Δημοσίευση: 11 / 9 / 2019
Ούριος άνεμος στην αγορά Capesize/VLOC θα πνέει μέχρι τέλος του 2019: έκθεσηDrewry
Οι ενισχυμένες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία και συρρικνούμενη διαθεσιμότητα πλοίων στην περιοχή θα κρατήσουν τα πλοία Capesize / VLOC σε υψηλή ζήτηση στον Ατλαντικό, υποστηρίζοντας τη συνεχιζόμενη αύξηση των ναύλων, εκτιμά σε πρόσφατη έκθεσή της η Drewry.

Παρά τις αυξανόμενες ανησυχίες για επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, οι τιμές spot φτάνουν σε  ιστορικά υψηλά στην αγορά Capesize. Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί και τους υπόλοιπους μήνες του 2019, κυρίως λόγω της επικείμενης πρεμιέρας των νέων κανονισμών ΙΜΟ για τη χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας θείου και της εντυπωσιακής ανάκαμψης των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος της Βραζιλίας, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Έπειτα από την πολύνεκρη τραγωδία της κατάρευσης ενός φράγματος τον περασμένο Γενάρη στη Βραζιλία, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος κατέρρευσαν επίσης το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε λιγότερο από 20 εκατομμύρια τόνους για τον Απρίλιο.

Τον Ιούλιο η εικόνα είχε ήδη αλλάξει, η Βραζιλία εξήγαγε 34,3 εκατομμύρια τόνους σιδηρομεταλλεύματος και οι τιμές spot εκτοξεύτηκαν στα ύψη λόγω της αυξημένης ζήτησης για Capesizes για τη μεταφορά του.

Καθώς η Βραζιλία εξάγει το μεγαλύτερο μέρος του σιδηρομεταλλεύματός της στην Άπω Ανατολή με την Κίνα να κατέχει το μερίδιο του λέοντος, ένα πλοίο χρειάζεται περίπου 80-90 ημέρες για να ολοκληρωσει ένα ταξίδι μετ 'επιστροφής.

Καθώς πολλά Capesizes / VLOC πλέουν προς Ασία και αντίστροφα επί μήνες, λίγα απομένουν να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση στον Ατλαντικό, οπότε οι τιμές spot έχουν παρει την ανιούσα, εξηγεί η Drewry.

Η διαθεσιμότητα πλοίων έχει συρρικνωθεί και λόγω της επικείμενης εφαρμογής των νέων κανονισμών του ΙΜΟ από Γενάρη. Προκειμένου να εξοικονομήσουν κόστος καυσίμων, πολλοί εφοπλιστές έχουν αποσύρει τα πλοία στα ναυπηγεία ώστε να τοποθετηθούν scrubbers πριν τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός και οι εργασίες διαρκούν περίπου ένα μήνα.

Συνολικά, 45 πλοία Capesizes / VLOC πέρασαν από αυτή τη διαδικασία από τον Ιούνιο μέχρι τον Αύγουστο, που σημαίνει πως το 3% του στόλου Capesize / VLOC οσον αφορά στο dwt ήταν εκτός.

Η Drewry εκτιμά ότι το ποσοστό θα φτάσει στο 10% τους επόμενους μήνες του 2019, καθώς περισσότερα πλοία αποσύρονται για scrubbers, οπότε τα ναύλα θα αυξηθούν ακόμη περισσότερο.

 

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn