Δευτέρα, Σεπτέμβριος 27, 2021

Additional Info

  • video:
18/03/2021

«Αυξάνουμε το στόλο μας πολύ προσεχτικά» Θάνος Φειδάκης Διευθύνων Σύμβουλος, Globus Maritime

«Όταν έγινε το lock down, οι ναυτικοί, μας έλεγαν πως μέσα στο πλοίο αισθανόταν μια ασφάλεια, ότι βρισκόταν σε ένα προστατευμένο περιβάλλον. Όμως γρήγορα άρχισαν να κουράζονται.» επισημάνει ο κ Θάνος Φειδάκης Διευθύνων Σύμβουλος και Οικονομικός Διευθυντής της Globus Maritime στη συνέντευξη του στο maritimesTV τονίζοντας παράλληλα την δυσκολία εφαρμογής των κανονισμών στην αλλαγή των πληρωμάτων. «Εμείς με σοβαρό κόστος για την εταιρεία σε χρόνο και σε χρήμα, αποφασίσαμε να πάμε τα βαπόρια μας στις Φιλιππίνες και να αλλάξουμε εκεί τα πληρώματά μας.»

Η Globus Maritime είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο NASDAQ και αυτό το θεωρεί ο κ Φειδάκης ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα, επισημαίνοντας πως πέραν από την πρόσβαση σε κεφάλαια δημιουργεί παράλληλα και μια κουλτούρα στην εταιρεία. Για την περισσότερη γραφειοκρατία που παρατηρείται σε μια εισηγμένη, τονίζει πως πολλές από τις διαδικασίες που γίνονται επειδή το επιβάλουν οι αρχές, οι μη εισηγμένες τις κάνουν από μόνες τους και πως οι ελληνικές μη εισηγμένες ναυτιλιακές είναι πολύ sophisticated γραφεία. «Η ελληνικές παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες «τρέχουν» σαν καλοκουρδισμένα ορολογία. Οπότε ίσως και να μην είναι τελικά και παραπάνω φόρτος εργασίας» επισημαίνει.
Αναφέρεται στην χρηματοδότηση μικρών και μεσαίου μεγέθους ναυτιλιακών εταιρειών κυρίως, τονίζοντας πως «Εξαρτάται από τον χρηματοδότη. Μερικοί χρηματοδότες λένε ότι εμείς χρηματοδοτούμε assets, ενώ κάποιο άλλοι ότι χρηματοδοτούν πλατφόρμες και management.» επισημαίνοντας παράλληλα πως παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το τι θέλει να κάνει η εταιρεία αλλά κι το τι είναι εφικτό.

Η αύξηση του στόλου δεν είναι απαραίτητα μονόδρομος υπογραμμίζει ο κ. Φειδάκης, ενώ θα πρέπει να γίνεται πολύ προσεκτικά. «Με μια απότομη αύξηση του στόλου η εταιρεία μπορεί να βγει εκτεθειμένη. Όσο πιο συντηρητικά κινηθείς τόσο πιο εύκολα μπορείς να ανταποκριθείς σε μια δύσκολη στροφή της αγοράς.»

Μιλά για τους νέους κανονισμούς και πως επηρέασαν την διαχείριση του πλοίου επισημαίνοντας πως αυξήθηκαν οι εργατοώρες προκειμένου να συλλεχθούν τα δεδομένα και να αποδοθούν στις αρχές αλλά και το κόστος όσον αφορά το «καθαρό» καύσιμο.

«Υπάρχει ένα τρομερό ανθρώπινο δυναμικό. Ένα βάθος γνώσεων τεράστιο. Οι ελληνική ναυτιλία είναι μοναδική και πολύ μπροστά. Και αυτό αποδεικνύεται από την πρωτιά της και τις επιτυχίες της» λέει ο κ Φειδάκης απαντώντας στην ερώτηση για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

maritimes.gr

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας