Το λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων τους πρώτους έντεκα μήνες (Ιανουάριος - Νοέμβριος) του 2022, εξαιτίας της αύξησης του πληθωρισμού και της αναπόφευκτης επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco Shipping Ports το εν λόγω διάστημα διακινήθηκαν συνολικά από τις προβλήτες ΙΙ & ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά 3.96 εκατομμύρια teu, από 4.39 εκατομμύρια teu την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πτώση δηλαδή κατά 9.6%. Ως προς το Νοέμβριο διακινήθηκαν συνολικά 359.8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, από 365.5 χιλιάδων τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ή αλλιώς πτώση κατά 1.6%.
Ενώ υπενθυμίζεται ότι από τις δύο προβλήτες του ΣΕΠ διακινήθηκαν τον Οκτώβριο 355 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, τον Σεπτέμβριο 366.4 χιλιάδες, τον Αύγουστο 373.1 χιλιάδες, τον Ιούλιο 391.5 χιλιάδες, τον Ιούνιο 357.6 χιλιάδες, τον Μάιο 391.7 χιλιάδες, τον Απρίλιο 296.6 χιλιάδες, τον Μάρτιο 362 χιλιάδες και τον Φεβρουάριο του 2022 349.3 χιλιάδες.
Γενικότερα, ο κλάδος λιμενικών εργασιών της Cosco κατέγραψε μείωση κατά 7.5% στους όγκους εμπορευματοκιβωτίων το Νοέμβριο, ενώ διακινήθηκαν πάνω από 8.5 εκατομμύρια teu. Ενώ όσον αφορά στη συνολική διακίνηση για το διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου αύτη ήταν άνω των 94.6 εκατομμυρίων teu, καταγράφοντας μείωση κατά 2.4% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2021.
Την ίδια ώρα αξίζει να αναφερθεί ότι το λιμάνι του Πειραιά διατηρεί την πέμπτη θέση σε όρους διακίνησης. Σύμφωνα με την έρευνα του Theo Notteboom, καθηγητή & ιδρυτή του PortEconomics, το τρίτο τρίμηνο του 2022 το λιμάνι του Πειραιά παραμένει στην πέμπτη θέση, βάσει διακίνησης των containers. Ειδικότερα, τα εμπορευματοκιβώτια που διακινήθηκαν από το ελληνικό λιμάνι ήταν μειωμένα κατά 10.5% σε ετήσια βάση. Ως προς τα άλλα, το πρώτο λιμάνι είναι του Ρότερνταμ, το οποίο κατέγραψε πτώση κατά 4.4%. Δεύτερο είναι το λιμάνι της Αμβέρσας του Βελγίου με πτώση κατά 5%. Τρίτο το λιμάνι του Αμβούργου που η διακίνηση υποχώρησε κατά 2.3%. Και ακολουθούν της Βαλένθια με πτώση κατά 6.2%, το γερμανικό λιμάνι Μπρεμερχάβεν με μείωση κατά 9.5% και το ισπανικό Αλχεθίρας με πτώση κατά 0.6%.Εν αντιθέσει με τα προαναφερθείσα λιμάνια, πέντε ευρωπαικά λιμάνια έκλεισαν θετικά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Συγκεκριμένα, το λιμάνι της Βαρκελώνης με αύξηση κατά 1.1%, το Τζόια Τάουρο με 10.2%, της Χάβρης με 0.1%, το Γκντανσκ με 15.5% και της Μασσαλίας με 5%.