Τετάρτη, Σεπτέμβριος 30, 2020
18/03/2014

Παγκόσμια πρωτιά για τους Έλληνες εφοπλιστές, αλλά ο ελληνικός στόλος μειώνεται…

Μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των Ελλήνων εφοπλιστών που προτιμούν το εθνικό νηολόγιο για τα πλοία τους εν αντιθέσει με τα ξένα νηολόγια τα οποία κερδίζουν την προτίμησή τους.

Συνολικά, ελληνική σημαία φέρει μόνο το 22,3\% των πλοίων του υπό ελληνική διαχείριση στόλου ο οποίος αριθμεί 3695 πλοία με χωρητικότητα 294,4 εκατ τόνων, ή το 16,5 \% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν 3.695 πλοία, εκ των οποίων τα 825 χωρητικότητας 69,6 εκατ. τόνων είναι υπό ελληνική σημαία και 2.870, χωρητικότητας 224,8 εκατ. τόνων, υπό ξένη. Αυτό σημαίνει ότι ελληνική σημαία φέρουν μόλις 22,3\% του στόλου που ελέγχουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Το νούμερο αυτό αποκτά επιπρόσθετη σημασία, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2008 ελληνική σημαία έφεραν 980 πλοία και το 2009 1.121 πλοία.

Τα «αγκάθια»

Γιατί, λοιπόν, οι έλληνες εφοπλιστές δεν προτιμούν το εθνικό νηολόγιο, παρά τα ευνοϊκά μέτρα που κατά καιρούς έχει λάβει το ελληνικό κράτος μέσω του υπουργείου Ναυτιλίας ; Εφοπλιστικοί κύκλοι ανέφεραν στο maritimes.gr ότι το «θέμα δεν είναι τόσο απλό και η απάντηση είναι σύνθετη». Κατά τους ίδιους κύκλους το πρόβλημα ανταγωνιστικότητας του εθνικού νηολογίου αποτελείται από τρεις, τουλάχιστον, σοβαρές παραμέτρους που θα πρέπει να αντιμετωπισθούν συγχρόνως , όπως : 1) η δημιουργία σταθερού φορολογικού καθεστώτος για τις ναυτιλιακές εταιρείες αλλά και για τις επενδύσεις των ναυτιλιακών κεφαλαίων σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας. 2), μείωσης της γραφειοκρατίας και 3) περισσότερο ευέλικτη πολιτική στα εργασιακά θέματα καθώς και σε θέματα επάνδρωσης πλοίων και αναλογία Ελλήνων και αλλοδαπών ναυτικών.

Με βάση τον αριθμό των πλοίων, πάνω από 92\% του ελληνόκτητου στόλου συγκεντρώνεται σε επτά νηολόγια. Σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), που αφορούν πλοία μεγαλύτερα των 1.000 κοχ, ο ελληνόκτητος στόλος προτιμά τα νηολόγια της Ελλάδας, της Λιβερίας, της Μάλτας, των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά, των Μπαχάμας και της Κύπρου.

Ποιοι ύψωσαν την ελληνική σημαία

Οι Έλληνες που ύψωσαν τη γαλανόλευκη σε πλοία τους μέσα στο 2013 και στις αρχές του 2014, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου είναι:

Γιάννης Αγγελικούσης ο οποίος ενέγραψε στο ελληνικό νηολόγιο τα περισσότερα πλοία συνολικά 13 και ακολουθούν, Ιωάννης Κούστας, οι οικογένειες Κέρτσικοφ-Καρασταμάτη-Χατζηελευθεριάδη, Νίκος και Μελίνα Τραυλού, Γ.Βαρδινογιάννης, Νίκος Τσάκος, Πίτερ Λιβανός Διαμαντής Διαμαντίδης, Ανδρέας Μαρτίνος, Αθανάσιος Μαρτίνος, Αντώνης Παπαδημητρίου, Μιχαήλ Λεμός, Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, Συμεών Παληός, Γιώργος Λιβανός, αφοι Γουλανδρή, Μενέλαος Πάγκαλος, Λουκάς Κτιστάκης, Μάρκος Μαρινάκης, Ευστράτιος π.Τσαλαμανιός, Ζ&Γ Χαλκούσης, Πρόδρομος Τσαντάογλου, Ορέστης Βαρώνης, Αχιλλέας Κακομανώλης, Ηλίας Μαρολέων.

Υπάρχουν βεβαίως και άλλοι Έλληνες εφοπλιστές που έχουν πλοία με ελληνική σημαία στον στόλο τους όμως δεν αναφέρονται γιατί δεν έκαναν κάποια νέα εγγραφή την προηγούμενη χρονιά μέχρι και σήμερα.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας