Δημοσίευση: 3 / 3 / 2019
Η επίδραση του Παναμά και της διώρυγας του Παναμά στο διεθνές εμπόριο και οικονομία
Για την επίδραση του Παναμά και της διώρυγας του Παναμά στο διεθνές εμπόριο και τη διεθνή οικονομία μίλησε στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο πρώην πρέσβης του Παναμά, γενικός διευθυντής και ιδιοκτήτης της Panama Shipping Agency & Services Antonio Fotis Taquis.

Ο πρώην πρέσβης του Παναμά, γενικός διευθυντής και ιδιοκτήτης της Panama Shipping Agency & Services, κ. Antonio Fotis Taquis
Απαντώντας στα ερωτήματα της δημοσιογράφου του Σκαι Έλενας Παπαδημητρίου, ο κ.Taquis, παρουσίασε τα στοιχεία για την οικονομία του Παναμά, ο οποίος όπως επισήμανε τα πήγε καλά κατά την οικονομική κρίση του 2009 όταν άλλες χώρες υπέφεραν στην περιοχή και είναι ψηλά στη βαθμολογία οίκων, όπως η Standards & Pool και η Moodys.

Η οικονομία του Παναμά βασίζεται σε έναν ανεπτυγμένο τομέα υπηρεσιών, που αντιπροσωπεύει το 75% της ετήσιας ανάπτυξης, εξήγησε. Αναφέρθηκε βεβαίως στη διώρυγα το νηολόγιο τον τραπεζικό τομέα, logistics, κρατικές επενδύσεις και στον αναπτυσσόμενο τουριστικό τομέα, αλλά και την ανάπτυξη μίας αεροπορικής εταιρείας.

Χαρακτήρισε ανθρώπινο επίτευγμα τη διώρυγα του Παναμά, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι ο χρόνος αναμονής για τα καράβια έχει μειωθεί πολύ και πως η διώρυγα έκλεισε το 2018 με αύξηση 9,5% στα κέρδη της. Εκτιμάται ότι το 6% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου περνάει από τη διώρυγα του Παναμά, είπε και πρόσθεσε ότι το ΔΝΤ εκτιμά ότι η επέκταση της διώρυγας θα μειώσει το κόστος για τη ναυτιλία. Τη διώρυγα του Παναμά χρησιμοποιούν ΗΠΑ, Χιλή, Μεξικό και Ιαπωνία, ενώ το κέντρο logistics θεωρείται το καλύτερο στην Αμερική λόγω θέσης και προηγμένων υπηρεσιών. Τα λιμάνια που έχουν παραχωρηθεί το 2000 σε ιδιωτικές εταιρίες και το σιδηροδρομικό δίκτυο και οι ελεύθερες οικονομικές ζώνες δείχνουν ότι ο Παναμάς είναι μέρος αυτής της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας, ανέφερε επίσης.

Υπενθύμισε ότι η συνθήκη ουδετερότητας του 1977 έδινε στις ΗΠΑ τη δυνατότητα να παρέμβουν εάν διακυβεύεται η σταθερότητα του Παναμά και πως το 2000 η διώρυγα ήλθε στην κυριαρχία του Παναμά. Σημείωσε ότι όλες οι χώρες που βρίσκονται στην περιφέρεια εξαρτώνται όλο και περισσότερο από αυτή της ζωτικής σημασίας αρτηρία και ανέφερε για παράδειγμα τα εγκαίνια λιμανιού στην Κόστα Ρίκα με παραχώρηση στους Γερμανούς, μία επένδυση ύψους ενός δις., που έγινε δυνατή λόγω της κυκλοφορίας μέσω της διώρυγας του Παναμά.

Αναφέρθηκε επίσης στα ελληνικά συμφέροντα στον Παναμά. Σημείωσε ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες και εφοπλιστές για πολλά χρόνια χρησιμοποιούν τη σημαία του Παναμά ως σημαία ευκαιρίας και πως αυτή τη στιγμή ο Παναμάς βρίσκεται στην 5η θέση στην προτίμηση των Ελλήνων πλοιοκτητών. Υπενθύμισε επίσης ότι το πρώτο σκάφος που πέρασε τη διώρυγα είχε Έλληνα καπετάνιο και ότι το 20% των ελληνικής ιδιοκτησίας σκαφών περνούν τράνζιτ από τη διώρυγα του Παναμά.

To Οικονομικό Φόρουμ Δελφών αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα συνέδρια στην ΝΑ Ευρώπη και κάθε χρόνο συγκεντρώνει καταξιωμένες προσωπικότητες του πολιτικού, ακαδημαϊκού και επιχειρηματικού κόσμου, με στόχο την ανταλλαγή ιδεών, την διαμόρφωση προτάσεων και την ανάπτυξη θέσεων σχετικών με τις προκλήσεις του αύριο, θέτοντας ως στόχο την διαμόρφωση μιας βιώσιμης και κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και της ΝΑ Μεσογείου.

Στην 4ήμερη εκδήλωση θα συμμετέχουν περισσότεροι από 400 ομιλητές από 20 και πλέον χώρες, οι οποίοι θα συζητήσουν 80 θέματα καίριας σημασίας την οικονομία, τον πολιτισμό και τις επιχειρήσεις,

Για το πλήρες πρόγραμμα και τους ομιλητές, καθώς και για πληροφορίες σχετικά με την συμμετοχή στο Delphi Economic Forum επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.delphiforum.gr ή τη σελίδα στο FB https://www.facebook.com/delphiforum.

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn