Χρειαζόμαστε ένα φιλόδοξο σχέδιο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

12.06.2022

Για τις επερχόμενες αλλαγές στη ναυτιλιακή βιομηχανία τόσο από πλευράς Περιβαλλοντικών Κανονισμών όσο και τεχνολογικών μιλούν στο maritimesTV οι:

Γ.Δράγνης: Η απανθρακοποίηση είναι το νούμερο ένα στην ατζέντα της ναυτιλίας

Το νούμερο ένα στην ατζέντα είναι οι κανονισμοί που αφορούν στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, όπως τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Maritimes TV, ο CEO της Goldenport Holdings, Ιωάννης Δράγνης. Ο ίδιος σημείωσε ότι υπάρχουν πολλές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν ανάλογα και με το είδος του πλοίου, δεδομένου βέβαια ότι θα εφαρμοστούν και οι νέες τεχνολογίες. Αναφορικά με την χρηματοδότηση των πλοίων, ο κ. Δράγνης ανάφερε ότι υπάρχει τρόπος να μεγαλώσεις μία ναυτιλιακή εταιρεία είτε είναι εισηγμένη είτε όχι. Ενώ όσον αφορά στην Goldenport, συμπλήρωσε ότι αν και οι αγορές είναι καλές, η ίδια κινείται με ιδία κεφάλαια αλλά και με προσεκτικά και αργά βήματα, σε αντίθεση με το 2007 που οι κινήσεις ήταν πιο επιθετικές, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί σε παγκόσμιο επίπεδο (τιμές ενέργειας κλπ). Τέλος σχετικά με την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας ο κ. Δράγνης τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλία πρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική και αποτελεσματική και να γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις αλλά και να αξιοποιηθούν τα νέα ταλέντα και οι ιδέες τους. 

Π. Παππάς: Δυστυχώς αρνητικά γεγονότα επηρεάζουν θετικά τη ναυτιλία

Δυστυχώς μερικές φορές η ναυτιλία επηρεάζεται θετικά από ότι αρνητικό συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως ο πληθωρισμός ή οι υψηλές τιμές των καυσίμων, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Maritimes TV, ο CEO της Star Bulk Carriers, Πέτρος Παππάς. Ενώ σχετικά με την αύξηση στο κόστος διαχείρισης ενός πλοίου, σημείωσε ότι υπάρχει και ταυτόχρονη αύξηση στα ναύλα και έτσι υπάρχει εξισορρόπηση. 

Γ.Κούστας: Κεφάλαια δίνονται επειδή η αγορά είναι καλή

Δεδομένου ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση, δίνονται τόσο κεφάλαια από τα χρηματιστήρια στις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, όσο και από τις τράπεζες. Ωστόσο αυτό συμβαίνει επειδή η αγορά είναι καλή, το θέμα είναι αν θα δίνονται κεφάλαια όταν αυτή δεν θα είναι καλή (αγορά), όπως δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Maritimes TV, ο CEO της Danaos Corporation Δρ. Γιάννης Κούστας. 

Γ.Προκοπίου: Η ναυτιλία χρειάζεται κεφάλαια από σταθερές τράπεζες γιατί είναι μια κυκλική αγορά

Δίνονται χρήματα σε καλούς πλοιοκτήτες όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο, όπως τόνισε μιλώντας στο Maritimes TV, ο κ. Γιώργος Προκοπίου, Ιδρυτής της Dynacom Tankers Management, Dynagas & Sea Traders. Συγκεκριμένα ανάφερε, ότι η ναυτιλία χρειάζεται οικονομική υποστήριξη γιατί είναι μία κεφαλαιακή δραστηριότητα και απαιτείται η ύπαρξη καλών και σταθερών τραπεζών που ξέρουν το αντικείμενο και μπορούν να ανταποκριθούν σε μια κυκλική αγορά όπως είναι αυτή της ναυτιλίας. Ενώ τέλος, μεταξύ άλλων ο κ. Προκοπίου σημείωσε ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένας επενδυτικός προορισμός εφόσον οι όροι του “παιχνιδιού” ξεκαθαριστούν. 

Δ.Φαφαλιός: Η ναυτιλία παρέχει λύσεις σε δύσκολες στιγμές

Η ναυτιλία είναι μια διεθνής βιομηχανία και είναι δύσκολη η απανθρακοποίηση της, καθώς εμπλέκονται πολλοί διαφορετικοί κλάδοι, σε αντίθεση για παράδειγμα με την αεροπορική βιομηχανία που την διαχειρίζονται μεγάλες εταιρείες και έχει διαφορετικούς κανονισμούς, όπως δήλωσε στο Maritimes TV, ο κ. Δημήτρης Φαφαλιός, Director της Fafalios Shipping & Chairman της Intercargo. Επίσης, ο ίδιος τόνισε μεταξύ άλλων ότι η ναυτιλία προσαρμόζεται πολύ γρήγορα και παρέχει λύσεις σε δύσκολες στιγμές όπως τώρα με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Σχετικά με τους κανονισμούς ο κ. Φαφαλιός εκτιμά η ναυτιλία θα είναι έτοιμη από το 2023 και μετά να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. 

