Τετάρτη, Οκτώβριος 28, 2020

Additional Info

  • video:
09/07/2020

Οι μικρότεροι εφοπλιστές χρηματοδοτούνται ακριβότερα: Γιώργος Κοφινάκος, StormHarbour

«Η πανδημία γυρίζει την παγκόσμια οικονομία πολύ πίσω. Αν μπορούμε να συγκρίνουμε με κάτι αυτή την κρίση, είμαστε σε αντίστοιχα επίπεδα του τέλους του Β’ Παγκοσμίου πολέμου.» επισημαίνει ο Κοφινάκος Γιώργος

Διευθύνων Σύμβουλος StormHarbour Λονδίνου, στη συνέντευξή του στο maritimes.gr

Τονίζει πως είναι μια κρίση που δεν θα περάσει ανώδυνα και πως θα δούμε μεγάλες διακυμάνσεις. «Πιθανό να δούμε ανάκαμψη αλλά για να έρθουμε στα επίπεδα του Ιανουαρίου 2020, θα περιμείνουμε δυο με τρία χρόνια.»

Σχετικά με το ενδεχόμενο διαγραφής χρεών λόγω πανδημίας, αναφέρει πως πλήττονται οι ασθενέστερα οικονομικά χώρες όπου εκεί ούτως ή άλλως υπήρχαν προδιαγραφές για να γίνει διαγραφή χρέους.

Για την ανάκαμψη της οικονομίας μετά την πανδημία επισημαίνει ότι η προοπτική είναι πως ότι χαθεί αυτή τη χρονιά, στην επόμενη διετία να καλυφθεί με την γρήγορη επανάκαμψη.
Επίσης, Μπορεί να δούμε το δολάριο έναντι του ευρώ σε προ δεκαετίας επίπεδα.

Όσον αφορά τα κόκκινα δάνεια υποστηρίζει πως είναι πιθανή μια έξαρση τους. «Τα μέτρα όμως που ελήφθησαν τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και στην Ελλάδα, μπορούν να περιορίσουν το κόστος.»

Για τον ναυτιλιακό τραπεζικό δανεισμό επισημαίνει πως πολλές τράπεζες από την προηγούμενη κρίση αποσύρθηκαν από τα ναυτιλιακά δάνεια.

Η χρηματοδότηση μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες είναι ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο. Υπάρχει προοπτική εάν την υποστηρίξουν μεγάλες τράπεζες.

Είναι ακριβή η χρηματοδότηση. Το κόστος μπορεί να φτάσει μέχρι και 15%

Οι μικρότεροι εφοπλιστές θα συνεχίσουν να χρηματοδοτούνται κυρίως και σε αυτή τη φάση, από εναλλακτικές πηγές.

Οι μεγάλοι εφοπλιστές δανείζονται πολύ φτηνότερα από τους μικρούς. Μια τάση η οποία θα συνεχιστεί.

Τα προηγούμενα 2- 3 χρόνια ως Storm Harbor έχουμε χρηματοδοτήσει πάνω από 1 δις δολάρια στη ναυτιλία κυρίως για αγορά second hand πλοίων.

Βρισκόμαστε σε μια πολύ πιο ανταγωνιστική περίοδο. Υπάρχει έντονη διακύμανση και αβεβαιότητα. Δεν είναι ευνοϊκό περιβάλλον τώρα για να μπει κάποιος στη ναυτιλία. Οι τράπεζες, τα funds γενικότερα, γίνονται ακόμη απαιτητικότερα στη δύσκολη αγορά.

.

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας