Αρχίζει να κινείται εκ νέου ο κλάδος των πλοίων ξηρού φορτίου.

19.02.2017

Σε συζητήσεις για το ενδεχόμενο συμμετοχής του Ομίλου Τσάκου ( ΤΕΝ) με συγκεκριμένο ποσοστό σε επενδυτικό fund το οποίο θα χρηματοδοτήσει αγορές πλοίων ξηρού φορτίου βρίσκεται η διοίκηση της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας σύμφωνα με πληροφορίες από τραπεζικούς κύκλους που ασχολούνται με τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Την ίδια στιγμή πληθαίνουν οι εκτιμήσει ότι επίκειται αλλαγή κλίματος επί το θετικότερο στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου τα επόμενα δυο έτη με αποτέλεσμα να «αποκαλύπτονται» αρκετά σημαντικά επενδυτικά σχέδια που αφορούν στον συγκεκριμένο κλάδο.

Υπάρχει αισιοδοξία

Την αισιοδοξία για βελτίωση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου ενίσχυσε και εκτίμηση του μη εκτελεστικού προέδρου του οίκου Clarkson Research Services, Martin Stopford ο οποίος υποστήριξε ότι «οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να προετοιμάζονται για μία άνοδο της αγοράς ξηρού φορτίου» και ότι «οι πλοιοκτήτες των εταιρειών ξηρού φορτίου θα πρέπει να κάνουν σχεδιασμούς εν όψει μιας επικείμενης ανάκαμψης της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνει άμεσα».

Ωστόσο, εκτιμάται από διεθνείς ναυτιλιακούς αναλυτές ότι η αγορά ξηρού φορτίου προκειμένου να ανακτήσει το χαμένο έδαφος θα πρέπει να απαλλαγεί από ένα 18\% του στόλου που θεωρείται ότι είναι η επιπλέον προσφερόμενη χωρητικότητα.

Κινήσεις στον κλάδο του ξηρού φορτίου από την ΤΕΝ

Ο όμιλος Τσάκου, σύμφωνα με πληροφορίες, σε συνεργασία με έναν αριθμό διαχειριστών κεφαλαίων εξετάζουν επενδύσεις σε μεταχειρισμένα πλοία τα οποία θα τα διαχειρίζεται εταιρεία του ελληνικού εφοπλιστικού ομίλου.

Σύμφωνα με τους Lloydslist, ο όμιλος Τσάκου συνεργάζεται ήδη με τη Swiss Capital Alternative Investments με στόχο τη δημιουργία ενός επενδυτικού κεφαλαίου που θα χρηματοδοτήσει αγορές πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Σύμφωνα με του Lloydslist, το fund αυτό θα διαθέσει, όπως προαναφέρθηκε, συνολικά 500 εκατ. δολ., με τον όμιλο Τσάκου να συμμετέχει με 20\% στο εν λόγω fund.

Το fund στοχεύει να αγοράσει ποιοτικά μεταχειρισμένα πλοία ξηρού φορτίου και ελπίζει σε μία απόδοση 68\%.

Η Lloyd’s List σημειώνει ότι το επενδυτικό σχέδιο δεν αλλάζει παρά το γεγονός ότι το Swiss Capital Alternative Investment εξαγοράστηκε πρόσφατα από το StepStone, μία άλλη εταιρεία με έδρα τη νέα Υόρκη και ενεργητικό 28 δισ. δολ.

Επίσης σημειώνει ότι το fund εστιάζει στην αγορά σύγχρονων πλοίων panamax, kamsarmax, post-panamax και capesize bulk carriers τα οποία έχουν κατασκευασθεί στη Νότιο Κορέα και την Ιαπωνία.

Να σημειωθεί ότι οι τιμές στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου είναι χαμηλότερες κατά 30\%-40\% σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, ενώ το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια τάση ανόδου καθώς πολλοί είναι οι αναλυτές και πλοιοκτήτες που αναμένουν μια επανάκαμψη της αγοράς τα επόμενα δυο χρόνια.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!