Τετάρτη, Μαϊος 12, 2021

Additional Info

  • video:
08/04/2021

Γιάννης Κοτζιάς: Mπορούμε να έχουμε την πληροφορία, η δουλειά του Broker είναι η πληροφορία.

Η άρτια οργάνωση του γραφείο της Xclusiv Shipbrokers έπαιξε σημαντικό ρόλο στην απρόσκοπτη λειτουργία των δραστηριοτήτων της κατά τη διάρκεια της πανδημίας και του lock down, αλλά δεν μπορεί να αντικαταστήσει σε καμιά περίπτωση αυτόν το «θόρυβο» του γραφείου. εξηγεί ο Γιάννης Κοτζιάς, υπεύθυνος αγοραπωλησιών της Xclusiv Shipbrokers στη συνέντευξη του στο maritimes.gr

Στο γραφείο, τονίζει, πως είναι 12 άτομα, και πως διαθέτουν ένα πολύ ισχυρό δίκτυο το οποίο είναι επίκαιρο και σημαντικό, επισημαίνοντας πως η πληροφορία είναι η δουλειά του Broker και πως οι ίδιοι μπορούν και την έχουν.

Μιλά για τις ευκαιρίες που υπάρχουν αυτή την περίοδο στην αγορά μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων, με πολλούς αγοραστές να ενδιαφέρονται. «Υπάρχει η δυνατότητα να αγοράσεις σε πολύ καλές τιμές, οπότε μπορώ να πω πως κάποιος προετοιμάζεται αγοράζοντας σήμερα και δημιουργώντας μια παραπάνω παρουσία στο χώρο των δεξαμενόπλοιων ώστε να είναι έτοιμος με καλό τονάζ, να πιάσει την ενδεχόμενη άνοδο της αγοράς που την περιμένουμε από το τρίτο τρίμηνο του έτους.» Όσον αφορά τις νέες παραγγελίες κατασκευής, τονίζει πως είναι αρκετά περιορισμένες και δεν έχουμε κάτι το ανησυχητικό.

Για την αγορά των πλοίων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αναλύει τους λόγους ανόδου των ναύλων που οδήγησε σε ισχυρή ζήτηση για second hand τονάζ, σχολίασε το βιβλίο νέων παραγγελιών υπογραμμίζονταν πως μεγάλος αριθμός αφορά την κατασκευή mega containerships. «Μόνο η Ιαπωνική πλοιοκτήτρια του Ever Given , Shoei Kisen Kaisha έχει τοποθετήσει παραγγελία φέτος, για έξι boxships χωρητικότητας 24.000 teu, από τα συνολικά δέκα που κατασκευάζονται αυτού του μεγέθους.»

«Η άνοδο στο ξηρό φορτίο σε όλα τα μεγέθη παρέσυρε και τις τιμές των μεταχειρισμένων, όπου παρατηρούμε μια άνοδο της τάξης του 25% με 30 % από πέρσι.» επισημαίνει ο κ Κοτζιάς « Μέχρι και το Νοέμβριο του ’20 δεν είδαμε σημαντική αύξηση των τιμών των πλοίων. Ένα πλοίο με αξίας 9 εκατ το Νοέμβριο σήμερα και εννοώ κατά τη διάρκεια το 2021, η αξία του περνά τα 11,5 εκατ.»

Σχετικά με το προφίλ των πλοίων που αναζητούν οι πλοιοκτήτες αναφέρει πως υπάρχει πάντα το ενδιαφέρον και η ζήτηση για πιο μοντέρνα πλοία. Η λέξη eco designee, καλή κατανάλωση, η λέξη ηλεκτρονική μηχανή ακούγεται έντονα και επίσης, να μπορεί το πλοίο να έχει αντοχή στους νέους κανονισμούς και όχι κάποιο πλοίο που σε λίγα χρόνια να θεωρείται ξεπερασμένο.

Αναφέρεται στη χρηματοδότηση τονίζονται πως χρησιμοποιείται ένα μίγμα πηγών ανεύρεσης κεφαλαίων, ενώ εισάγει στην εξίσωση την πρωτοβουλία Poseidon Principles, όπου ευρωπαϊκές κυρίως τράπεζες θέτουν υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές οι οποίες θα πρέπει να πληρούνται από τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να χρηματοδοτήσουν δραστηριότητές τους.

«Είμαστε η μεγαλύτερη ναυτιλία. Δεν είναι κάτι δεδομένο, είναι κεκτημένο. Αυτό που καταφέραμε να κάνουμε ως Ελλάδα στη ναυτιλία, είναι πολύ σπουδαίο και το κατακτήσαμε με πολύ αγώνα, σκληρή δουλειά και ικανότητα. Είμαστε υπερήφανοι που είμαστε δίπλα στου Έλληνες εφοπλιστές, που μαθαίνουμε από αυτούς.»
maritimes.gr

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας