Τετάρτη, Οκτώβριος 28, 2020
16/10/2020

Αβεβαιότητα αλλά και αισιοδοξία για τις διαλύσεις τανκερ το 2021

Oι διαλύσεις των δεξαμενόπλοιων δεν συμβαδίζουν με τον ρυθμό του περασμένου έτους, ενισχυοντας στους φόβους ότι η ανάκαμψη της αγοράς ισως πάρει περισσότερο χρόνο.

Σύμφωνα με έκθεση της Gibson «από τις αρχές του περασμένου έτους, λιγότερα από 60 δεξαμενόπλοια άνω των 25.000 dwt έχουν διαλυθεί, περίπου τα μισά από αυτά που διαλύθηκαν το 2018. Συγκεκριμένα, μόλις 4 VLCC έχουν πάει προς διάλυση κατά αυτή την περίοδο, σε σύγκριση με 38 το 2018. Τα στατιστικά στοιχεία είναι παρόμοια για τα suezmax και Aframaxes / LR2.

Σε αυτές τις ομάδες μεγέθους, 8 και 6 δεξαμενόπλοια έχουν πωληθεί για scrap από τον Ιανουάριο του 2019, έναντι 22 και 53 αντίστοιχα κατά τη διάρκεια του 2018.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για αυτήν την κατάρρευση από την έντονη δραστηριοτητα το 2018 και στη συνέχεια το μπουμ της αγοράς μεταξύ Οκτωβρίου 2019 και Απριλίου 2020 μεχρι το κλείσιμο των διαλυτήριων στην Ινδία για μεγάλο μέρος του 2ου τριμήνου του 2020 και η κατάρρευση των τιμών scrap τον Μάιο του 2020 σε χαμηλό επίπεδο τριών ετών.

Οι τιμές ανέκαμψαν στο υψηλό έξι μηνών καθώς τα ναυπηγεία επανήλθαν δυναμικά.

Η ταση των τιμών scrap είναι αβέβαιη. Παρόλο που φαίνεται να υπάρχει έντονη προθυμία για απόκτηση χωρητικότητας, ιδίως από πακιστανικα διαλυτήρια και πιο πρόσφατα από ανακυκλωτές του Μπαγκλαντές, παραμένει η απειλή περαιτέρω μέτρων lockdown.

Στο μέλλον, η ζήτηση χάλυβα από τον κατασκευαστικό τομέα έχει επίσης τη δυνατότητα να σταθεροποιηθεί ουσιαστικά σε ένα περιβάλλον μετά την πανδημία, εάν οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο επενδύσουν σε μεγάλα έργα υποδομής σε μια προσπάθεια τόνωσης των εγχώριων οικονομιών, όπως ήδη συμβαίνει στην Κίνα.

Το 2021 θα μπορούσε να υπαρξει σημαντική κινητικότητα, καθως το 10% του στόλου των δεξαμενόπλοιων θα είναι 20 ετών ή περισσότερο τον επόμενο χρόνο.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας