Τετάρτη, Μαϊος 12, 2021
28/04/2021

Η ΕΕ θα πρέπει να εξουσιοδοτήσει την ανάπτυξη e-fuels κατά 7% έως το 2030

Το 7% των ναυτιλιακών καυσίμων στην Ευρώπη θα πρέπει να «πρασινίσει» έως το 2030 καθώς θα κατευθύνονται προς τον φιλόδοξο αλλά ρεαλιστικό στόχο της απανθρακοποίησης τους έως το 2050, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης "Transport & Environment" (T&E).

Η συγκεκριμένη μελέτη αναλύει τεχνικά και επιχειρησιακά δεδομένα, προκειμένου να εντοπίσει πιθανές οδούς για την απανθρακοποίηση της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Το συγκεκριμένο μοντέλο δείχνει το συνδυασμό πράσινων ηλεκτρικών καυσίμων (e-fuels) με αποδοτικά μέτρα, όπως η υποβοήθηση του ανέμου αλλά και η βελτιστοποίηση της ταχύτητας.

Έπίσης η έρευνα της Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης τονίζει ότι προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της ΕΕ, η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα πρέπει να μειώσει κατά 90Mt τις εκπομπές CO2 μέχρι το 2030 σε σύγκριση με τις εκπομπές του 2018. Επίσης, σημαντικός είναι ο συνδυασμός μεγάλων βελτιώσεων ενεργειακής απόδοσης αλλά και η ανάπτυξη πλοίων με δυνατότητα μηδενικών εκπομπών (ΖΕΕVs), που θα βοηθήσουν περισσότερο στην επίτευξη του στόχου, παρόλο που χάνει εκπομπές CO2 κατά 35 Mt το χρόνο.

Το σημαντικό συμπέρασμα της έρευνας είναι οτι η πράσινη αμμωνία είναι αυτή μεταξύ των βιώσιμων ηλεκτρό-καυσίμων που εμφανίζεται ώς το πιο οικονομικό καύσιμο ενώ ακολουθεί και το πράσινο υγρό υδρογόνο. Ωστόσο, δεδομένης της ανώτερης ενεργειακής πυκνότητας και του χαμηλότερου κόστους αποθήκευσης της πράσινης αμμωνίας, είναι πιθανό να παραμείνει και η φθηνότερη επιλογή για τα πλοία από άποψη συνολικού κόστους λειτουργίας. Ειδικότερα η μελέτη δείχνει οτι περίπου 4.6Μt ηλεκτρικής αμμωνίας ή 85 PJ, θα μπορούσαν να διατεθούν για τη ναυτιλία έως το 2030. Για την παραγωγή τέτοιων ποσοτήτων πράσινης αμμωνίας, η Ευρώπη θα πρέπει να εγκαταστήσει περίπου 14.6 GW πρόσθετης ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας και περίπου 7.5 GW χωρητικότητας ηλεκτρολύτη έως το 2030. Τόσο η e-αμμωνία όσο και το e-υδρογόνο θα φθάσουν έως και 7% του μίγματος καυσίμων της ΕΕ μέχρι το 2030 το οποίο σύμφωνα με τη μελέτη, θα δώσει ώθηση στους παραγωγούς καυσίμων να φτιάξουν αρκετά καύσιμα για τις επόμενες δεκαετίες. Προκειμένου να καταναλωθεί η προσφορά της αμμωνίας και να δημιουργηθεί η ζήτηση για αυτή, θα πρέπει οι ναυτιλιακές εταιρείες να αρχίσουν να αναπτύσσουν πλοία με δυνατότητα μηδενικών καυσίμων από το 2025 και μετά.

Γενικότερα η έρευνα της Τ&Ε καταλήγει ότι οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί που οδηγούν τόσο στην ενεργειακή απόδοση όσο και στην ανάπτυξη πράσινων καυσίμων χωρίς άνθρακα θα αποφέρουν έξι φορές πιο οικονομική μείωση του άνθρακα το 2030 και περίπου δύο φορές πιο οικονομική μείωση του άνθρακα το 2050. Ως εκ τούτου η ΕΕ θα πρέπει να εξουσιοδοτήσει 7% ηλεκτρονικά καύσιμα έως το 2030 ως μέρος της επικείμενης θαλάσσιας νομοθεσίας FuelEU. 

Απο την πλευρά του ο ναυτιλιακός διευθυντής της Τ&Ε, Faig Abbasov τόνισε ότι "Εάν η ευρωπαϊκή ναυτιλία πρόκειται να παίξει ένα ρόλο στην ταχεία μείωση των παγκόσμιων εκπομπών, θα πρέπει να δράσει τώρα. Μόνο ένας συνδυασμός βελτιώσεων ενεργειακής απόδοσης και πλοίων με μηδενικές εκπομπές θα μας οδηγήσει εκεί". Επίσης δήλωσε ότι "Η ανάλυση μας δείχνει ότι ακόμη και μέτριες εφαρμογές αυτής της δεκαετίας, μπορούν να θέσουν έναν τομέα ανθεκτικό στις αλλαγές προς το σωστό δρόμο".

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας