Δραγασάκης :Η ιδιωτικοποίηση του Λιμένα Πειραιώς θα ολοκληρωθεί σύντομα

29.03.2015

Η ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), όπου ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος COSCO είναι μεταξύ των επικρατέστερων, θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, είπε ο αντιπρόεδρος της ελληνικής κυβέρνησης κ. Δραγασάκης στο κινέζικο πρακτορείο ειδήσεων XINHUA, την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια της επίσημης επίσκεψης ελληνικής αντιπροσωπείας στο Πεκίνο.

«Η COSCO συμμετέχει ενεργά (στην προσφορά) και μπορεί να κάνει μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση», είπε ο κ. Δραγασάκης.


 


Η διαδικασία έχει «καθυστερήσει ελαφρώς», ως αποτέλεσμα της «αλλαγής στη δημόσια οντότητα που κατέχει τις μετοχές του λιμένα και οφείλεται στην αλλαγή της ελληνικής κυβέρνησης», είπε.


 


Η άποψη αυτή επισημαίνει το πρακτορείο, είναι μια στροφή προς τις αρχικές δηλώσεις που έγιναν από ορισμένους υπουργούς να σταματήσουν τη σχεδιαζόμενη πώληση του 67 τοις εκατό των μετοχών της Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, που «τρέχει» τον Προβλήτα Ι στο λιμάνι του Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ελλάδα και τις ανατολικής Μεσογείου.


 


Η «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς» Α.Ε. (Σ.Ε.Π. Α.Ε.)στο λιμάνι του Πειραιά, είναι ένα παράδειγμα της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και της Ελλάδα, είναι «πολύ σοβαρή υπόθεση» για την Ελλάδα, διότι είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του λιμανιού, είπε ο κ. Δραγασάκης.


 


Η θυγατρική της COSCO, Σ.Ε.Π. η οποία διαχειρίζεται τον Προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού από το 2008, έχει αυξήσει την διακίνηση στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων κατά οκτώ φορές.


 


Η ελληνική αντιπροσωπεία επισκέφτηκε την Κίνα με μια ευρεία ατζέντα. Ο κ. Δραγασάκης ανέφερε επίσης πως η Ελλάδα έχει επεξεργαστεί ένα τριετές πρόγραμμα δράσης, που καλύπτει όλα τα επίπεδα συνεργασίας με την Κίνα, επισημαίνοντας πως το Θριάσιο είναι μια περιοχή κοντά στο λιμάνι του Πειραιά η οποία μπορεί δυνητικά να εξελιχθεί σε ένα κέντρο logistics και ένα πάρκο τεχνολογίας και επιστήμης.


 


Επιπλέον, ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης ενθάρρυνε πολλές κινεζικές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν στην κατασκευή των σιδηροδρομικών δικτύων σε όλη την Ελλάδα και σε ένα νέο αεροδρόμιο στο νότιο τμήμα της Κρήτης, τονίζοντας ότι τα έργα αυτά είναι σημαντικά για την αναπτύξει της εθνικής μας οικονομίας.


 


Ο κ. Δραγασάκης προσβλέπει και στην ενίσχυση των επιχειρηματικών σχέσεων με την Κίνα σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένων της ναυτιλία, του τουρισμού, του εμπορίου, της γεωργίας, των υποδομών και του πολιτισμού.


 


Εκτός από την ισχυρή οικονομική σύνδεση και τη φιλία μεταξύ των δυο χωρών, ανέφερε και τους ισχυρούς πολιτισμικούς δεσμούς με την Κίνα.


 


Οι δύο χώρες θα πρέπει να είναι υπερήφανες για την πολιτιστική τους κληρονομιά. «Η κινεζική κουλτούρα έχει επηρεάσει σημαντικά τις πολιτιστικές εξελίξεις της Ασίας επί αιώνες, ενώ η ελληνική κουλτούρα είναι το λίκνο του δυτικού πολιτισμού». Ο κ . Δραγασάκης πρόσθεσε ότι η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει την «πολιτιστική γέφυρα» μεταξύ της Κίνας και της Δύσης.


 


Ο κ. Δραγασάκης είπε κατηγορηματικά πως η νέα ελληνική κυβέρνηση δεν εξετάζει την έξοδο από την ευρωζώνη.


 


«Η Ελλάδα είναι ένα οργανικό μέλος της ευρωζώνης», είπε, «Δεν υπάρχει καμία πρόθεση ή σχέδιο, ή σκέψη από την πλευρά μας να βγει από την ευρωζώνη.”

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!