Δημοσίευση: 11 / 9 / 2019
Είδος υπό εξαφάνιση ο Έλληνας αξιωματικός εμπορικού ναυτικού, οι μισοί εισαχθέντες ΑΕΝ δεν αποφοιτούν
Ένας στους δυο σπουδαστές σε Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού την περίοδο 2010-2015 δεν αποφοίτησαν, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας.

Σε συνολικά 7.309 εγγραφές μέσα στην πενταετία μόλις 3.750 αποφοίτησαν. 

Ως αποτέλεσμα και αυτού του ελλείμματος Ελλήνων αξιωματικών για τα πλοία τους, οι Έλληνες πλοιοκτήτες στρέφονται σε ξένες σημαίες, όπως σημειώνουν. 

Προκειμένου να υπάρχει Έλληνας πλοίαρχος και ένας πρώτος μηχανικός στο 90% του ελληνικού  εμπορικού στόλου, και ένας αρχιπλοίαρχος και ένας αρχιμηχανικός στα γραφεία για καθε 4 πλοία, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Ναυτικού Επιμελητηρίου, θα πρέπει να εισάγονται στις ΑΕΝ τουλάχιστον 2.000 υποψήφιοι κάθε χρόνο. 

Για τους πλοιοκτήτες θα πρέπει να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής ώστε να μην αποκλείονται νέοι με αγάπη για τη ναυτιλία, σημειώνει η Ναυτεμπορική. 

Λόγω της ανισορροπίας προσφοράς- ζήτησης οι μισθοί των Ελλήνων αξιωματικών έχουν εκτοξευτεί, προσθέτουν οι εφοπλιστές. 

Από την άλλη πλευρά, οι αξιωματικοί απαντούν πως η αρτιότητα των Ελλήνων ναυτικών αποτελεί εγγύηση για την σωστή διαχείριση των πλοίων. 

Το φαινόμενο του ελλείμματος αξιωματικών δεν ειναι μόνο ελληνικό φαινόμενο και η ανισορροπία προσφοράς ζήτησης αναμενεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, όπως επισημαίνεται στην τελευταία ετήσια έκθεση της Ένωσης  Ελλήνων Εφοπλιστών. 

Προκειμένου να διατηρήσει την αναγκαία γνώση και τεχνογνωσία η ναυτιλία πρέπει να υπάρχει επαρκής αριθμός καταρτισμένων ναυτικών. 

Μεταξύ των προσπαθειών που γίνονται τελευταία για την προσέλκυση περισσότερων νέων στο ναυτικό επάγγελμα ξεχωρίζει το τετραετές προγραμμα Skill Sea που ξεκίνησε φέτος με στήριξη απο ευρωπαϊκά κονδύλια. 

Υλοποιείται από ευρωπαικούς κοινωνικούς εταίρους στον τομέα της ναυτιλίας, όπως ειναι η Ένωση Ευρωπαϊκών Εφοπλιστικών Ενώσεων (ECSA) και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές ETF. 

Στόχος του προγράμματος είναι η προσαρμογή της ναυτικής εκπαίδευσης στις ανάγκες της ναυτιλίας, η προώθηση της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτηρίων και βιομηχανίας και η πρόβλεψη των μελλοντικών αναγκών σε τεχνογνωσία.  

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn