Δημοσίευση: 9 / 10 / 2019
Μακρύς ακόμη ο δρόμος προς την ανταγωνιστική ελληνική σημαία
Η χρόνια συζήτηση για την προσέλκυση όλο και περισσότερων ελληνόκτητων πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο έχει αναζωπυρωθεί και πάλι τελευταία, όμως ο δρόμος προς μια ανταγωνιστική ελληνική σημαία φαίνεται πως παραμένει μακρύς.

Το υπουργείο Ναυτιλίας, όπως διαμηνύεται, στοχεύει στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών ώστε η σημερινή εικόνα να αλλάξει και όλο και περισσότερα από τα συνολικά 4.936 πλοία ελληνικών συμφερόντων που σημερα είναι μοιρασμενα σε 41 νηολογια να πλέουν εφεξής υπό τη γαλανόλευκη.

Μόνον 720 είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο που κατατασσεται 8ο στον κοσμο και 2ο στην ΕΕ μετα την Μάλτα και οι λόγοι είναι γνωστοί εδώ και χρόνια.

Τα περισσότερα ελληνοκτητα πλοία σημερα είναι εγγεγραμμένα στο νηολόγιο της Λιβερίας και των Νησιών Μάρσαλ (19%) και το ελληνικό νηολόγιο επεται στην τρίτη θέση μαζί με τη Μάλτα (17%).

Όπως υπογραμμιζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης το ελληνικό κράτος πρέπει να προσφερει στους Ελληνες πλοιοκτήτες ένα πλαίσιο που θα επιτρέπει στην ελληνική ναυτιλία να παραμείνει ανταγωνιστική διεθνώς.

Όπερ σημαίνει πως το ελληνικό νηολόγιο θα πρεπει να παρέχει κίνητρα όπως αυτά που προσφερουν οι ανταγωνιστικές σημαίες που φλερτάρουν με τους Ελληνες εφοπλιστές στον Πειραιά και ανα τον πλανήτη, όπως γρήγορες διαδικασίες, χαμηλά τέλη και ελεύθερη επιλογή σύνθεσης πληρωμάτων ώστε να μειωνεται το λειτουργικό κόστος του στόλου τους.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο επανερχεται και η ιδέα του παράλληλου νηολογίου, που ήδη υπαρχει σε Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και ευρωπαικό Βορρά.

Παρά το υψηλό συγκριτικά κόστος της ελληνικής σημαίας πάντως, υπαρχουν ελληνικές ναυτιλιακές που επιλέγουν την γαλανολευκη για πολλά από τα πλοία τους.

Σύμφωνα με την Marine Information Services στην κορυφή βρίσκεται ο όμιλος Ιωάννη Αγγελικούση με 116 σε συνολο 131 πλοίων του στο ελληνικό νηολόγιο, και ακολουθούν η Minerva τουΑνδρέα Μαρτίνου με 43 από τα 73 πλοία και η Mannaras του Διαμαντή Διαμαντίδη με 37 στα 65 πλοία.

Επονται η Alpha Tankers Amethyst και Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση με 34 πλοία σε σύνολο 61 να πλέουν με την ελληνική σημαία και η Eletson των Καρασταμάτη Κέρτσικοφ και Χατζηελευθεριάδη με 34 στα 39.

Στο top 10 συγκαταλέγονται επίσης οι εταιρίες Arcadia και Aegean της οικογένειας Κωνσταντίνου Παναγιώτη Γιώργου Αγγελόπουλου με 20 από τα 24, ο όμιλοςΤσάκου με 17 από τα 92, η AV7.N της οικογένειας Βαρδινογιάννη με 16 στα 36 και η Nereus Shipping του Μιχάλη Λαιμού με 14 στα 14.

 

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn