Δημοσίευση: 9 / 10 / 2019
Ανάγκη για διαφανείς διαδικασίες στην ακτοπλοία για να μην υπάρξει νέα Σαμοθράκη: Γιώργος Ξηραδάκης, CEO XRTC Business Consultants
Υπό το βάρος και των νέων περιβαλλοντικών κανόνων οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα σε μεγάλες επενδύσεις για να εξακολουθήσουν να δραστηριοποιούνται και να μην αντιμετωπίσουν μεγάλα πρόστιμα.

Άλλος δρόμος δεν υπάρχει και το κράτος πρέπει να προσφέρει στήριξη αλλά και να απαιτήσει απόλυτη διαφάνεια, ώστε να υπάρχουν υγιείς εταιρείες και να μην επαναληφθεί η περίπτωση της Σαμοθράκης του φετεινού καλοκαιριού, σύμφωνα με τον Γιώργο Ξηραδάκη, Ιδρυτή και Διευθυνοντα Σύμβουλο της εταιρείας ναυτιλιακών συμβούλων XRTC Business Consultants.  

 «Θα πρέπει να βρεθει ένας μηχανισμός στηριξης για να εξασφαλιστεί και η ομαλότητα του θαλασσιου δικτύου μεταφορών. Νομίζω ότι θα βρεθεί διεξοδος μέσα από τις περιβαλλοντικές επιδοτήσεις. Αν δεν βρεθεί χρηματοδότηση, δύσκολα μπορούν να απορροφήσουν το επιπλέον κόστος,» τόνισε ο κ. Ξηραδάκης μιλώντας στον δημοσιογράφο Νίκο Μπαρδούνια, στο Ρ/Σ Κανάλι 1 του Πειραιά.

Όλες οι πλευρές θα πρέπει να επιδείξουν υπομονή και να μοιραστεί το κόστος παντού, καθώς δεν είναι δυνατόν εν μια νυκτί να γίνουν τα πλοία καταπράσινα και να παραμείνουν οι εταιρείες βιώσιμες, εξήγησε.

Είναι υποχρέωση της Ελλάδας να στηριξει τις εταιρείες παρά τη συζήτηση περί κρατικών ενισχύσεων, όπως γίνεται και σε άλλα κράτη. Μελέτες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχουν δείξει πώς γίνεται στο εξωτερικό.

«Δεν προστατεύουμε τα διαμαντια μας δυστυχως, εκείνους που προσπαθουν να διατηρησουν ενα δίκτυο συγκοινωνιων. Γιατί πολλά βαπόρια των Μινωικών του ομίλου Γκριμάλντι γύρισαν στην Ιταλική σημαια; Σημαίνει πως κάτι δεν κάναμε σωστά,» σημείωσε ο κ. Ξηραδάκης

«Πιστεύω, επιμένω και φωνάζω προκειμένουν να μην έχουμε πάλι μια Σαμοθράκη με ανθρωπους να μένουν στα λιμάνια, είναι ξεκάθαρο πως όσες εταιρίες επιχορηγούνται ή δραστηριοποιούνται στα ελληνικά ύδατα πρέπει να έχουν διαφανέστατες διαδικασίες. Δεν μπορούν να κρύβουν ισολογισμούς ώστε να μπορεί η αγορά να κρίνει σωστά και να επιχορηγούνται εκεί που χρειάζεται,» υπογράμμισε, εκτιμώντας πως η πολιτική του υπουργείου Ναυτιλίας θα αποφέρει καρπούς.

Όσον αφορά στα λιμάνια που στην πλειοψηφία τους έχουν εγκαταληφθεί με πεπαλαιωμένες υποδομές, ο κ. Ξηραδάκης υπογράμμισε την αναγκη αξιοποίησής τους ώστε να γινει η χώρα ένα κέντρο διαμετακομιστικό, η Ολλανδία και το Βέλγιο του νέου αιώνα, όπως τόνισε.

Δεν είναι δυνατόν σήμερα το μεγαλύτερο έσοδο του λιμανιού του Βόλου να είναι το πάρκινγκ που εχει παραχωρηθεί ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο από αυτοκινητα, είπε χαρακτηριστικά.

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn