Cosco: Στο τελικό στάδιο η απόκτηση τερματικού σταθμού στο Αμβούργο

Ολοκληρώνεται η “είσοδος” της κινεζικής κρατικής εταιρείας Cosco σε τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Αμβούργο.
Συγκεκριμένοι οι όροι συμμετοχής συμφωνήθηκαν στις συζητήσεις μεταξύ του Hamburger Hafen und Logistik (HHLA), του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Οικονομικών και της Cosco Shipping Ports Limited (CSPL), σύμφωνα με την HHLA. Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της HHLA πρόσθεσε ότι οι τελικές λεπτομέρειες πρέπει ακόμη να διευκρινιστούν, αλλά η συναλλαγή θα πρέπει να οριστικοποιηθεί “σύντομα”. Οι λεπτομέρειες δεν έχουν δοθεί καθώς “τα μέρη συμφώνησαν να μην αποκαλύψουν το περιεχόμενο της συμφωνίας”.
Παρά τη διαμάχη γύρω από τη συμφωνία, η γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση επέτρεψε στην CSPL να αγοράσει μερίδιο 24.9% στο Container Terminal Tollerort (CTT), έναν από τους τρεις τερματικούς σταθμούς που ανήκουν στην HHLA, μια εταιρεία στην οποία η τοπική κυβέρνηση του Αμβούργου έχει πλειοψηφικό μερίδιο. Αρχικά η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ διαχειρίστρια εταιρεία τερματικών σταθμών είχε σχεδιάσει να πάρει μερίδιο 35% στην CTT. Φυσικά η HHLA διευκρίνισε ότι ούτε η CTT, ούτε το λιμάνι του Αμβούργου θα πουληθούν στην Κίνα, προσθέτοντας ότι θα παραμείνει ανεξάρτητη, εισηγμένη εταιρεία με την πόλη του Αμβούργου ως τον σημαντικότερο μέτοχο. Η Cosco δεν αναμένεται να αποκτήσει κανένα αποκλειστικό δικαίωμα στον τερματικό σταθμό ή πρόσβαση σε στρατηγική τεχνογνωσία.
Υπενθυμίζεται ότι οι διαπραγματεύσεις άρχισαν τον Σεπτέμβριο του 2021 και πέρασαν από διάφορα στάδια. Ενώ, το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο έδωσε τον Οκτώβριο την έγκρισή του στην Cosco για την αγορά του τερματικού σταθμού στο μεγαλύτερο λιμάνι της Γερμανίας, σε μια απόφαση που προωθήθηκε από τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς και προκάλεσε πρωτοφανείς διαμαρτυρίες εντός του κυβερνητικού συνασπισμού.
Αξιοσημείωτο είναι ότι πλέον η Cosco θα έχει παρουσία στα πέντε μεγαλύτερα container terminals της Ευρώπης, μεταξύ αυτών στο Ρότερνταμ, στην Αμβέρσα, στο Αμβούργο, στη Βαλένθια αλλά και στον Πειραιά, δημιουργώντας δεσμούς αλλά και ασκώντας επιρροή στις εμπορικές οδούς με και προς την Ευρώπη.
