Αυξημένες οι πωλήσεις tankers το τελευταίο διάστημα
Η βελτίωση της αγοράς στον κλάδο των tankers έχει οδηγήσει σε αύξηση των τιμών τους, με αρκετούς Έλληνες εφοπλιστές να το εκμεταλλεύονται εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, από τις αρχές Ιουνίου έως τις 21 Αυγούστου έχουν πουληθεί 22 δεξαμενόπλοια ελληνικών συμφερόντων, συνολικής αξίας άνω των 550 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ από τις αρχές της χρονιάς έχουν πουληθεί συνολικά 53 δεξαμενόπλοια, αξίας 1.19 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Από τις πιο πρόσφατες πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον τρέχοντα μήνα (Αύγουστος) είναι αυτή της ναυτιλιακής εταιρεία Pantheon Tankers (ΡΤ), συμφερόντων της Άννας Αγγελικούση. Ειδικότερα, η ΡΤ πούλησε τα Suezmax tankers “Astro Polaris” και “Astro Phoenix” (χωρητικότητας 59.100 dwt & κατασκευής του 2004) έναντι 43 εκατομμυρίων δολαρίων. Αναφέρθηκε ότι τα πούλησε στην start up ναυτιλιακή εταιρεία Sunne Co Ltd. με έδρα τη Dalian
Επίσης, τον τρέχοντα μήνα (Αύγουστος) η ναυτιλιακή εταιρεία Maran Tankers, συμφερόντων του Ομίλου Αγγελικούση και με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση πούλησε σε αγοραστές με έδρα τη Σιγκαπούρη το VLCC “Maran Andromeda” (χωρητικότητας 320.473 dwt & κατασκευής του 2005), έναντι 37 εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ και τον Ιούνιο υπενθυμίζεται ότι (η ΜΤ) πούλησε το Aframax tanker “Maran Sagitta” κατασκευής του 2009 στην εισηγμένη στο Nasdaq Performance Shipping, ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Παληού, έναντι σχεδόν 27.6 εκατομμυρίων δολαρίων.
Μία ακόμη πολύ πρόσφατη πώληση είναι αυτή της ναυτιλιακής εταιρείας Kondinave, συμφερόντων του Αλέξη Κονδύλη, η οποία αναφέρθηκε ότι πούλησε το Aframax tanker “Oberon”, χωρητικότητας 106.004 dwt & κατασκευής του 2006. Αξιοσημείωτο είναι ότι το εν λόγω πλοίο το πούλησε 25 εκατομμύρια δολάρια από 13.8 εκατομμύρια δολάρια που το είχε αγοράσει σε δημοπρασία πριν από πέντε χρόνια.
Εκτός των προαναφερθέντων πωλήσεων η ναυτιλιακή εταιρεία Westport Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Τσάγκαρη, πούλησε το tanker “Nicholas” (χωρητικότητας 115.600 dwt & κατασκευής του 2007) σε εταιρεία κινεζικών συμφερόντων, έναντι 27.7 εκατομμυρίων δολαρίων. Αξίζει να αναφερθεί ότι το συγκεκριμένο πλοίο το είχε πάρει η ελληνική εταιρεία πριν από πέντε μήνες με το όνομα “Taurus Sun”, έναντι 17.2 εκατομμυρίων δολαρίων.
Επιπλέον, τον εφετινό Ιούνιο η ναυτιλιακή εταιρεία Sea World Management & Trading, συμφερόντων του Βασίλη Λαλιώτη, πούλησε το tanker “Sea Beech” (χωρητικότητας 106.100 dwt & κατασκευής του 2003), έναντι περίπου 15 εκατομμυρίων δολαρίων.
Μία από τις πιο αξιοσημείωτες πωλήσεις που πραγματοποιήθηκε αυτόν το μήνα από τη ναυτιλιακή εταιρεία NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, είναι αυτή του ιαπωνικού Aframax tanker “Baroness” (χωρητικότητας 105.300 dwt & κατασκευής του 2011) έναντι περίπου 35 εκατομμυρίων δολαρίων. Υπενθυμίζεται ότι η Εταιρεία το είχε εξαγοράσει είκοσι μήνες πριν έναντι 22 εκατομμυρίων δολαρίων. Ενώ και τον προηγούμενο μήνα πούλησε το Aframax “A Symphony” (χωρητικότητας 150.000 dwt & κατασκευής του 2001), έναντι 12.8 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τέλος, να σημειωθεί ότι από τις αρχές Ιουνίου μέχρι σήμερα έχουν πούλησε tankers των στόλων τους και οι ναυτιλιακές Coral Shipping, Prime Marine Management, Golden Energy Management & OceanGold Tankers.