Aυξημένη κατά 25% αναμένεται για το 2014 η διακίνηση κοντέινερ από το λιμάνι του Πειραιά
Εντυπωσιακή προβλέπεται να είναι η φετινή αύξηση της διαχείρισης φορτίων στο λιμάνι του Πειραιά, με τη δραστηριότητα των εμπορευματοκιβωτίων να ξεχωρίζει.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Business Monitor International (ΒΜΙ), κατά το τρέχον έτος προβλέπεται να διακινηθούν 3,954 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και από τις τρεις προβλήτες του λιμανιού, δηλαδή από την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ και τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco, μέσω της ΣΕΠ Α.Ε.
Εφόσον επιβεβαιωθεί το μέγεθος αυτό, θα συνιστά άνοδο της τάξεως του 25\% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ η BMI εκτιμά ότι είναι εφικτή η διψήφια ετήσια άνοδος της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και τα επόμενα χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι θα υλοποιηθούν πρόσθετες επενδύσεις σε υποδομές. Αντίστοιχα, άνοδος προβλέπεται και σε ό,τι αφορά το γενικό φορτίο μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Κατά την ΒΜΙ, το 2014 αναμένεται να καταγραφεί ετήσια άνοδος της τάξεως του 7,8\% σε 16,685 εκατ. τόνους. Μάλιστα, η εταιρεία εκτιμά ότι μεσοπρόθεσμα, ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της συγκεκριμένης δραστηριότητας θα διαμορφωθεί σε 6,2\% κατά μέσον όρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ανάλογο συμπέρασμα καταλήγει κανείς εξετάζοντας την πορεία της δραστηριότητας των εμπορευματοκιβωτίων κατά το φετινό εννεάμηνο, καθώς μόνο από τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχουν διακινηθεί φέτος 2,225 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,8 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, μια άνοδος της τάξεως του 23,3\%. Ενδεικτικό της φετινής ανόδου είναι το γεγονός ότι στο σύνολο του 2013 είχαν διακινηθεί 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, μέγεθος που φέτος αναμένεται να υπερκαλυφθεί ήδη κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου.
Ως εκ τούτου, είναι αρκετά πιθανή η εκτίμηση στελεχών της αγοράς ότι η Cosco θα διακινήσει πάνω από 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια φέτος. Αν συνεκτιμηθούν και τα εμπορευματοκιβώτια που διακινεί ο ΟΛΠ, μέσω της Προβλήτας Ι και τα οποία εκτιμάται ότι θα προσεγγίσουν τις 650.000-700.000 (644.000 είχαν διακινηθεί κατά το 2013), τότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι η πρόβλεψη της BMI είναι κοντά στην πραγματικότητα. Σημειωτέον ότι σε σχετική ανακοίνωσή της πριν από λίγες εβδομάδες, η διοίκηση της Cosco Pacific, μητρικής της ΣΕΠ Α.Ε., είχε τονίσει τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της δραστηριότητας στον Πειραιά, κάνοντας ειδική αναφορά στην έναρξη της λειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το λιμάνι, εξέλιξη η οποία «θα επεκτείνει την παρουσία μας στην αγορά και θα ενδυναμώσει τα βασικά μας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα», τονίζεται σχετικά. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η ΣΕΠ θα προχωρήσει σε περαιτέρω αναβάθμιση της ετήσιας δυναμικότητας διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση.
Σύμφωνα με την ανάλυση της BMI, οι θετικές αυτές προοπτικές του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας αποδίδονται στην αργή, αλλά σταθερή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Βέβαια, αν και η BMI διατηρεί την πρόβλεψή της ότι το 2014 θα αποτελέσει το πρώτο έτος ανάπτυξης του ΑΕΠ ύστερα από χρόνια, σπεύδει να μειώσει την αρχική εκτίμηση για το ποσοστό της αύξησης, από 0,5\% σε 0,2\%. Αιτιολογώντας την κίνησή της αυτή, η εταιρεία τονίζει ότι με εξαίρεση την σταθεροποίηση της κατανάλωσης, τη μικρή βελτίωση των εξαγωγών και την ανάκαμψη του δείκτη οικονομικού κλίματος, δεν υπάρχουν άλλες θετικές εξελίξεις. Συγκεκριμένα, οι τράπεζες εξακολουθούν να αποφεύγουν την αύξηση του δανεισμού, οι κρατικές δαπάνες είναι πολύ μετρημένες, οι επενδύσεις κινούνται σε χαμηλό επίπεδο και η ανεργία παραμένει σε δυσθεώρητο ύψος.
πηγή:www.kathimerini.gr