Κυριακή, Ιούνιος 07, 2020
22/05/2020

Οι Έλληνες εφοπλιστές στο ταμπλό

Η διπλή δικαστική νίκη της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Top Ships συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πισπόλη, στην υπόθεση της Kalani investments φαίνεται ότι … δεν αποθαρρύνει τους μηνυτές. Ναι, η Top Ships έχει απαλλαγεί οριστικά από τις κατηγορίες περί απάτης αφού τόσο ο δικαστής της περιφέρειας της Νέας Υόρκης Brian M. Cogan, όσο και το Ομοσπονδιακό Εφετείο στο οποίο προσέφυγαν, απέρριψαν ομόφωνα το αίτημα των εναγόντων να προχωρήσει σε δίκη η υπόθεση όμως για άλλες δύο ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές δεν ισχύει το ίδιο. Η μία εξ αυτών είναι η πρώην Diana Containerships και νυν Performance Shipping συμφερόντων της οικογενείας του εφοπλιστή Συμεών Παληού και η άλλη είναι η πρώην εισηγμένη Dryships του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου. Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του το Tradewinds, το ενδεχόμενο νέας προσφυγής των μετόχων ή πρώην μετόχων εναντίον τους με την κατηγορία της χρηματιστηριακής απάτης παραμένει ανοιχτό. Κι αυτό γιατί ο δικαστής της περιφέρειας της Νέας Υόρκης Gary R. Brown, δεν ακολούθησε το δεδικασμένο και αποφάσισε να επιτρέψει στους μετόχους της Dryships και της Diana Containerships να τροποποιήσουν τις αντίστοιχες καταγγελίες τους σχετικά με τις συμφωνίες που έκλεισαν οι δύο ναυτιλιακές με την Kalani Investments. Το ρεπορτάζ του Tradewinds αναφέρει ότι οι δικηγόροι των δύο ναυτιλιακών αιτήθηκαν στον δικαστή Brown να σταματήσει τη δικαστική διαμάχη ακολουθώντας το δεδικασμένο της υπόθεσης της Top Ships για τις συναλλαγές της με την Kalani. Κι αυτό γιατί στην περίπτωση της Top Ships οι δικαστές έκριναν ότι η ναυτιλιακή δεν είχε αποκρύψει καμία από τις συναλλαγές μετοχών που τέθηκαν υπό αμφισβήτηση, χωρίς να αφήσει κανένα περιθώριο να κατηγορηθεί για χειραγώγηση. Οι δικηγόροι της DryShips και της Diana Containerships υποστήριξαν ότι οι υποθέσεις ήταν ουσιαστικά πανομοιότυπες με τη δικαστική υπόθεση της Top Ships και θα ήταν δικαιολογημένο να μην συνεχιστεί η διαδικασία.

Έκλεισε και τυπικά το deal αναχρηματοδότησης υφιστάμενου δανείου με την Nordea Bank η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή Diana Shipping συμφερόντων της οικογένειας Παληού. Η Diana ανακοίνωσε ότι στις 7 Μαΐου υπέγραψε σύμβαση δανειακής διευκόλυνσης ύψους 55,84 εκατ. δολαρίων με τη Nordea Bank. Το ποσό θα κατευθυνθεί στην αναχρηματοδότηση ισόποσου δανείου προς τη συγκεκριμένη τράπεζα επεκτείνοντας την αποπληρωμή του για δύο επιπλέον έτη μέχρι το Μάρτιο 2022 Η συμφωνία έχει option επέκτασης της αποπληρωμής για δύο επιπλέον έτη μέχρι το Μάρτιο 2024.

Μερικές μέρες πριν όταν η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή Danaos Corp παρουσίαζε τα αποτελέσματα τριμήνου, ο επικεφαλής της Δρ Ιωάννης Κούστας τόνιζε ότι η δύναμη της εταιρίας και οι ισχυρές σχέσεις της αποδεικνύονται από τις χρηματοδοτικές συμφωνίες στη διάρκεια της πανδημίας «Και ότι το πιο σημαντικό είναι ότι κοιτάμε μπροστά και συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας και να διατηρούμε μια στέρεη βάση ώστε να αντέξουμε την τρέχουσα ταραχή της αγοράς». Πριν αλέκτωρ λαλήσαι ο εφοπλιστής επιβεβαιωνόταν. Όχι μόνο από την πορεία της μετοχής που σε μία εβδομάδα ανέβηκε κατά 11% στα 4,17 δολάρια (χθες διαπραγματευόταν μεταξύ 4,15 και 4,27 δολαρίων) αλλά και από την ανάπτυξη του στόλου της. Η Danaos ανακοίνωσε ότι απέκτησε το χωρητικότητας 8,626 TEU containership, Niledutch Lion κατασκευής 2008 και το χωρητικότητας 8,463 TEU πλοίο Phoebe κατασκευής 2005. Και τα δύο πλοία ναυλώθηκαν για χρονικό διάστημα δύο ετών και θα συνεισφέρουν στα EBITDA επιπλέον 12 εκατ. δολάρια σε ετήσια βάση.

Για τη Seanergy, πάντως, υπάρχει μια ενδιαφέρουσα ανάλυση πάνω στις προβλέψεις του επικεφαλής αναλυτή της Maxim Group, Tate Sullivan, βάσει των οποίων η τιμή της μετοχής της ναυτιλιακής μπορεί να προσθέσει ως και 150%.

Κάτω από το όριο του 1 δολαρίου συνεχίζουν να παραμένουν οι εισηγμένες στην αμερικανική αγορά ναυτιλιακές Globus Maritime (οικογένεια Φειδάκη), Performance Shipping (οικογένεια Παληοϋ) και Seanergy Maritime Ltd.

Με την παραλαβή του χωρητικότητας 180.000 cbm πλοίου μεταφοράς LNG, GasLog, Wales ολοκληρώθηκε και τύποις το deal εξαγοράς του από την ειοηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή GasLog Ltd. συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού. Είναι το δεύτερο πλοίο και μάλιστα ίδιας χωρητικότητας που παραλαμβάνει η ναυτιλιακή το τελευταίο δίμηνο μιας και περίπου έναν μήνα πριν πρόσθεσε στο στόλο της το χωρητικότητας 180.000 cbm πλοίο μεταφοράς LNG, GasLog Windsor, θέτοντας άμεσα σε ισχύ τη συμφωνία επταετούς ναύλωσης του από την Centrica. Αμέσως μετά την παραλαβή του το Gaslog Wales ξεκίνησε τη ναύλωσή του διάρκειας 12 ετών στην κορυφαία ιαπωνική εταιρία του κλάδου LNG, Jera. Η συμφωνία της Gaslog Ltd με τη Jera είχε ανακοινωθεί τον Μάρτιο του 2019 χωρίς ωστόσο να κάνει γνωστό το ύψος των ναύλων γι αυτή. Ωστόσο σύμφωνα με τη ναυτιλιακή αυτό διαμορφώνεται με βάση το μέσο όρο των ναύλων και αναμένεται να εξασφαλίσει σημαντικές αποδόσεις για τους μετόχους της εταιρίας.

Σε κάθε κρίση δεν υπάρχουν μόνο οι αρνητικές παράμετροι αλλά και οι θετικές. Αυτές ή καλύτερα και αυτές φροντίζει να φωτίζει ο επικεφαλής της εισηγμένης στο Nasdaq ναυτιλιακής Euroseas Ltd Αριστείδης Πίττας. Ο εφοπλιστής παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα άλλης ναυτιλιακής συμφερόντων του της Eurodry η οποία ειδικεύεται στο ξηρό φορτίο, ανέφερε πως αναμένει χαμηλές τιμές ναύλωσης και χαμηλή ζήτηση και τους επόμενους μήνες λόγω της πανδημίας, όμως τόνισε: «Ένα θετικό αποτέλεσμα της ύφεσης της αγοράς και της επικρατούσας αβεβαιότητας είναι το εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο των παραγγελιών για νέες κατασκευές. Αυτή η εξέλιξη σε συνδυασμό με τις ήδη περιορισμένες παραγγελίες και τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση υφιστάμενων συμβολαίων νέων κατασκευών, θέτουν τις βάσεις για γρήγορη ανάκαμψη των τιμών όταν βέβαια ανακάμψει το εμπόριο ξηρού φορτίου. Προσπαθούμε να είμαστε σε θέση να επωφεληθούμε από μια τέτοια εξέλιξη και αξιολογούμε συνεχώς τις ευκαιρίες για επενδύσεις σε πλοία».

Διαρκή κινητικότητα επιδεικνύει το τελευταίο διάστημα η εισηγμένη στο Nasdaq ναυτιλιακή Top Ships Inc συμφερόντων του εφοπλιστή Ευάγγελου Πιστιόλη. Μετά από τις συμφωνίες εξαγοράς πλοίων η εισηγμένη ανακοίνωσε ότι πρόκειται να διαθέσει προς πώληση σε θεσμικούς επενδυτές περισσότερες από 50% εκατομμύρια μετοχές της . Όπως αναφέρεται σε σχετική ενημερωτική επιστολή προς τη SEC, η εταιρία έκανε γνωστό ότι έχει έρθει σε συμφωνία με την Maxim Group LLC αναφορικά με την πώληση πακέτου 51.700.000 κοινών μετοχών της σε θεσμικούς επενδυτές στην τιμή των 0,135 δολ. ανά μετοχή. Τα ακαθάριστα έσοδα που αναμένει από την κίνηση αυτή ανέρχονται στα 7 εκατ. δολάρια. Η προσφορά των μετοχών αναμενόταν να κλείσει χθες 21 Μαΐου 2020. Το υψηλό 52 εβδομάδων της Top Ships είναι τα 13,6 δολάρια έναντι 0,08 που είναι το υψηλό της ίδιας περιόδου και η κεφαλαιοποίησή της ανέρχεται σε 30,391 εκατ. δολάρια.

dealnews.gr 

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας