Δευτέρα, Νοέμβριος 29, 2021
19/11/2021

H COSCO και η αναγέννηση του Πειραιά

Του Σιάο Τζουντσένγκ*

Με την πρόσφατη επιτυχή ολοκλήρωση του δεύτερου σταδίου μεταβίβασης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, η ανάπτυξη στο λιμάνι του Πειραιά εισέρχεται σε μια νέα εποχή, γεγονός που μας γεμίζει ενθουσιασμό. Οι κινεζικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό σέβονται την αρχή της βιώσιμης ανάπτυξης και δεσμεύονται ότι τα οικονομικά τους οφέλη αλληλοσυμπληρώνουν και αλληλοπροωθούν αυτά των τοπικών κοινωνιών. Από τότε που ανέλαβε τη διαχείριση στο λιμάνι του Πειραιά, η COSCO έχει παρουσιάσει λαμπρά αποτελέσματα, συνεισφέροντας σημαντικά στην τοπική οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, με τον πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να επαινούν το έργο αυτό. Η COSCO άπλωσε ένα χέρι βοηθείας και πραγματοποίησε αυτή την επένδυση στο λιμάνι όταν αυτό μαστιζόταν από την ευρωπαϊκή κρίση χρέους και βρισκόταν στο χείλος της χρεοκοπίας, επιβεβαιώνοντας έτσι την αληθινή και παραδοσιακή φιλία του κινεζικού με τον ελληνικό λαό, που μοιράζονται κάθε καλό και δυσκολία. Ύστερα από 10 χρόνια ανάπτυξης το λιμάνι αναγεννήθηκε σαν φοίνικας μέσα από τις στάχτες του, έχοντας πλέον καταστεί το πράσινο λιμάνι του αμοιβαίου κέρδους της σινοελληνικής συνεργασίας, των ευκαιριών και της τουριστικής ανάκαμψης. Καθώς καταλαμβάνει πια μια όλο και πιο σημαντική θέση στη Μεσόγειο, την Ευρώπη ακόμα και στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη, πολλαπλασιάζονται συνεχώς και οι φωνές μεμονωμένων ατόμων και μέσων ενημέρωσης που σκορπάνε ανοησίες, λέγοντας ότι τάχα τα λιμάνια υπό κινεζική διαχείριση αποτελούν «απειλή». Τέτοια σχόλια καταρρίπτονται από μόνα τους μπροστά στους γεφυρογερανούς, τα κοντέινερ και τα κρουαζιερόπλοια που κινούνται ασταμάτητα στο λιμάνι.

Ένα βιώσιμο λιμάνι αμοιβαίου κέρδους

Chiao JoungchengΤο λιμάνι του Πειραιά αποτελεί πρότυπο διεθνούς συνεργασίας στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος». Ο όμιλος COSCO, ήδη από το 2009 με τη διαχείριση των προβλητών 2 και 3 του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, ακολουθεί απαρέγκλιτα το πνεύμα του αμοιβαίου οφέλους στην ανάπτυξη του λιμανιού, με τη συνολική επένδυση για την κατασκευή και αναβάθμιση των προβλητών αυτών να έχει ξεπεράσει μέχρι στιγμής τα 600 εκατ. ευρώ. Σήμερα η ετήσια δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού αγγίζει τα 7,2 εκατομμύρια TEU, και η παγκόσμια κατάταξή του έχει βελτιωθεί από την 93η θέση το 2010 στην 26η το 2020. Το 2019 η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ξεπέρασε για πρώτη φορά τα 5,65 εκατομμύρια TEU, καθιστώντας τον Πειραιά το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο και το τέταρτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Το 2020, υπό τη σκιά της επιδημίας, το λιμάνι ολοκλήρωσε τη μεταφορά 5,45 εκατομμυρίων TEU, διατηρώντας την ηγετική του θέση. Η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά έχει δημιουργήσει περισσότερες από 3.000 άμεσες θέσεις εργασίας για τη γύρω περιοχή και περισσότερες από 10.000 έμμεσες θέσεις, με την άμεση συνεισφορά της στην τοπική κοινωνία να ξεπερνά το 1,4 δισ. ευρώ.

Ένα πράσινο λιμάνι

H COSCO ανέκαθεν σεβόταν την αρχή της πράσινης ανάπτυξης στην πραγματοποίηση επενδύσεων, κατασκευαστικών έργων και εργασιών εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του λιμανιού, καθιστώντας την περιβαλλοντική προστασία και την αειφόρο ανάπτυξη πρωταρχικό μέλημα της αναπτυξιακής στρατηγικής της στον Πειραιά. Ταυτόχρονα, το λιμάνι στηρίζει ενεργά τον στόχο της Ε.Ε. για επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Τα επενδυτικά έργα βασίζονται στην περιβαλλοντική προστασία και την παρακολούθηση και αξιολόγηση του περιβαλλοντικού αντικτύπου, ενώ όλα τα έργα συμμορφώνονται πλήρως με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και πρότυπα. Ενισχύεται επίσης ο σχεδιασμός και η χρήση τεχνολογιών ενεργειακής εξοικονόμησης, μείωσης εκπομπών και καθαρής ενέργειας, η παράκτια παροχή ηλεκτρισμού (εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης πλοίων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι), η ψηφιοποίηση και άλλα τεχνικά μέσα για την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων και την ενίσχυση της ενεργειακής διαχείρισης και των προσπαθειών δημιουργίας ενός πράσινου λιμανιού. Το 2020, μέσα από τη συμμετοχή του σε έργα περιβαλλοντικής προστασίας της Ε.Ε. που έδωσαν ώθηση στην ανάπτυξη και την εφαρμογή της πράσινης τεχνολογίας, το λιμάνι του Πειραιά κέρδισε τον τίτλο «Ευρωπαϊκό Πράσινο Λιμάνι» της χρονιάς.

Ένα λιμάνι ευκαιριών

Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί την αφετηρία της Ταχείας Γραμμής Ξηράς-Θάλασσας Κίνας και Ευρώπης που από τον Πειραιά οδηγεί στην καρδιά της Κεντροανατολικής Ευρώπης. Τα τελευταία χρόνια η γραμμή αυτή αναπτύχθηκε γοργά και έχει γίνει ο τρίτος σημαντικότερος εμπορικός δίαυλος της Κίνας με 9 κράτη της περιοχής. Η οδός αυτή, που διευκολύνει τη μεταφορά αγαθών μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης, υποστηρίζει την προσπάθεια της Ελλάδας να καταστεί διεθνής κόμβος μεταφορών, συνεισφέροντας σημαντικά στη σταθεροποίηση των Βαλκανίων και των ευρωπαϊκών αλυσίδων εφοδιασμού κατά την επιδημία. Ταυτόχρονα η COSCO σχεδιάζει να αναβαθμίσει περαιτέρω το λιμάνι του Πειραιά αυξάνοντας τη δυναμικότητα διακίνησης σε πάνω από 10 εκατ. TEU τον χρόνο, για να γίνει ένας αποτελεσματικός διαμετακομιστικός κόμβος που θα καλύπτει την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Η COSCO θα επιταχύνει επίσης την επέκταση του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας και άλλων βασικών έργων, και μέσω συνεχών επενδύσεων θα αναπτύξει την τοπική ναυτιλία, το λιμάνι και το σύνολο της ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας. Πιστεύουμε ότι χάρη στις κοινές προσπάθειες Κίνας και Ελλάδας, με την αποτελεσματική εφαρμογή του επενδυτικού και κατασκευαστικού σχεδίου, ο Πειραιάς θα εξελιχθεί σε λιμάνι παγκόσμιας κλάσης και διαφοροποιημένης ανάπτυξης, που θα ενώνει ξηρά και θάλασσα.

Ένα λιμάνι τουριστικής ανάκαμψης

Σε πείσμα της επιδημίας, ο Πειραιάς έγινε το πρώτο λιμάνι που γνώρισε τουριστική ανάκαμψη. Το 2021, χάρη στους εμβολιασμούς, η πανδημία του νέου κορονοϊού τέθηκε σταδιακά υπό έλεγχο και ο κλάδος της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο βρέθηκε να προηγείται σε σχέση με άλλες περιοχές, καθώς σταδιακά ξεκίνησαν τα δρομολόγια. Με την άρση της απαγόρευσης διεθνών κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια από την ελληνική κυβέρνηση τον Μάιο, η κρουαζιέρα στο λιμάνι του Πειραιά άρχισε να ανακάμπτει σημαντικά. Στα τέλη Αυγούστου στο λιμάνι είχαν πραγματοποιηθεί 197 ελλιμενισμοί, ετήσια αύξηση 310%. Μάλιστα, για 99 από τα παραπάνω κρουαζιερόπλοια ο Πειραιάς αποτέλεσε συνήθη λιμένα προσέγγισης, έχοντας τη μεγαλύτερη οικονομική συνεισφορά με ετήσια αύξηση 890% και συνολική εξυπηρέτηση 135.000 επιβατών, με ετήσια επιβατική αύξηση 1.660%. Σύμφωνα με τις κρατήσεις διάφορων εταιρειών κρουαζιέρας, το λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να ελλιμενίσει συνολικά περίπου 300 κρουαζιερόπλοια, για τα 150 εκ των οποίων θα αποτελεί σύνηθες λιμάνι προσέγγισης, και θα εξυπηρετήσει 200.000 επιβάτες.

Η επιτυχία του Πειραιά αποτελεί φωτεινό σύμβολο της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας Κίνας και Ελλάδας. Η σινοελληνική συνεργασία στην οικονομία, το εμπόριο και τις επενδύσεις προσφέρει απτά αποτελέσματα στους λαούς μας και εμπλουτίζει τη συνολική στρατηγική εταιρική σχέση των δύο χωρών. Οι κυβερνήσεις μας έχουν στενή επικοινωνία, διατηρώντας τον δυναμισμό της συνεργασίας μας στην οικονομία, το εμπόριο, την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, την υγεία, την επιστήμη και την τεχνολογία κ.α., ενώ εμβαθύνουν τις συνέργειες στην πράσινη και ψηφιακή οικονομία, την τεχνολογική καινοτομία, τις υπηρεσίες και άλλους αναδυόμενους κλάδους, γράφοντας ένα λαμπρό κεφάλαιο στην ανάπτυξη των διμερών μας σχέσεων.

Η επιτυχία του Πειραιά αποτελεί φωτεινό σύμβολο της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας Κίνας και Ελλάδας. Η σινοελληνική συνεργασία στην οικονομία, το εμπόριο και τις επενδύσεις προσφέρει απτά αποτελέσματα στους λαούς μας και εμπλουτίζει τη συνολική στρατηγική εταιρική σχέση των δύο χωρών.

naftemporiki.gr

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας