ECSA: ECSA: Επικίνδυνη η προτεινόμενη νομοθεσία της ΕΕ
Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες και η T&E προειδοποιούν ότι η προτεινόμενη ναυτιλιακή νομοθεσία της ΕΕ θα μπορούσε να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό
Αναλυτικότερα, η ECSA και η πράσινη ομάδα Transport & Environment (T&E) ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καλέσουν τις χώρες της ΕΕ και τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να εισαγάγουν τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην πρόταση FuelEU Maritime Regulation, με στόχο να την ευθυγραμμίσουν με τη νομοθεσία της ΕΕ για το κλίμα και τους στόχους της συμφωνία του Παρισιού.
Η ECSA και η T&E προειδοποιούν ότι η πρόταση της Επιτροπής υπολείπεται των φιλοδοξιών και αδυνατεί να αντιμετωπίσει τις ευθύνες άλλων ενδιαφερόμενων μερών, όπως οι προμηθευτές καυσίμων. Εάν εγκριθεί στην τρέχουσα μορφή της, η πρόταση μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στη φιλοδοξία της ναυτιλίας για το κλίμα.
Η ECSA και η T&E υποστηρίζουν πιο φιλόδοξους στόχους για την απορρόφηση καθαρότερων καυσίμων τόσο για τις ναυτιλιακές εταιρείες όσο και για τους προμηθευτές καυσίμων. Οι ευθύνες των προμηθευτών καυσίμων είναι απαραίτητες για την επίτευξη αυτών των φιλόδοξων ρυθμιστικών στόχων όπως προαναφέρθηκε (κοινή ευθύνη). Ως εκ τούτου, η ECSA και η T&E ζητούν τη θέσπιση αυστηρών απαιτήσεων στα κράτη μέλη στο πλαίσιο του FuelEU Maritime για να διασφαλιστεί ότι οι προμηθευτές καυσίμων σε ευρωπαϊκούς λιμένες παραδίδουν συμμορφούμενα καύσιμα στα πλοία σε επαρκείς ποσότητες προκειμένου να εκπληρωθούν οι κανονιστικοί στόχοι.
Οι δύο οργανισμοί υποστηρίζουν τη διάθεση εσόδων που παράγονται στο πλαίσιο του EU ETS και του FuelEU Maritime για τη διευκόλυνση της ενεργειακής μετάβασης του κλάδου και τη συμβολή στη γεφύρωση της διαφοράς τιμών μεταξύ συμβατικών καυσίμων και βιώσιμων και επεκτάσιμων εναλλακτικών λύσεων, μεταξύ άλλων, μέσω των συμβάσεων άνθρακα για διαφορά.
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες και η T&E ζητούν επίσης την εισαγωγή υψηλού πολλαπλασιαστή για τη χρήση βιώσιμων και κλιμακούμενων ναυτιλιακών καυσίμων βάσει του κανονισμού FuelEU Maritime προκειμένου να καταστούν ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε σχέση με άλλες εναλλακτικές λύσεις.
“Οι Ευρωπαίοι πλοιοκτήτες είναι έτοιμοι να συνεισφέρουν το μερίδιο τους στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και σε επίπεδο ΕΕ. Όμως πρέπει να υπάρχει κοινή γραμμή.Η τρέχουσα FuelEU πρόταση δεν εξετάζει τις ευθύνες των προμηθευτών καυσίμων και τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν διαθέσιμα καθαρότερα και ασφαλέστερα καύσιμα στην Ευρώπη. Προσβλέπουμε σε περαιτέρω συνεργασία με την Επιτροπή, τους ευρωβουλευτές και τα κράτη μέλη για να βρούμε εφαρμόσιμες λύσεις”, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
“Η πρόταση της ΕΕ για ναυτιλιακά καύσιμα έχει τη δυνατότητα να φέρει την επανάσταση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Όμως, η τρέχουσα πρόταση της Επιτροπής κινδυνεύει να προκαλέσει περισσότερη ζημιά παρά καλό. Για να αδράξουν αυτή την ιστορική ευκαιρία, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη θα πρέπει να ευθυγραμμίσουν τους ρυθμιστικούς στόχους της FuelEU με τη Συμφωνία του Παρισιού, τη νομοθεσία της ΕΕ για το κλίμα και άλλες διεθνείς δεσμεύσεις και να ενσωματώσουν στη νομοθεσία κίνητρα που προωθούν βιώσιμα και επεκτάσιμα (scalable) καύσιμα όπως το πράσινο υδρογόνο”, δήλωσε ο Faig Abbasov, Διευθυντής του ναυτιλιακού προγράμματος της Τ&Ε.