Γ.Τσαβλίρης: Απαραίτητη η σύγκριση ναυτιλιακής και αεροπορικής βιομηχανίας

Πρέπει να γίνει σύγκριση μεταξύ τους ναυτιλιακής και της αεροπορικής βιομηχανίας, προκειμένου να αναδυθούν τα προβλήματα και να αναβαθμιστεί η ναυτιλία, όπως δήλωσε στο Maritimes TV, ο κ. Γιώργος A. Τσαβλίρης, Principal στο Tsavliris Salvage Group. Σχετικά με τους κανονισμούς ο ίδιος είπε ότι πρέπει να εφαρμοστούν, εφόσον όλοι οι εμπλεκόμενοι του ναυτιλιακού κλάδου ενώσουν τις δυνάμεις τους και συνεργαστούν προκειμένου να πετύχουν τη ναυτιλιακή απανθρακοποίηση.

Π.Μήτρου: Το LNG προς το παρόν ένα εδραιωμένο εναλλακτικό καύσιμο

Το 2023 σηματοδοτεί το έτος που θα εφαρμοστούν οι νέοι κανονισμοί για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και θα παρθούν μέτρα όπως αυτά των μετασκευών αλλά και παραγγελίες πιο πράσινων πλοίων, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγιώτης Μήτρου, Global Gas Segment Director της Lloyd’s Register, μιλώντας στο Maritimes TV. Ως προς τα νέα καύσιμα, ο ίδιος ανάφερε ότι προς το παρόν το LNG είναι ένα εδραιωμένο και καλό εναλλακτικό καύσιμο αλλά γίνονται διεργασίες για περισσότερες επιλογές όπως αυτού της αμμωνίας και χρειάζεται χρόνος και συνεργασία από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Τέλος, μεταξύ άλλων τόνισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να παραδειγματιστεί από άλλες βιομηχανίες όπως αυτή της αεροπορικής.

Δ.Χριστοδουλόπουλος: Οι κατευθυντήριες γραμμές των κανονισμών είναι ασαφής

Ο ΙΜΟ είναι αυτός που θα ορίσει το πλαίσιο των πράσινων κανονισμών, ωστόσο ο σχεδιασμός τους πιθανόν να μην υλιοποιηθεί επαρκώς καθώς οι κατευθυντήριες οδηγίες είναι ασαφής, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στο Maritimes TV, ο Διονύσης Χριστοδουλόπουλος, Managing Director στη MAN Energy Solution Hellas Ltd. Ο ίδιος, τόνισε ότι δεδομένου ότι ο χρόνος ζωής ενός πλοίου είναι 25-30 χρόνια υπάρχει μια αβεβαιότητα για το ποιά θα είναι η επιλογή στην κατάλληλη τεχνολογία για την επίτευξη της απανθρακοποίησης. Θα πρέπει όπως είπε όχι μόνο ο ΙΜΟ αλλά όλα τα εμπλεκόμενα κράτη να συμφωνήσουν σε κάποιες παραμέτρους. Ως προς τα καύσιμα ο κ. Χριστοδουλόπουλος εκτιμά ότι για την επόμενη δεκαετία καύσιμο – γέφυρα θα είναι το LNG, ενώ παράλληλα γίνονται αλλεπάλληλες δοκιμές και για άλλα καύσιμα που θα κυριαρχήσουν στην πορεία όπως για παράδειγμα η αμμωνία, η μεθανόλη ή τα βιοκαύσιμα. 

Μ.Κυπραίου:Σε αντίθεση με την αεροναυπηγική, στη ναυτιλία δεν μετριούνται με ακρίβεια οι καταναλώσεις καυσίμων

Ένα από τα προβλήματα που υπάρχουν στη ναυτιλία είναι δεν μπορούν να μετρηθούν με ακρίβεια η καταναλώσεις των καυσίμων της, σε αντίθεση με την αεροναυπηγική που κάτι τέτοιο γίνεται με μεγάλη επιτυχία, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά μιλώντας στο Maritimes TV η δρ. Μαρία Κυπραίου, Director στην Kypraiou & Associates. Η ναυτιλία λοιπόν δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί τους αλγόριθμους της τεχνητής νοημοσύνης και είναι σημαντικό όπως είπε η κ. Κυπραίου να υιοθετήσει με χαμηλό κόστος τις μεθοδολογίες της αεροναυπηγικής.

Ρ.Κούστας:Πλέον οι νέες τεχνολογίες υιοθετούνται από ναυτιλιακές εταιρείες

Βρισκόμασταν σε πρώιμο στάδιο, καθως δεν υπήρχε η υποδομή στα πλοία για να υπάρχουν τα απαραίτητα δεδομένα και να λειτουργήσει η τεχνολογία και η ψηφιοποίηση. Τώρα βρισκόμαστε σε μια περίοδο που η βάση έχει τεθεί και οι τεχνολογίες έχουν αντίκτυπο και υιοθετούνται από ναυτιλιακές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, όπως δήλωσε στο Maritimes TV ο κ. Ρομπέρτο Κούστας, CEO της DeepSea Technologies. Ενώ συμπλήρωσε ότι το νομοθετικό πλαίσιο στην Ελλάδα ευνοεί τους ταλαντούχους νέους και τις νέες επιχειρήσεις και μπορεί η χώρα μας να γίνει ένα τεχνολογικό ναυτιλιακό hub.

Οι συνεντεύξεις έγιναν στα πλαίσια του “8th Capital Link Maritime Leaders Summit – Greece”

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!