Δημοσκόπηση maritimes.gr
Η Επισκευαστική Ζώνη δεν αποδίδει τις υπεραξίες της εξαιτίας… συνδικαλιστικών κινητοποιήσεων
Σε σημαντικό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης θα μπορούσε να μετεξελιχθεί η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα υπό την προϋπόθεση, βεβαίως , ότι θα υπάρξει σχέδιο αναβάθμισής της και αποκατάστασης της «χαμένης τιμής» της προς την αγορά και τους μελλοντικούς πελάτες της, δηλαδή τους εφοπλιστές.
Γιατί, λοιπόν, η Ζώνη δεν έχει καταφέρει έως σήμερα να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας δημιουργώντας υπεραξίες οι οποίες με την σειρά τους θα βοηθήσουν στην δημιουργία πλούτου για τους Έλληνες ;΄
Στο ερώτημα αυτό υπάρχουν πολλές απαντήσεις, όμως μια , φαίνεται ότι βρίσκεται πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα. Το https://www.maritimes.gr/ διοργάνωσε δημοσκόπηση με το ερώτημα : « Ποιοι κατά την άποψη σας οι λόγοι για τους οποίους οι εφοπλιστές δεν φέρνουν τα πλοία για επισκευή στην Ελλάδα» στην οποία συμμετείχε μεγάλος αριθμός αναγνωστών μας.
Από τις απαντήσεις στα τρία υποερωτήματα προέκυψε ότι : 1) το 64,9\% όσων ψήφισαν πιστεύουν ότι το βασικό πρόβλημα της Επισκευαστικής Ζώνης είναι η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων παράδοσης μιας παραγγελίας εξαιτίας των συνδικαλιστικών κινητοποιήσεων. 2) το 31,3& των συμμετεχόντων στην δημοσκόπηση απάντησε ότι το βασικότερο πρόβλημα είναι το υψηλό κόστος των επισκευαστικών εργασιών και 3) το 3, 8\% απάντησε ότι υπάρχει πρόβλημα με την ποιότητα των εργασιών.
Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης του https://www.maritimes.gr/, ουσιαστικά ανέδειξαν αυτό που όσοι ασχολούνται με τις ναυπηγοεπισκευές γνωρίζουν πολύ καλά.
Άρα εάν η Πολιτεία αλλά και οι άμεσα εμπλεκόμενοι – επιχειρήσεις και εργαζόμενοι – θέλουν να εξελίξουν τη Ζώνη σε σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο οφείλουν να βρουν λύση σε τρία ζητήματα: Πρώτον, να αναζητήσουν εργασιακή ειρήνη βρίσκοντας την «χρυσή τομή» ανάμεσα στις οικονομικές δυνατότητες των επιχειρήσεων και τις απαιτήσεις των εργαζομένων. Δεύτερον, η κυβέρνηση να στηρίξει τα αναπτυξιακά σχέδια των επιχειρήσεων στην κατεύθυνση προσέλκυσης πελατών και τρίτον να αποφασίσουν οι συνδικαλιστές ότι σε περίοδο κρίσης πρέπει να είναι πιο προσγειωμένοι σε αιτήματα που για την ικανοποίησή τους πολλές φορές φθάνουν στα άκρα «μπλοκάροντας κάθε διαδικασία στη Ζώνη». Με αποτέλεσμα οι παραγγελίες να παραδίδονται σε μεγαλύτερους χρόνους, από αυτούς που έχουν συμφωνηθεί, γεγονός που επιβαρύνει οικονομικά τους πελάτες και τους σπρώχνει σε ναυπηγικές μονάδες άλλων χωρών.
![]() |