Δημοσίευση: 9 / 8 / 2019
Οι Έλληνες εφοπλιστές στο ταμπλό
Το αρνητικό momentum με το sell off στις διεθνείς αγορές και κυρίως στην αμερικανική, που ξεκίνησε από τις ανακοινώσεις της Fed για τη μείωση των επιτοκίων και συνεχίστηκε με τις δηλώσεις Trump για την επιβολή νέων δασμών τον Σεπτέμβριο στα κινεζικά προϊόντα, δεν θα μπορούσε να μην πλήξει και τις ελληνικές ναυτιλιακές που είναι εισηγμένες στο αμερικανικό ταμπλό.

Στο γενικότερο κλίμα της απογοήτευσης των επενδυτών, λόγω της συνέχισης με μεγαλύτερη ένταση του εμπορικού πολέμου και της αναμονής επιβράδυνσης του παγκοσμίου εμπορίου, οι μετοχές (και) των ναυτιλιακών έδωσαν μάχη για να κρατηθούν μακριά από τα αρνητικά πρόσημα. Για κάποιες αυτό είναι άλλωστε και ύψιστης σημασίας, ιδιαίτερα εάν βρίσκονται κάτω από το δολάριο και έχουν λάβει notice από την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Από τη φουρτούνα δε γλίτωσε η Euroseas Ltd, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίτα, που έκλεισε στα 0,57 δολάρια και εμφάνιζε απώλειες έστω και μικρές, χθες . Την εικόνα για τη Euroseas αναμένεται να ανατρέψει, πάντως η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της που είχε προγραμματιστεί για χθες μετά από το κλείσιμο της αγοράς στη Νέα Υόρκη.

Απώλειες κατέγραψε χθές και η Globus Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη, η οποία έκλεισε την Τετάρτη στα 1,89 δολάρια και χθες κινείτο στα 1,81, πριν από το κλείσιμο της Wall Street. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας ανέρχεται στα 7,619 εκατ. δολάρια.

Αντίθετα, ανοδικά κινείτο η μετοχή της Capital Product Partners, η ελληνική ναυτιλιακή ανακοίνωσε κέρδη στο β’ τρίμηνο του έτους, στα 10,82 δολάρια χθες, πριν κλείσει η αμερικανική αγορά, έναντι 10,74 δολάρια που ήταν το κλείσιμο της Τετάρτης. Η κεφαλαιοποίηση της εταιρίας είναι 201,017 εκατ. δολάρια.

Παρά το αδύναμο momentum για την αγορά ξηρού φορτίου και τον εμπορικό πόλεμο, η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, δηλώνει αισιόδοξη για το υπόλοιπο του 2019. Κι αυτό γιατί αναμένει βελτίωση στις εξαγωγές βραζιλιάνικων σιδηρομεταλλευμάτων και υψηλότερες εισαγωγές βωξίτη στην Κίνα, σε συνδυασμό με τις ζυμώσεις στη ναυτιλιακή αγορά. Η ελληνική εισηγμένη ναυτιλιακή. ανακοίνωσε χθες τα αποτελέσματα της για το δεύτερο τρίμηνο του έτους. από τα οποία προκύπτουν καθαρά έσοδα ύψους 92,7 εκατ. δολαρίων, προσαρμοσμένο EBITDA, 31,2 εκατ. δολαρίων και καθαρές ζημιές ύψους 40,2 εκατομμυρίων (προσαρμοσμένες ζημιές 20,5 εκατ. δολαρίων).

Σε χαλεπούς καιρούς για μετοχές του NYSE, η Danaos Corp, συμφερόντων του εφοπλιστή Ιωάννη Κούστα, τσιμπάει συνεχώς. Με τη μετοχή της χθες να κυμαίνεται στα 7,30 δολάρια, γλιτώνει από την τρικυμία των αγορών, λόγω των ισχυρών αποτελεσμάτων της. Τα καθαρά κέρδη της για το δεύτερο τρίμηνο του έτους είναι αυξημένα κατά πέντε φόρες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Λόγω και της μείωσης του κόστους χρηματοδότησής της, η Danaos παρουσίασε τζίρο ελαφρώς μειωμένο, σε ετήσια βάση, στο δεύτερο τρίμηνο, στα 112,3 εκατ. δολάρια, έναντι 113,5 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, αλλά αυξημένα καθαρά κέρδη, στα 30,1 εκατ. δολάρια, έναντι από 5,84 εκατ. και προσαρμοσμένα κέρδη στα 34,3 εκατ. δολάρια, έναντι 29,2 εκατ. Έτσι τα κέρδη ανά μετοχή ανέρχονται σε 2,24 και 3,72 δολάρια αντίστοιχα.

Την παράδοση του m/t Blue Moon, (πρώην Maersk Jeddah) ενός Aframax τάνκερ, κατασκευής 2011 και χωρητικότητας 104,623 dwt, ανακοίνωσε η Performance Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού. Η μετοχή της εταιρίας την ίδια ώρα συνεχίζει τις χαμηλές πτήσεις, κλείνοντας την Τετάρτη, κάτω από το δολάριο στα 0,84 δολ.

Η παραγγελία για έως και δύο πλοία μεταφοράς LNG, έναν τομέα στον οποίο δεν εμφάνιζε ιδιαίτερη κινητικότητα, στην οποία προχώρησε η εισηγμένη στο NYSE, Tsakos Energy Navigation (TEN) συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, έχει γεννήσει συζητήσεις για νέα deals. Η TEN δεν απέκλινε από τη συνήθειά της να παραγγέλλει στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, στη Νότια Κορέα, κλείνοντας το χτίσιμο ενός πλοίου LNG, έναντι περίπου 190 εκατ. δολαρίων, με option για ένα δεύτερο πλοίο ίδιων προδιαγραφών. Οι αναλυτές προσπαθούν τώρα να μάθουν εάν η TEN έχει ήδη εξασφαλίσει απασχόληση για το πρώτο πλοίο, ενώ ο Νίκος Τσάκος είχε αποκαλύψει ότι τον είχαν προσεγγίσει εταιρίες που ενδιαφέρονται να ενταχθούν τα δύο πλοία LNG της TEN σε μια άλλη ναυτιλιακή.

dealnews.gr

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn