"Πέρασαν τρία χρόνια από την προηγούμενη εκδήλωση κοπής της παραδοσιακής βασιλόπιτας, διάστημα στο οποίο η ναυτιλία μας αντιμετώπισε, με επιτυχία, πολλαπλές προκλήσεις. Υπηρέτησε με επιτυχία τις θαλάσσιες μεταφορές εντός και εκτός της χώρας. Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο supply chain στα λιμάνια, στα οδικά δίκτυα, στους αποθηκευτικούς χώρους ήταν πολλές.Ναυτικοί, στελέχη γραφείων αλλά και φορείς συνεργάστηκαν ώστε να καλυφθούν οι βασικές ανάγκες, να μεταφερθούν πρώτες ύλες και προϊόντα, ώστε να εξυπηρετηθούν τα νησιά μας", όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΝΕΕ), Γιώργος Πατέρας.
Να σημειωθεί ότι η εν λόγω εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων της πολιτικής, οικονομικής, διπλωματικής και ναυτιλιακής κοινότητας, στο ιστορικό για την αναγέννηση της ελληνικής ναυτιλίας πλοίο στο "Hellas Liberty", που λειτουργεί ως πλωτό Μουσείο στον Πειραιά.
Την ίδια ώρα ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην κ. Μελίνα Τραυλού, που ήταν η πρώτη φορά που ψηφίστηκε γυναίκα Προέδρος στην Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), αλλά και στη καλή συνεργασία που συνεχίζουν να έχουν μαζί της.
Αναφερόμενος στο Υπουργείο Ναυτιλίας τόνισε μεταξύ άλλων ότι "Είμαστε περήφανοι για τη συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και την πληθώρα των μέτρων που λήφθηκαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια, όπως η ψηφιοποίηση του Υπουργείου, τα ηλεκτρονικά ναυλοσύμφωνα για τον κλάδο του yachting, το νέο νόμο για τον θαλάσσιο τουρισμό και το yachting που θα τεθεί σε ισχύ πριν απο την έναρξη της θερινής περιόδου, την ηλεκτρονική δήλωση απόπλου και κατάπλου και την ηλεκτρονική παραγγελία πλοηγών, για να ονομάσω λίγα".
Σχετικά με το θέμα της ναυτιλιακής απανθρακοποίησης, ο κ. Πατέρας είπε ότι "Παράλληλα προχωράμε καλά προς αυτήν σύμφωνα με τους στόχους του IMO". Ωστόσο συμπλήρωσε ότι η ανάπτυξη και εξέλιξη της τεχνολογιας, η κατασκευή νέων μηχανών, η παραγωγή, αποθήκευση και διανομή των νέων καυσίμων, είναι τομείς που δεν ελέγχονται από την ναυτιλία.Το ESG (Environmental Social Governance) αποτελεί πλέον κύριο θέμα στον χώρο μας. Στην πορεία αυτή είναι και η πρωτοβουλία του ΝΕΕ για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου που έχει δρομολογηθεί. Πιστεύουμε ότι μέσα στο 2023 θα έχουμε θετικά αποτελέσματα.
Ένα άλλο βασικό ζήτημα στο οποίο αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της ΝΕΕ ήταν ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα. Ειδικότερα, επισήμανε ότι "Αυτό το πλοίο το "Hellas Liberty" είχε 10.800 τόνους μεταφορική ικανότητα με μέγιστη ταχύτητα 11 κόμβους λέγανε ορισμένοι, παρόλο που δεν τα πιάνανε ποτέ ούτε και στην κατηφόρα. Και με 28 άτομα πλήρωμα. Τότε, εποχή δύσκολη μετά τον πόλεμο, το ναυτικό επάγγελμα ήταν περιζήτητο παρά τις δύσκολες συνθήκες στα πλοία.Σήμερα παρά τις ανέσεις, τις καλές απολαβές, τις δυνατότητες εξέλιξης η θάλασσα δεν προσελκύει τους νέους και τις νέες.Είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Το ΝΕΕ σε συνεργασία με την ΕΕΕ, οργανώνει μια καμπάνια ενημέρωσης της νεολαίας για το ναυτικό επάγγελμα και τη ναυτοσύνη".
Τέλος, να αναφερθεί ότι το ΝΕΕ διαθέτει μεγάλο θεματολόγιο που αφορά μεταξύ άλλων σε Θαλάσσιο τουρισμό, λιμάνια, μαρίνες, ασφάλεια, ναυπηγοεπισκευή, παραγωγή ναυτικών υλικών, νομικές υπηρεσίες ή διαιτησίες που αποτελούν μέρη της ελληνικής ναυτιλιακής συστάδας.