CMA CGM: Συμφώνησε στην κατασκευή έξι containerships σε ινδικό ναυπηγείο
Η γαλλική CMA CGM υπέγραψε επιστολή προθέσεων με την Cochin Shipyard Ltd (CSL) για την κατασκευή έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινούνται με LNG, σηματοδοτώντας την πρώτη παραγγελία από παγκόσμιο liner operator σε ινδικό ναυπηγείο.
Τα πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1.700 teu αποτιμώνται συνολικά σε περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια. Μια επίσημη σύμβαση ναυπήγησης που περιγράφει τους τεχνικούς και εμπορικούς όρους θα ακολουθήσει τους επόμενους μήνες, ανέφερε η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Βομβάης ναυπηγική εταιρεία.Την ίδια ώρα, πηγές του κλάδου αναφέρουν ότι ο σχεδιασμός αναμένεται να βασιστεί σε μια υπάρχουσα πλατφόρμα HD Hyundai Heavy Industries, μετά τη συμφωνία συνεργασίας που υπέγραψε η Cochin Shipyard με τη νοτιοκορεατική ναυπηγική εταιρεία νωρίτερα φέτος.
Η CMA CGM ανακοίνωσε για πρώτη φορά σχέδια για παραγγελία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ινδία τον Μάιο, στο πλαίσιο της ευρύτερης περιφερειακής στρατηγικής ανάπτυξής της. Η εταιρεία έχει 34 χρόνια παρουσίας στην Ινδία, απασχολώντας περίπου 17.000 άτομα, και έχει επεκτείνει το αποτύπωμά της στους τερματικούς σταθμούς και την εφοδιαστική αλυσίδα. Εκτός των άλλων, τους τελευταίους μήνες, η εταιρεία με έδρα τη Μασσαλία έχει αλλάξει σημαία σε τέσσερα containerships υπό ινδική σημαία και επενδύει σε λιμενικές υποδομές στον τερματικό σταθμό Nhava Sheva Freeport (NSFT) κοντά στη Βομβάη και στο λιμάνι Mundra.
Για το ναυπηγείο Cochin, που ιδρύθηκε το 1972 και ελέγχεται από την ινδική κυβέρνηση, αυτό είναι ένα ακόμη βήμα προς τον στόχο του να γίνει παγκόσμιος κόμβος ναυπηγικής. Το ναυπηγείο εξασφάλισε την πρώτη του σύμβαση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το 2023 με την Samskip, σηματοδοτώντας την είσοδό του στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Cochin συνεργάζεται επίσης με την Maersk, τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, βάσει μνημονίου συμφωνίας που υπογράφηκε νωρίτερα φέτος για τη διερεύνηση ευκαιριών επισκευής και κατασκευής πλοίων. Η συνεργασία αναμένεται να οδηγήσει το πρώτο πλοίο της Maersk σε επισκευές στο Cochin το 2025.
Αυτές οι πρωτοβουλίες ευθυγραμμίζονται με το ναυτιλιακό όραμα της Ινδίας να καταταχθεί μεταξύ των 10 κορυφαίων ναυπηγικών χωρών έως το 2030 και των πέντε κορυφαίων έως το 2047. Η χώρα κατέχει σήμερα περίπου το 1% της παγκόσμιας αγοράς ναυπηγικής.

