Τετάρτη, Απρίλιος 08, 2020
07/01/2020

Ναυτασφαλιστική Βιομηχανία εν όψει νέων κινδύνων

Της Ιωάννας Σκόνδρα*

ioanna skondra 150x150Με δραστηριότητα και παρουσία σε όλα τα μεγάλα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα (Νέα Υόρκη, Χιούστον, Λονδίνο, Σαγκάη, Χονγκ Κονγκ και Πειραιά), η American Hellenic Hull Insurance Company Ltd, εισήλθε το 2016 στη ναυτασφαλιστική αγορά και αποτελεί εταίρο του παγκόσμιου ναυτασφαλιστικού cluster. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις και τάσεις της αγοράς, τόσο της ναυτιλιακής, όσο και της ναυτασφαλιστικής δηλώνοντας έτοιμοι να αντεπεξέλθουμε σε οποιαδήποτε νέα πρόκληση.

Ήταν εδραιωμένη πεποίθηση τα τελευταία 20 χρόνια ότι τα ναυτασφάλιστρα βρίσκονται σε μόνιμα καθοδική πορεία. Παρόλα αυτά, το 2018 μετά από ένα συνδυασμό μεγάλων φυσικών καταστροφών και ιδιαιτέρως υψηλών απαιτήσεων στο χώρο των yachts, η περίοδος των χαμηλών τιμών ασφαλίστρων παρήλθε και πλέον οι ασφαλιστές και οι πλοιοκτήτες προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα. Ο συνδυασμός της νέας πραγματικότητας στη ναυτασφαλιστική αγορά μαζί με την εφαρμογή των κριτηρίων ασφάλισης στην Εταιρεία μας, μας έχει οδηγήσει σε μια κερδοφόρο ανάπτυξη η οποία θα ενισχυθεί περαιτέρω το 2020.

Ο ΙΜΟ 2020 και οι κυβερνοεπιθέσεις δημιουργούν νέους κινδύνους στη ναυτασφαλιστική βιομηχανία

Το νέο κανονιστικό πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας για τη μείωση της περιεκτικότητας του θείου στα καύσιμα των πλοίων έχει επιφέρει σειρά αλλαγών στον κλάδο της ναυτιλίας και της ναυτασφάλισης. Βεβαίως, οι χρηματικές απαιτήσεις βαραίνουν τους πλοιοκτήτες, οι οποίοι καλούνται να αναβαθμίσουν τον εξοπλισμό του στόλου τους με τη χρήση scrubbers για την διύλιση του καυσίμου. Ο κανονισμός τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020, και ήδη η ναυτασφαλιστική αγορά έχει δει σειρά απαιτήσεων από τους πλοιοκτήτες, απαιτήσεις που φαίνεται ότι θα πολλαπλασιαστούν μετά και την καθολική εφαρμογή του κανονισμού. Επιπλέον, ένα από τα κορυφαία ζητήματα στην ατζέντα της ασφαλιστικής βιομηχανίας αποτελούν, μεταξύ άλλων, οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο. Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στη ναυτιλία, οι νέοι κανονισμοί του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οδηγούν στην ψηφιοποίηση των προσφερομένων υπηρεσιών, αλλά και των δομών και τρόπων λειτουργίας της. Ωστόσο, επειδή οι κίνδυνοι αυτοί αποτελούν νέο φαινόμενο και τα ιστορικά στοιχεία αναφοράς είναι λίγα, η αξιολόγηση και τιμολόγησή τους αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ασφαλιστική βιομηχανία σήμερα.

Στρατηγική του ΙΜΟ 2020-2030: Βιωσιμότητα στη Ναυτιλία

Η μείωση της περιεκτικότητας του θείου στα καύσιμα των πλοίων, σε συνδυασμό με τους πρόσθετους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας για τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, αλλά και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αποτελούν μέρος της συνολικότερης προσέγγισης για τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία, στρατηγική που αποτελεί ορόσημο για τη δεκαετία 2020-2030.

Στο πλαίσιο αυτό, η American Hellenic Hull Insurance Company αποτελεί τη μοναδική αμιγώς ναυτασφαλιστική εταιρεία που έχει συνυπογράψει την ατζέντα του ΟΗΕ για τις Αρχές Βιωσιμότητας στην Ασφαλιστική Αγορά. Οι Αρχές Βιωσιμότητας του ΟΗΕ (Principles for Sustainable Insurance – PSI), είναι μια πρωτοβουλία του ΓΓ του ΟΗΕ, αποτελούν μέρος του Πρωτοκόλλου για το Περιβάλλον του ΟΗΕ και εισάγουν ένα παγκόσμιο πλαίσιο κατευθυντήριων γραμμών για το πώς οι ασφαλιστικές εταιρείες, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και οι επενδυτές αντιμετωπίζουν περιβαλλοντικές και κοινωνικές προκλήσεις και ευκαιρίες. 

*H Ιωάννα Σκόνδρα, είναι Yπεύθυνη Eπικοινωνίας του American Hellenic Hull Insurance Company Ltd

logo

Εγγραφείτε στο Newsletter μας