Δέσμευση σε επενδυτές για θέσεις ελλιμενισμού
Η πολιτεία θα πρέπει στο πλαίσιο των παραχωρήσεων των λιμανιών ή των μαρινών να δεσμεύει τους επενδυτές για τη χρήση μη μόνιμης θέσης που να μπορεί τουλάχιστον ένα ημερόπλοιο να παραλαμβάνει επιβάτες τουρίστες για ημερήσιες περιηγήσεις, αναφέρει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοιων Σκαφών (ΠΕΝΕΤΗΣ) , Δημήτρης Τριανταφύλλου. «Αν και υπάρχει πρόβλεψη, το σύνολο των μαρινών προφασίζεται αντιδράσεις από τους δήμους λόγω όχλησης της περιοχής», δηλώνει ο ίδιος.
Προσθέτει ότι τα υπάρχοντα λιμάνια θα πρέπει να προβλέψουν υποχρεωτικά χώρους για τα σκάφη αναψυχής αλλά και για τα ημερόπλοια, ενώ σε όλο το παραλιακό μέτωπο δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή χώρος για να μπορεί να φιλοξενηθεί κάποιο επαγγελματικό σκάφος ή ημερόπλοιο. Ο κ. Τριανταφύλλου δηλώνει ότι αυτή τη στιγμή μόνο η Μαρίνα Ζέας δέχεται και εφόσον υπάρχει θέση, ενώ στην περίπτωση που χρειάζεται ένα ημερόπλοιο να παραλάβει επιβάτες διατίθεται μια τσιμεντένια προβλήτα που έχει παραχωρηθεί από την κοινότητα της Αναβύσσου για τη χρήση της, αλλά υπό δύσκολες συνθήκες. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν σε όλη την επικράτεια 850 ημερόπλοια μικρά και μεγάλα και απασχολούν τουλάχιστον 3.000 ναυτικούς. Σημειώνει, εξάλλου, ότι η συνολική χωρητικότητα των ημερόπλοιων σε όλη την Ελλάδα είναι περίπου στα 70.000 άτομα την ημέρα, που σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια των δύο μηνών με την υψηλή κίνηση Ιούλιο και Αύγουστο ο αριθμός αυτός πλησιάζει τα 4,5 εκατ. επιβάτες περίπου, προσεγγίζοντας το επιβατικό έργο που έχει και η ακτοπλοΐα. Όπως τονίζει εξάλλου, τα περισσότερα σκάφη κατασκευάζονται και συντηρούνται στην Ελλάδα όπου απασχολούνται σε παραπλήσια επαγγέλματα, ενώ, όπως αναφέρει, ο κλάδος των ημερόπλοιων είναι βασικός αιμοδότης της ελληνικής οικονομίας.
Εργατικό δυναμικό
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματικών Τουριστικών Ημερόπλοιων, Δημήτρης Τριανταφύλλου, τονίζει ότι αυτή τη στιγμή, ενώ υπάρχουν αλλοδαποί που δεν έχουν ελληνοποιηθεί και θα ήθελαν να δουλέψουν στα σκάφη αυτά ως πλήρωμα, δεν μπορούν να απασχοληθούν με ΝΑΤ παρά μόνο με ΕΦΚΑ. Επίσης, πολλοί που θα ήθελαν να εργαστούν στα πλοία αυτά επιλέγουν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μια εξωτερική εποχική απασχόληση και με ΕΦ ΚΑ, καθώς τον χειμώνα μπορούν να μπουν άμεσα στο ταμείο ανεργίας, ενώ αντίστοιχα στο ΝΑΤ θα πρέπει να συμπληρώσουν τρία χρόνια ημερολογιακής υπηρεσίας, δηλαδή συνολικά έξι καλοκαίρια. Τονίζει ότι οι απολαβές αυτή τη στιγμή για έναν δόκιμο στο πλήρωμα φτάνουν τα 1.300 ευρώ τον μήνα με 8ωρη απασχόληση και ρεπό και με πληρωμένο το ΝΑΤ.
πηγή:Ναυτεμπορική