλλάζουν χέρια. Με τις τιμές των περιουσιακών στοιχείων να παραμένουν σε ανοδική πορεία, τάση αυτή αναμένεται να διατηρηθεί βραχυπρόθεσμα. Αναφορικά με τις αξίες πλοίων, τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου οι τιμές βρίσκονται στο υψηλό 5ετίας. Για παράδειγμα, αξία ενός capes 5 ετών εκτιμάται στα 41 εκατ. δολ., όταν την τελευταία 5ετία ελάχιστη τιμή ήταν 23 εκατ., μέγιστη 41 εκατ. δολ. και μέση τιμή 30,4 εκατ. δολ. Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια οι αξίες των second hand πλοίων απέχουν από τα ιστορικά υψηλά. αξία ενός suezmax 5ετίας εκπμάται σήμερα, σύμφωνα με τηνAllied Shipbroking, στα 48 εκατ. δολ., με ελάχιστη στα τελευταία πέντε έτη τα 40 εκατ. δολ., μέγιστη τα 62 εκατ. δολ. και μέση τιμή τα 46,9 εκατ. δολ. Πάντως, στα δεξαμενόπλοια οι αγοραπωλησίες δεν είναι ιδιαίτερα πολλές, με το ενδιαφέρον προς το παρόν να εντοπίζεται σε ορισμένα πολύ μεγάλα πλοία.

Νέες ναυπηγήσεις

Στις ναυπηγήσεις το ενδιαφέρον εντοπίζεται κυρίως στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, αν και όπως σημειώνει ναυλομεσιτικός οίκος άνοδος του κόστους ναυπήγησης μπορεί να «σπρώξει» και άλλο το ενδιαφέρον από τα ναυπηγεία στη second hand αγορά. Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, προηγούμενη εβδομάδα δεν είχε πολλές «συγκινήσεις» καθώς ήταν γενικά ήσυχη, με το ενδιαφέρον να καταγράφεται σε μία παραγγελία για δύο συν ένα suezmax. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για νέες ναυπηγήσεις καταγράφεται στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), ενώ εξακολουθούν να είναι έντονες οι τοποθετήσεις παραγγελιών νεότευκτων στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων όπου αγορά εξακολουθεί να είναι ισχυρή.
naftemporiki.gr

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας