Δημοσίευση: 12 / 6 / 2019
Γιατί ο Μαρτίνος επενδύει σε Aframaxes
Αυτές τις ημέρες στα ναυτιλιακά σαλόνια συζητούνται οι κινήσεις που κάνει η ελληνική ναυτιλιακή συμφερόντων του εφοπλιστή Ανδρέα Μαρτίνου, Minerva Marine.

Η εταιρία βρίσκεται κοντά στην παραγγελία δυο συν δυο τάνκερ Afra-rnaxes, στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding της Νότιας Κορέας. Γιατί όμως η εταιρία με τον μεγαλύτερο στόλο τάνκερ τύπου Aframax στην Ελλάδα και τον τέταρτο μεγαλύτερο στον κόσμο μετά από τις (Sovcomflot, Petronas και Tee-kay Tankers σύμφωνα με την Clarksons) επιμένει σε αυτά τα πλοία; Η απάντηση, είναι πολυσύνθετη, αλλά σε κάθε aspect της κρύβεται η διορατικότητα του Ανδρέα Μαρτίνου.

Ο Έλληνας εφοπλιστής έχει δημιουργήσει έναν στόλο από 35 Aframaxes και προσθέτει συνεχώς γι’ αυτόν, καθώς οι συνθήκες της αγοράς οι οποίες διαρκώς μεταβάλλονται αποδεικνύουν πως τα πλοία αυτού του τύπου εξελίσσονται σε “darlings” της παγκόσμιας αγοράς τάνκερ. Ας τα δούμε όμως από την αρχή: Η Minerva Marine, -η οποία σημειωτέον πρόσφατα ανέλαβε τη διαχείριση του MINERVA OLYMPIA, χωρητικότητας 116,661 dwt- ανοίγει το orderbook με δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 115,000 dwt τα οποία θα παραδοθούν το 2021, ενώ υπάρχει option για δύο ακόμη πλοία. Το σύνολο της παραγγελίας θα κυμανθεί περίπου στα 200 εκατ. δολάρια μιας και οι πληροφορίες συγκρούονται ως προς το αν το κόστος για κάθε πλοίο θα φτάσει τα 49 εκατομμύρια, ή θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. δολάρια. Τα καινούρια πλοία δεν αναμένεται να διαθέτουν scrubbers. Εν πρώτοις λοιπόν, είναι η τιμή. Η Clarkson αποτιμά σήμερα τα νεότευκτα aframaxes στα 48,5 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 48 εκατ. στις αρχές του έτους και 44 εκατ. το 2017.

Η Banchero Costa, ωστόσο, αναφέρει ότι οι τιμές στα δεξαμενόπλοια αυτού του τύπου (μαζί με τα VLCCs και τα suezmaxes) παρουσίασαν αύξηση ως και 9% σε ετήσια βάση, στο τέλος του πρώτου τριμήνου του έτους, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει το Tradewinds. Ομως, η τιμή αυτή, αναμένεται να συνεχίσει να ανεβαίνει, καθώς η αγορά των “dirty tankers” δείχνει να βρίσκεται πριν από ένα πολύ ισχυρό momentum το οποίο επηρεάζεται και από τις διεθνείς εξελίξεις. Ο shipbroker και ειδικός στην αγορά των τανκερ, Charles R Weber, έγραφε ότι «το πρόσφατο ράλυ της αγοράς των dirty tankers έχει δει τα μέσα κέρδη των Aframaxes να εκτοξεύονται κοντά σε υψηλό τριετίας, στα 33-875 δολάρια την ημέρα». Αυτά, τον περασμένο χρόνο, καθώς τώρα όσο φουντώνει ο εμπορικός πόλεμος οι τιμές ανεβαίνουν.

ηχω των δημοπρασιων

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn