Δύο πλοία ξεκίνησαν για το τελευταίο ταξίδι

18.08.2014

Δύο οχηματαγωγά πλοία, που άφησαν το «σημάδι» τους στην ακτοπλοΐα, έχουν ξεκινήσει για το τελευταίο ταξίδι τους, στα διαλυτήρια.

Πρόκειται για το κατασκευής 1978 οχηματαγωγό «Aegean Fantasy», που ανήκε σε εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Αγαπητού και το κατασκευής 1991 οχηματαγωγό «Ippotis» της ΝΕΛ, τα οποία σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny πωλήθηκαν για διάλυση.


Ειδικότερα:


Το μήκους 147 μέτρων οχηματαγωγό «Aegean Fantasy» ήταν το πρώτο από μια σειρά τριών οχηματαγωγών, που κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Smith’s, στο Μίντλεσμπρο της Αγγλίας.


Το 2006 το πλοίο αγοράστηκε από την εταιρεία Aegean Cargo συμφερόντων του κ. Κώστα Αγαπητού και μετά από αρκετά χρόνια, που έκανε ταξίδια στο Μόντρεαλ κατέπλευσε, στις 6/1/2007, στον Πειραιά.


Ήταν το πρώτο πλοίο της νεοσύστατης τότε εταιρείας και ξεκίνησε ταξίδια μεταξύ Γαλλίας και Μαρόκου καθώς είχε ναυλωθεί για περισσότερο από τρία χρόνια από εταιρεία με έδρα στο Μαρόκο.


Στο τέλος της ναύλωσης επέστρεψε στην Ελλάδα αλλά δεν ξεκίνησε κάπου δρομολόγια και αργότερα είχε προσφερθεί για πώληση χωρίς να εκδηλωθεί ενδιαφέρον.


Τελευταία το πλοίο έφερε σημαία Αγίου Βικεντίου και Γρεναδίνες.


Αντίθετα, το μήκους 136 μέτρων, το «Ippotis» είχε αρκετά μεγάλη παρουσία στις ελληνικές γραμμές.


Το πλοίο, που κατασκευάστηκε το 1991 στην Ιαπωνία για λογαριασμό της εταιρείας Kanko Kisen KK με το όνομα «Kosei Maru».


Αργότερα πωλήθηκε στην εταιρεία Strintzis Lines και μετονομάστηκε σε «Iolaos» για να πωληθεί το 1998 στην εταιρεία East Coast Ferries από την οποία μετονομάστηκε σε «Loon-Plage».


Τον αμέσως επόμενο χρόνο πωλήθηκε, ξανά, στην P&O Irish Sea και μετονομάστηκε σε «Celtic Star», όνομα το οποίο διατήρησε μέχρι το 2010.


Εκείνη την χρονιά το πλοίο περνάει στην κυριότητα της NEL και μετονομάζεται σε «Ippotis».


Λίγο καιρό αργότερα δρομολογείται στα Δωδεκάνησα με αποτέλεσμα να προκληθεί μια «κόντρα» ανάμεσα στη NEL και στον… απόγονο της παλαιάς εταιρείας του, της Strintzis Lines, της Blue Star Ferries.


Τελικά, το πλοίο αποδρομολογείται από το Αιγαίο και ενώ από το καλοκαίρι του 2013 προσφέρεται για πώληση εκτελεί δρομολόγια στην Ισπανία και τελικά πωλείται για διάλυση.


Το 23 ετών πλοίο είχε τα τελευταία χρόνια υψωμένη την σημαία της Κύπρου.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!