CMT.TECH: Ανανεώνει τον στόλο της με νέες αγοραπωλησίες

22.10.2025

Η βελγική CMB.TECH προχώρησε με τη στρατηγική ανανέωσης του στόλου της, επιβεβαιώνοντας τις πωλήσεις σε αγορές μεταχειρισμένων πλοίων υγρού και ξηρού φορτίου, ενώ παράλληλα πρόσθεσε νέα χωρητικότητα σε πολλαπλά τμήματα.

Πιο συγκεκριμένα, η πλοιοκτήτρια εταιρεία με έδρα την Αμβέρσα επιβεβαίωσε την πώληση του VLCC “Dalma” (κατασκευής του 2007 & χωρητικότητας 306.543 dwt), έναντι 48 εκατομμυρίων δολαρίων, μετά από το drydock του. Η συμφωνία, η οποία έρχεται μετά την πώληση τριών VLCCs τον Απρίλιο, αναμένεται να αποφέρει κεφαλαιακό κέρδος 26,7 εκατομμυρίων δολαρίων, με την παράδοση στον νέο ιδιοκτήτη να έχει προγραμματιστεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2025.Νωρίτερα εφέτος, η CMB.TECH πούλησε και το Suezmax “Sofia” (κατασκευής του 2010), έναντι καθαρής τιμής 40.1 εκατομμυρίων δολαρίων, καταγράφοντας εκτιμώμενο κέρδος 20,4 εκατομμυρίων δολαρίων.

Όσον αφορά στον ξηρό της στόλο, η θυγατρική της Bocimar πούλησε το Capesize “Battersea” (κατασκευής του 2009 & χωρητικότητας 169.390 dwt), έναντι περίπου 24.8 εκατομμυρίων δολαρίων, κερδίζοντας κεφαλαιακά κέρδη 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων. Την ίδια ώρα μεσίτες του κλάδου δήλωσαν ότι το αδελφό πλοίο “Belgravia” έχει επίσης πωληθεί, σύμφωνα με πληροφορίες στον ελβετικό εμπορικό οίκο Mercuria, σε παρόμοια τιμή.

Από την πλευρά της ανανέωσης, η εταιρεία έχει παραλάβει πέντε νεότευκτα πλοία κατά τη διάρκεια του τρίτου και τέταρτου τριμήνου μέχρι στιγμής, συμπεριλαμβανομένων 2 eco-Newcastlemaxes, μαζί με 1 chemical tanker, 1 crew transfer vessel και 1 commissioning service vessel.

Τέλος, να σημειωθεί ότι η εταιρεία με επικεφαλής τον Alex Saverys, με διαφοροποιημένο στόλο περίπου 250 πλοίων, είναι ενεργή και στην αγορά ναυλώσεων. Η CMB.TECH έχει παρατείνει τη ναύλωση του VLCC “Donoussa”, (κατασκευής του 2016), για άλλους 11 μήνες, έως δηλαδή τον Οκτώβριο του 2026.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!