CMA CGM : Συμφωνία με την φινλανδική Container Finance
Σε στρατηγικές κινήσεις ενίσχυσης της θέσης της στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης προχωράει η CMA CGM, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς.
Έτσι, στο πλαίσιο της στρατηγικής της ,όπως έγινε γνωστό, η CMA CGM προχώρησε σε συμφωνία με την φινλανδική Container Finance για την εξαγορά θυγατρικής της, η οποία φέρει το όνομα «Containerships» και η οποία ειδικεύεται στην πλοιοκτησία και την διαχείριση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων s καθώς επίσης και στην παροχή υπηρεσιών logistics.
«Η απόκτηση της Containerships θα ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο την στρατηγική μας η οποία αποσκοπεί στην περαιτέρω ενίσχυση του περιφερειακού δικτύου του ομίλου» αναφέρεται σε ανακοίνωση της η CMA CGM
Η «Containerships», όπως έγινε γνωστό, θα εξακολουθεί να αναπτύσσει νέους κόμβους θαλάσσιων μεταφορών, ενώ σκοπός της φιλανδικής εταιρείας παραμένει η σταδιακή υιοθέτηση του καυσίμου LNG από όλα τα πλοία της εταιρείας. Σημειώνεται ότι η εταιρεία πρόκειται να παραλάβει ,κατά το χρονικό διάστημα από τον Αύγουστο του 2018 έως τον Ιανουάριο του 2019, τέσσερα πλοία τα οποία θα χρησιμοποιούν LNG. Τα νέα αυτά πλοία θα προστεθούν στον στόλο των ήδη 15 πλοίων της.
«Αναστέλλουν» τακτικές γραμμές τους
Την ίδια πάντως στιγμή δυο μεγάλες εταιρίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι Maersk Line και η MSC, ανακοίνωσαν την απόφασή τους να διακόψουν ορισμένες τακτικές γραμμές τους με στόχο τον περιορισμό των ζημιών τους και την ανάκτηση της κερδοφορίας τους μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Η δανέζικη Maersk έκανε γνωστό ότι θα διακόψει τη γραμμή AC5 μεταξύ Ασίας και δυτικής ακτής της Ν. Αμερικής, ενώ η MSC αναστέλλει προσωρινά την υπηρεσία Eagle, μία από τις κύριες τακτικές γραμμές της, η οποία συνδέει την Ασία με την δυτική ακτή των ΗΠΑ και τον Καναδά. Επιπλέον οι δύο εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι θα περιορίσουν τις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ Ασίας και Μέσης Ανατολής.
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης οι πολιτικές εξελίξεις και ο εντεινόμενος εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχουν επηρεάσει αρνητικά το θαλάσσιο εμπόριο μέσω του Ειρηνικού ωκεανού, ενώ εκτιμάται ότι θα σημειωθεί μείωση κατά 7\% στις συγκεκριμένες εμπορικές ροές τον ερχόμενο Ιούλιο.