Δημοσίευση: 11 / 7 / 2018
Μικρή αύξηση του κόστους επάνδρωσης πλοίων
Μέσα μικρή άνοδο σημειώνουν στο 2018 τα έξοδα επάνδρωσης των πλοίων έπειτα από πολλά χρόνια στασιμότητας του κόστους των πληρωμάτων.

Η ανάκαμψη αυτή καταγράφεται στον ευρύτερο ναυτιλιακό χώρο, αλλά ιδιαίτερα συναντάται στις αμοιβές των αξιωματικών του Εμπορικού Ναυτικού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Drewry από την έκθεση «Manning Annual Review and Forecast» της Drewry, το συνολικό κόστος επάνδρωσης αυξήθηκε κατά 1% το 2018. Τονίζεται ότι για το 2017 το αντίστοιχο κόστος είχε αυξηθεί κατά μόλις 0,2%, ενώ οι μισθοί κατά μέσο όρο είχαν μειωθεί κατά 0,75%.

Η Drewry εκτιμά ότι η αύξηση της προσφοράς αξιωματικών στην παγκόσμια ναυτιλία θα μειωθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια, ωστόσο αντίθετα αναμένεται να έχουμε υπερπροσφορά πληρωμάτων η οποία θα συνεχιστεί και στα επόμενα χρόνια.

Η ερευνητική ομάδα της Drewry θεωρεί ότι παρά το γεγονός ότι η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) θα προχωρήσει σε νέες μισθολογικές κλίμακες από τον Ιανουάριο του 2019 σε συμφωνία πάντα με οργανώσεις εργοδοτών, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται να ωθήσει σημαντικά προς τα πάνω τους μέσους μισθούς αφού ήδη μεγάλη μερίδα ναυτικών κινείται μισθολογικά πάνω από τους ελάχιστους μισθούς.

Τέλος, όπως επισημαίνεται, τα κόστη επάνδρωσης πλοίων κατά μέσο όρο θα αυξηθούν «συντηρητικά» κατά τα επόμενα πέντε χρόνια ενώ προς τα τέλη της πενταετίας ενδεχομένως να υπάρξει μια πιο «απότομη» αύξηση.

Όσον αφορά το έλλειμμα των πληρωμάτων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, συρρικνώθηκε κατά ένα τρίτο το 2016 αγγίζοντας τους 13.700, με βάση την αξιολόγηση του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου, η οποία περιλαμβάνει όλους τους τομείς της εμπορικής ναυτιλίας εκτός των πλοίων που δεν μεταφέρουν φορτία, όπως τα ρυμουλκά και τα επιβατηγά, αλλά και όσα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου έχουν χωρητικότητα κάτω των 10.000 dwt.

πηγή:www.naftemporiki.gr

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn