Αυξήθηκε κατά 3,6% ο στόλος των πλοίων ξηρού φορτίου

14.11.2014

Κατά 3,6\% αυξήθηκε ο στόλος των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τους πρώτους εννέα μήνες του έτους κάτι που «μεταφράζεται» σε 37,8 εκατ. τόνους DWT ή 486 πλοία σύμφωνα με στοιχεία από την εβδομαδιαία ανάλυση του οίκου George Moundreas & Company SA.

Ειδικότερα παραδόθηκαν 66 Capes και ένα Valemax, 144 Panamaxes, 150Supramaxes/Handymaxes και 125 Handysizes. Το ίδιο χρονικό διάστημα αποσύρθηκαν προς διάλυση 11,5 εκατ. τόνοι DWT ή 213 πλοία .


Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Bimco, ο συνολικός αριθμός των παραδόσεων για το 2014 θα φτάσει τους 55 εκ. τόνους DWT και οι προβλέψεις για το 2015 είναι ότι ο αριθμός θα είναι ακόμη χαμηλότερος, ενώ για το 2016 οι παραδόσεις υπολογίζονται στους 60 εκ. τόνους DWT.


Το θετικό γεγονός για την αγορά είναι ότι ο αριθμός παραγγελιών το 2014 είναι σημαντικά μειωμένος σχετικά με το 2013, όπου το σύνολο των παραγγελιών έφτασε τους 102 εκ. τόνους DWT, καθώς για το πρώτο 9μηνο του 2014 ο αριθμός των παραγγελιών είναι ακριβώς ο μισός του 2013.


Για την πορεία των ημερησίων εσόδων τον Νοέμβριο, η Bimco εκτιμά πως τα Capes θα κυμανθούν μεταξύ 8,000 – 23,000 δολ την ημέρα, τα Panamax 5,000 – 10,000 δολ την ημέρα, τα Supramax 8,500 – 13,500 δολ την ημέρα και τα Handysize μεταξύ 6,500 – 9,500 δολ την ημέρα.


Θετικά κινούνται τα Capes


Η εικόνα πάντως που χαρακτηρίζει την αγορά αυτή τη στιγμή είναι η καλή πορεία των Capes λόγω των αυξημένων φορτίων IronOre από Βραζιλία προς Ασία, η βελτιωμένη πορεία των Panamax λόγω της αύξησης των εισαγωγών Coal από την Ινδία και η σταθερή πορεία των φορτίων Grains από τον Ατλαντικό.


Αντιθέτως, στα Supramax και στα Handymax η εικόνα δεν είναι θετική, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στην πορεία των εσόδων το τελευταίο διάστημα, λόγω της μειωμένης αύξησης στα φορτία προϊόντων σιδήρου και την μείωση στα φορτία για βωξίτη και νίκελ.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!