Committee: Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.221 πλοία

10.03.2025

Για 38η χρονιά η GSCC παρουσίασε τα επικαιροποιημένα δεδομένα του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η S&P Global Market Intelligence, για λογαριασμό της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου – Committee, έως τον τρέχοντα μήνα (Μάρτιος 2025), ο εμπορικός στόλος διαφόρων τύπων και άνω των 1.000 κόρων ανέρχεται στο ιστορικό υψηλό των 4.221 πλοίων, τα οποία έχουν συνολική χωρητικότητα 354.092.466 DWT και 208.010.850 GT. Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (2024), καταγράφεται μια αύξηση σε μονάδες κατά 9 πλοία, αλλά μείωση κατά 1.117.034 DWT και 241.738 GT. Επισημαίνεται ότι δεν περιλαμβάνονται 456 πλοία υπό παραγγελία από ναυπηγεία, συνολικής χωρητικότητας 43.186.564 DWT και 27.035.837 GT. Το βιβλίο παραγγελιών αυξήθηκε κατά 23%, κάτι που καταδεικνύει το έντονο ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών για πλοία νέας τεχνολογίας.

Στη συνέχεια, τα πλοία που είναι νηολογημένα υπό Ελληνική σημαία μειώθηκαν ελαφρώς, παραμένοντας στα 480. Αυτό αντικατοπτρίζει την ανάγκη για λιγότερη γραφειοκρατία και μεγαλύτερη ευελιξία στο Ελληνικό νηολόγιο. Παράλληλα, παρατηρείται μια μικρή μείωση στη συνολική χωρητικότητα, που πλέον ανέρχεται σε 29.551.538 GT και 48.717.807 DWT, έναντι 30.759.394 GT και 51.694.269 DWT το προηγούμενο έτος. Την ίδια ώρα ο ελληνόκτητος στόλος είναι καταγεγραμμένος σε 29 διαφορετικά νηολόγια. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν στην Πορτογαλία (+62 πλοία), τη Μάλτα (+51 πλοία), την Κύπρο (+19 πλοία) και τις Βερμούδες (+1 πλοίο). Αντίθετα, οι Νήσοι Μάρσαλ, ο Παναμάς, οι Μπαχάμες, η Λιβερία και το Isle of Man κατέγραψαν μικρές μειώσεις. Επίσης, η Ελληνική σημαία κατέγραψε μείωση κατά 16 πλοία, ενώ η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 2.976.462 DWT και 1.207.856 GT. Παρά τη μείωση, το ελληνικό νηολόγιο παραμένει στην 4η θέση παγκοσμίως με 480 πλοία και αντιπροσωπεύει το 13,8% της συνολικής DWT του Ελληνόκτητου στόλου. Εν τω μεταξύ, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ εξακολουθούν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στον Ελληνόκτητο στόλο, με 1.149 και 1.036 πλοία αντίστοιχα. Σε όρους χωρητικότητας, η Λιβερία αντιπροσωπεύει το 29,1% της συνολικής DWT του Ελληνόκτητου στόλου, οι Νήσοι Μάρσαλ το 23,1% και η Μάλτα το 15,1%. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των Ελληνόκτητων πλοίων που φέρουν σημαίες της Ε.Ε. αυξήθηκε σε 1.414, που αντιστοιχεί στο 33,5% του στόλου, έναντι 1.278 πλοίων (30,3%) το προηγούμενο έτος.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι μεγαλύτερες αυξομειώσεις στα πλοία και τη χωρητικότητά τους καταγράφηκαν ως εξής: – Oil tankers: -26 πλοία, -4.614.065 DWT, – Chemical & Product tankers: -17 πλοία, -819.214 DWT, – Liquefied tankers: -6 πλοία, +11.741 DWT, – Ore & Bulk carriers: +41 πλοία, +2.972.456 DWT, – Containerships: +14 πλοία, +1.267.857 DWT, – Cargo ships: +4 πλοία, +238.679 DWT , – Other Cargo Ships:  -1 πλοία, -171.014 DWT, -Passenger ships: 0 πλοία, -3.474 DWT

Στο βιβλίο παραγγελιών,  Έλληνες εφοπλιστές έχουν σε εξέλιξη παραγγελίες για: – 157 tankers,  – 66 chemical & product tankers, – 54 LNG carriers, – 132 bulk carriers,  – 23 containerships,  – 10 general cargo ships

Γενικότερα, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διατηρούν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλία, καθώς ελέγχουν: -Το 22,7% του παγκόσμιου στόλου tankers, – Το 15,8% του παγκόσμιου στόλου bulk carriers και – Το 9,4% του παγκόσμιου στόλου LNG carriers. Συνολικά, η Ελληνόκτητη ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 6,5% του παγκόσμιου στόλου σε αριθμό πλοίων, το 12,3% σε GT και το 14,5% σε DWT.

Αναλυτικά στην αγγλική σελίδα:

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!