Containerships: Μπορεί και να γεφυρωθεί το χάσμα

02.03.2017

Παραμένει η διαφορά μεταξύ προσφοράς- ζήτησης στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς οι μεταφορείς δεν δείχνουν διατεθειμένοι να αξιοποιήσουν πλήρως τη δυνατότητα να περιορίσουν τη διαφορά, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή συμβουλευτική Drewry.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες  εξακολουθούν να θέλουν να αποκτήσουν όσο το δυνατόν πιο σύντομα νέα, μεγάλα πλοία εκμεταλλευόμενοι την οικονομία κλίμακας που προσφέρουν, σύμφωνα με την Drewry.  

Ωστόσο, οι λιγότερες παραγγελίες κατασκευής νέων πλοίων, όσο και η καθυστέρηση παραλαβής, οδηγεί μεν σε υψηλότερα ναύλα, αλλά θα μπορούσαν να όδηγήσουν και σε ένα νέο κύκλο παραγγελιών.

Σύμφωνα με έρευνα της Clarksons, το 2016 ήταν το έτος με τις λιγότερες συμβάσεις κατασκευής πλοίων, καθώς τοποθετήθηκαν μόνο 4 εκατομμύρια κόρων (GT) νέων παραγγελιών, από τα 25 εκατομμύρια GT του 2015 και κάτω από το 5ετές αποκορύφωμα των 56 εκατομμυρίων GT του 2013.

Μάλιστα, η Drewry ενημέρωσε ότι το 2017 η υποχώρηση των παραγγελιών νέων πλοίων θα είναι σε μεγάλο βαθμό παρόμοια με αυτή του προηγούμενου έτους, εκτιμώντας ότι μετά το 2018 θα υπάρξει αδράνεια και ως εκ τούτου τα ναυπηγεία παγκοσμίως θα πρέπει να προβούν σε πολύ μεγάλες εκπτώσεις για να προσελκύσουν νέες παραγγελίες.

Πρόκειται για μια κατάσταση που αναμένεται να λειτουργήσει υπέρ του ισοζυγίου προσφοράς- ζήτησης για ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και έχουν σε εξέλιξη πρόγραμμα παραλαβής νεότευκτων.

Η Maersk Line που έχει την έδρα της στη Δανία, αποφάσισε πρόσφατα να καθυστερήσει έως και το τέλος του 2018 την παράδοση 9 πλοίων χωρητικότητας 14.000 TEU, τα οποία είχαν αρχικά προγραμματιστεί για παράδοση στο τέλος του τρέχοντος έτους, από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries (HHI).  

Μετά την αναβολή της Maersk, υπάρχει χωρητικότητα περίπου 1,6 εκατομμυρίων TEU σε νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2017, συμπεριλαμβανομένων μερικών που μεταφέρθηκαν από το 2016.

Τέλος, σύμφωνα με τη Drewry « για να διασφαλιστεί το ότι η εκκολαπτόμενη ανάκαμψη της αγοράς δεν είναι ανατρεπόμενη, χρειάζεται να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Maersk, εξομαλύνοντας τις πιέσεις από την πλευρά της προσφοράς όσο το δυνατόν περισσότερο με την αναβολή νέων πλοίων και τη διάλυση περισσότερων υφιστάμενων σκαφών ». 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!