Σάββατο, Ιανουάριος 29, 2022
14/01/2022

DNV: Η συνεργασία είναι το κλειδί για την επιτυχία της ναυτιλιακής απανθρακοποίησης

Η απανθρακοποίηση είναι η μεγάλη πρόκληση της εποχής μας και κυρίως ως προς την κλίμακα, την πολυπλοκότητα και τις επιπτώσεις της για τον κόσμο. Το κρίσιμο ερώτημα για το συνέδριο του DNV ήταν "Πώς οι κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες παραμερίζουν τον ανταγωνισμό και συνεργάζονται για να οικοδομήσουν ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τη ναυτιλία;"

Συμμετέχοντες από όλη τη ναυτιλιακή αλυσίδα έλαβαν μέρος στο Συνέδριο του DNV με θέμα "The Fuel of the Future". Με στόχο την προώθηση της ιδέας ότι η συνεργασία είναι το κλειδί για την επιτυχία στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κόσμου, η εκδήλωση προσέλκυσε περισσότερους από 6.500 εγγεγραμμένους συμμετέχοντες και συγκέντρωσε μια ολοκληρωμένη σειρά από πλοιοκτήτες, μεγάλες εταιρείες ενέργειας, χρηματοδότες και ρυθμιστικές αρχές που πρόσφεραν τις μοναδικές γνώσεις τους για πώς η ναυτιλία μπορεί να χαράξει τη βέλτιστη διαδρομή άμεσα.

Ανοίγοντας την εκδήλωση, ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου DNV, Remi Eriksen τόνισε την πρόοδο που σημειώθηκε στην πρόσφατη σύνοδο κορυφής COP26 στη Γλασκώβη αλλά και τις προκλήσεις που υπάρχουν. Συγκεκριμένα ανάφερε ότι "Υπάρχει πλέον ένα ρητό σχέδιο για τη μείωση του άνθρακα και τη σταδιακή κατάργηση των χορηγιών που μειώνουν τεχνητά την τιμή των υδρογονανθράκων αλλά και ένα σχέδιο μείωσης κατά 30% των εκπομπών μεθανίου έως το 2030, που συμφωνήθηκε από περισσότερες από 100 χώρες. Οι νέες δεσμεύσεις για το καθαρό μηδέν μέχρι τα μέσα του αιώνα σημαίνουν ότι το 90% της παγκόσμιας οικονομίας καλύπτεται πλέον, αλλά υπάρχουν ακόμη μεγάλες προκλήσεις".

Ο Knut Ørbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος, της DNV Maritime, τόνισε ότι η απανθρακοποίηση είναι ένα έργο που κανένας παίκτης, ή ακόμη και ένας κλάδος, δεν θα μπορούσε να προσεγγίσει μεμονωμένα. Ειδικότερα ανάφερε ότι "Χρειαζόμαστε τη συνδυασμένη υποδομή, την ενέργεια, την τεχνολογία, την κατανόηση, τους κανονισμούς και την οικονομική υποστήριξη και αυτό είναι δυνατό μόνο όταν όλοι κλίνουν προς το ίδιο και προσπαθούν προς τον ίδιο στόχο. Στο DNV, δεσμευόμαστε να παίξουμε τον ρόλο μας. Η ευρεία γνώση, οι ικανότητες και η τεχνογνωσία μας σε τομείς μας επιτρέπουν να ενεργούμε ως έμπιστος συνεργάτης για να επιτρέψουμε την πρόοδο σε πολλούς τομείς, αλλά και να φέρουμε κοντά τους ανθρώπους".

Από την πλευρά του, ο Søren Toft, Διευθύνων Σύμβουλος της MSC, από την προοπτική του πλοιοκτήτη, δήλωσε ότι "Χρειαζόμαστε συνεργασίες με τους ενδιαφερόμενους στη ναυτιλία και στην αλυσίδα αξίας (value chain), συμπεριλαμβανομένων των παραγωγών καυσίμων, των κατασκευαστών κινητήρων και των ναυπηγείων. Όταν το κάνουμε αυτό, θα αξιοποιήσουμε τις γνώσεις αυτών των παικτών, γιατί δεν πιστεύουμε ότι έχουμε όλες τις απαντήσεις μόνοι μας. Επίσης, πιστεύουμε ότι η ναυτιλία πρέπει και μπορεί να απανθρακοποιηθεί πλήρως μέχρι το 2050. Στην MSC έχουμε φτάσει ήδη αρκετά μακριά, έχοντας μειώσει τις σχετικές εκπομπές C02 κατά 44 % από το 2008".

Στο μέρος της συνέντευξης, η Marthe Lamp Sandvik, Αντιπρόεδρος της Ocean Industries στην DNB Bank, μίλησε για το ρόλο της χρηματοδότησης στην οδήγηση της ενεργειακής μετάβασης και συγκεκριμένα ανάφερε ότι "Για να είναι αποτελεσματική, η βιώσιμη χρηματοδότηση πρέπει να είναι περιεκτική για να φέρει όλους συλλογικά στη σωστή κατεύθυνση. Όταν εξετάζουμε τη βιομηχανία σήμερα έχει πολλές δυνατότητες μείωσης των εκπομπών. Είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της διατήρησης της ακεραιότητας του προϊόντος και της διατήρησης των δεδομένων και της ποιότητας των αναφορών. Επομένως, αυτή είναι μια πολύ σημαντική ισορροπία και δεν είναι απαραίτητα εύκολο να επιτευχθεί".

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο πάνελ, ο Jan Dieleman, Πρόεδρος της Cargill Ocean Transportation και Πρόεδρος της Επιτροπής στο Sea Cargo Charter Association, τόνισε ότι η κοινή κατανόηση είναι ζωτικής σημασίας. Ειδικότερα, σημείωσε ότι "Γίνεται λίγο πιο περίπλοκο με τα νέα καύσιμα και τις τεχνολογίες, όπου στο τέλος της ημέρας είναι όλα μια πράσινη πριμοδότηση που πρέπει να πληρωθεί. Αυτός είναι ο τομέας στον οποίο επικεντρωνόμαστε, για παράδειγμα ως μέρος του Maersk McKinney Moeller Center for Zero Carbon Shipping και του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ (Global Maritime Forum), μιλάμε με τους πλοιοκτήτες για να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μαζί. Επίσης, εργαζόμαστε για τον καθορισμό των βασικών γραμμών για τον κλάδο. Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα, γιατί ο κόσμος των εκπομπών είναι πολύ περίπλοκος".

Η Melissa Williams, SVP Shipping & Maritime της Shell, εξήγησε την προσέγγιση της συνεργασίας της μεγάλης πετρελαϊκής εταιρείας, αναφέροντας ότι "Ακολουθούμε μια προσέγγιση που υποστηρίζεται από τους πελάτες, βοηθώντας τους να κατανοήσουν την πιθανή αλλαγή στο τοπίο και πώς θα επηρεάσει το μέλλον της προσφοράς καυσίμων. Αναλαμβάνουμε επίσης ένα εκτεταμένο πρόγραμμα Ε&Α που επικεντρώνεται στην αποφυγή κινδύνου καυσίμων, εξετάζοντας τα πλοία και την υποδομή για να φέρουμε το καύσιμο στην αγορά".

Ο Sveinung Oftedal, Ειδικός Διευθυντής στο Νορβηγικό Υπουργείο Κλίματος και Περιβάλλοντος, μίλησε για το πως οι συνεργασίες μετατράπηκαν σε συμβόλαια. Ειδικότερα, τόνισε ότι "Βλέπουμε μια μετατόπιση από τις συνεργασίες μεταξύ εταιρειών σε συμβάσεις μεταξύ εταιρειών και εκεί θέλουμε να πάμε. Το βλέπουμε επίσης όταν πρόκειται για συνεργασίες μεταξύ κυβερνήσεων που μετατρέπονται σε συμβάσεις μεταξύ κυβερνήσεων, δηλαδή παγκόσμιες συμφωνίες και επίσης περιφερειακές συμφωνίες. Η πιο σταθερή αυτή τη στιγμή είναι η περιφερειακή συμφωνία που ξεκίνησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το EU Fit for 55. Αυτή η αλλαγή θα συνεχιστεί".

Τέλος, ο Knut Ørbeck-Nilssen κατέληξε ότι "Το συναίσθημα έχει αλλάξει σημαντικά στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ακόμη και σε σύγκριση με πριν από μερικά χρόνια. Σήμερα δεν πρόκειται μόνο για ισχυρές δηλώσεις για το μέλλον. Υπάρχει πραγματική διάθεση να κάνουμε κάτι για την απανθρακοποίηση. Το Πράσινο Πρόγραμμα Νορβηγικής Ναυτιλίας είναι ένα καλό παράδειγμα για αυτό, συνδυάζοντας τις δημόσιες και ιδιωτικές συμπράξεις και δοκιμάζοντας νέες τεχνολογίες και τύπους καυσίμων. Αυτό είναι τόσο σημαντικό, γιατί πώς θα προχωρήσουμε αν δεν δοκιμάσουμε νέες λύσεις και τις δοκιμάσουμε σε ασφαλή περιβάλλοντα. Έτσι, νομίζω ότι υπάρχει μια πραγματική δυναμική που δημιουργείται τώρα, αλλά πρέπει να διατηρήσουμε την εστίαση μας στη δημιουργία των επόμενων βημάτων, αντί να εστιάζουμε απλώς στο τέλος του παιχνιδιού".

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας