Δημοσίευση: 10 / 7 / 2018
Χαμηλότερα το 2018 η κρουαζιέρα
Οι υπηρεσίες που προσφέρονται αλλά και οι λιμενικές υποδομές παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου.Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος ΕΕΚΦΝ.

Σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2017 θα κινηθεί φέτος η κρουαζιέρα στη χώρα μας, ανατρέποντας τις αρχικές εκτιμήσεις για μικρή άνοδο μετά την κάθετη πτώση που κατέγραψε ο κλάδος την περσινή χρονιά. Ήδη βρισκόμαστε στη high season του θαλάσσιου τουρισμού, με την κρουαζιέρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρο Κόντε, να «απογοητεύει για μια χρονιά ακόμη». «Το 2017 γνωρίσαμε την πλέον αισθητή μείωση των τελευταίων ετών, της τάξεως περίπου του 20%» αναφέρει ο κ. Κόντες και συνεχίζει: «Αλλά οι αρχικές προβλέψεις μας ήταν να αναμείνουμε κάποια μικρή διόρθωση του 2% για το 2018 και σταδιακά αυξητική κίνηση για τα επόμενα έτη. Αντ’ αυτού έπειτα από έρευνα σε εταιρείες και λιμάνια φαίνεται ότι το 2018 θα υπάρξει περαιτέρω μείωση, για μεν τις προσεγγίσεις περίπου 2%, για δε τις επιβατοαφίξεις στο 3,2%».

Η συνολική εικόνα για το 2018 δείχνει ότι θα έχουμε 3.353 προσεγγίσεις στην επικράτεια και 4.479.700 αφίξεις επιβατών, αποφέροντας μια περαιτέρω μείωση 2% στις προσεγγίσεις και 3,2% στις αφίξεις επιβατών σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2017.

Αναλύοντας τα αποτελέσματα ανά προορισμό και τις διαφοροποιήσεις που σημειώθηκαν, ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ αναφέρει:

1. Ο Πειραιάς φαίνεται να χάνει έδαφος γενικότερα, παρά το γεγονός ότι η Celestyal επέστρεψε συνολικά το home port στο μεγάλο λιμάνι και έφυγε από το Λαύριο, το οποίο έπεσε στο μηδέν. Η Αττική γενικά δείχνει μια μείωση περίπου στις 82 προσεγγίσεις.

2. Τα λιμάνια από την πλευρά του Ιονίου συνδυάζοντας Αδριατική έχουν συνολικά μια μικρή πτώση περίπου στις 20 προσεγγίσεις. Εδώ βέβαια σημειώνουμε ότι υπάρχει ο εσωτερικός ανταγωνισμός των προορισμών, γι’ αυτό διαπιστώνουμε αυξομειώσεις των προσεγγίσεων τα τελευταία χρόνια. Την παράσταση το 2018 κλέβει η Κεφαλονιά, με σχεδόν διπλασιασμό προσεγγίσεων. Βέβαια αυτό συμβαίνει κυρίως για τον λόγο ότι τα πλοία που έχουν αφετηρία τη Βενετία εναλλάσσουν τον πρώτο και τον τελευταίο προορισμό σε κάποιο λιμάνι του Ιονίου.

3. Η Μύκονος και η Σαντορίνη ανταγωνίζονται η μία την άλλη, μια που τυγχάνουν και τα δύο να είναι από τους top προορισμούς των Κυκλάδων. Έτσι λοιπόν η Μύκονος ήταν Νο 2 προορισμός για το 2017, αλλά το 2018 φαίνεται ότι η Σαντορίνη κερδίζει το παιχνίδι με αυξημένο αριθμό προσεγγίσεων, παίρνοντας και πάλι τη 2η θέση.

4. Τα Δωδεκάνησα με πρώτο προορισμό τη Ρόδο χάνουν λίγο έδαφος (περίπου 18 προσεγγίσεις), αλλά διατηρούν τη δυναμική τους για ανάπτυξη.

5. Στα λιμάνια της Κρήτης παρατηρούμε μικρές αυξήσεις και μειώσεις στους 4 προορισμούς (Ηράκλειο - Χανιά - Ρέθυμνο - Άγιο Νικόλαο) με το Ηράκλειο το 2018 να κερδίζει το παιχνίδι. Στο σύνολό της η Κρήτη κερδίζει περίπου τις 28 προσεγγίσεις επιπλέον το 2018.

6. Τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου πληρώνουν το τίμημα της κατάστασης στην Τουρκία, αλλά και το μεταναστευτικό, με αποτέλεσμα η Μυτιλήνη να μην έχει καμία προσέγγιση, η Χίος μόνο 2 και η Λήμνος 1 προσέγγιση. Μικτές είναι οι προβλέψεις για τη Σάμο, μια που η κίνηση που εμφανίζεται είναι κυρίως από technical calls προτού το πλοίο πάει στο Kusadasi.

7. Οι υπόλοιποι προορισμοί σημειώνουν μικρότερες διαφοροποιήσεις, οδηγούμενοι κυρίως σε μειώσεις προσεγγίσεων.

Τα ζητήματα

Την ίδια στιγμή πάντως που εδώ στην Ελλάδα συνεχίζουμε να χάνουμε έδαφος, και τα λιμάνια είτε έχουν ανακοινώσει ή σχεδιάζουν να ανακοινώσουν αυξήσεις -αν και από του χρόνου αναμένεται να έχουμε ανάκαμψη αφού ανοίγει η Αίγυπτος, το Ισραήλ- η Τουρκία προσπαθεί να δώσει κίνητρα για να επιστρέψουν στην περιοχή της τα κρουαζιερόπλοια. Σύμφωνα με τον κ. Κόντε: «Οι υπηρεσίες που προσφέρονται αλλά και οι λιμενικές υποδομές παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου. Πρωτεύοντα όμως ρόλο για την ανάπτυξη παίζει η ανταγωνιστικότητα σε υπηρεσίες, αλλά και οικονομικές διαφοροποιήσεις, χωρίς να φαίνεται ότι τα λαμβάνουν σοβαρά οι υπεύθυνοι. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κυρίως ανταγωνιστές μας γείτονες προωθούν προγράμματα επιδοτήσεων για να δραστηριοποιηθούν και πάλι στον τομέα αυτό, αλλά επενδύουν και τεράστια κεφάλαια για υποδομές και όχι μόνο. Το μεγαλύτερο complex center (shopping center, marina, cruise terminals / berths, αλλά και το μεγαλύτερο νέο διεθνές αεροδρόμιο) πλησίον της Κωνσταντινούπολης θα είναι αμέσως άνισος ανταγωνιστής μας, ιδιαίτερα στο homeporting. Αντιθέτως η χώρα μας, με τις ελλειμματικές, προβληματικές υποδομές, αλλά και την αυξητική πολιτική που εφαρμόζει, έχει πολύ λίγα να περιμένει για την ανάπτυξη του κλάδου. Τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας -συμπεριλαμβανομένων της ακτογραμμής και της πολυνησίας- οι καθαρές καταγάλανες θάλασσες, το πλήθος των ιστορικών, πολιτιστικών μνημείων, η ναυτική παράδοση, εμπειρίες yachting και πολλά άλλα είναι οι κύριες αιτίες προσέλκυσης πελατών στον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα, αλλά και η ελπίδα μας για το αύριο».

πηγή: www.naftemporiki.gr

 

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn