Δημοσίευση: 27 / 1 / 2019
Ενεργειακή συμμαχία Ρωσία - Ιαπωνίας
Σε Ιαπωνικό ενδιαφέρον για τη συμμετοχή εταιρειών της χώρας στην δημιουργία του ενεργειακού έργου Arctic LNG 2 του ρωσικού κολοσσού Novatek εμφανίζονται , όλο και πιο συχνά, στις σελίδες του διεθνούς ναυτιλιακού και ενεργειακού τύπου.
Τελευταία, σημαντική εξέλιξη, αποτελεί η είδης ότι η ιαπωνική Mitsubishi Corporation έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για να συμμετέχει στο συγκεκριμένο «πρότζεκτ» του οποίου  το συνολικό κόστος  κατασκευής ,στην χερσόνησο της Gydan, υπολογίζεται σε 25,5 δις. δολάρια.
 
Πληροφορίες αναφέρουν ότι Ρωσία και Ιαπωνία βρίσκονται σε συζητήσεις για την ενίσχυση της συνεργασίας τους σε τομείς όπως η ενέργεια και γι’ αυτόν τον λόγο η Ιαπωνία προσβλέπει στην συμμετοχή της σε ενεργειακά έργα της Ρωσίας, όπως είναι το Sakhalin- 2, το Yamal LNG, καθώς και το Arctic LNG 2.
 
Αναφορικά με το Arctic LNG 2, η  ρωσική εταιρεία Novatek έχει ήδη συμφωνήσει με την γαλλική Total για την απόκτηση από την δεύτερη μεριδίου της τάξης του 10%, ενώ στοχεύει σε πώληση και ενός επιπρόσθετου 30% σε όποια άλλη εταιρεία ενδιαφέρεται.
 
Μόλις κατασκευαστεί το Arctic LNG 2 εκτιμάται ότι η ετήσια ικανότητα παραγωγής του θα ανέρχεται σε 6,6 εκατ. τόνους.
 
Το πρώτο FSRU στην Ρωσία
 
Πρόσφατα εγκαινιάστηκε από τον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν ένας νέος τερματικός σταθμός εισαγωγής και αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Βαλτική Θάλασσα.
 
Ο νέος τερματικός σταθμός, ετήσιας χωρητικότητας 2,7 δις κυβικών μέτρων, ο οποίος θα τεθεί υπό τη διαχείριση της Gazprom, διαθέτει μια προβλήτα η οποία προστατεύεται από έναν κυματοθραύστη.
 
Στον εν λόγω τερματικό σταθμό θα προσεγγίζει το FSRU (Floating Storage and Regasification Unit) «Marshal Vasilevsky», το οποίο αποτελεί το πρώτο FSRU της Ρωσίας. Το «Marshal Vasilevsky» θα επαναεριοποιεί το LNG που παραλαμβάνεται δια θαλάσσης, το οποίο στη συνέχεια θα μεταφέρεται στον τερματικό σταθμό μέσω του οποίου θα καλύπτονται οι ενεργειακές ανάγκες των κατοίκων της Καλίνινγκραντ.
 
Το νέο FSRU έχει μήκος 300 μ., πλάτος 46,5 μ. και χωρητικότητα 174.000 τόνων LNG.
 
Ο κ. Igor Safonov, Γενικός Διευθυντής της Gazprom, επεσήμανε ότι ο τερματικός σταθμός έχει κατασκευαστεί 5 χλμ. από τις ακτές της Καλίνινγκραντ και διαθέτει βάθος 19 μ. για την εξυπήρετηση μεγάλων σε χωρητικότητα δεξαμενόπλοιων.
Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn