Δημοσίευση: 15 / 10 / 2018
Φ. Κουβέλης : Λόγω πολιτικών επιλογών και αδράνειας η Ελλάδα έμεινε πολύ πίσω στον τομέα της ναυπήγησης
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης, σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην αναζωογόνησης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, επισημαίνοντας πως οι ξένοι επενδυτές αναγνωρίζουν αυτό που δεν αναγνώριζαν ή δεν ήθελαν να αναγνωρίσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

«Ότι δηλαδή η χώρα μας διαθέτει ένα εξαιρετικά άρτια εκπαιδευμένο και έμπειρο επιστημονικό και εργατικό δυναμικό στον τομέα της ναυπήγησης και της συντήρησης πλοίων. Αυτό το αναγνωρίζει όλη η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα. Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια, όχι μόνο λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, αλλά κυρίως λόγω πολιτικών επιλογών αλλά και της αδράνειας, η Ελλάδα έμεινε πολύ πίσω στον τομέα της ναυπήγησης και έδωσε έδαφος σε ανταγωνίστριες χώρες. Τώρα όμως τα πράγματα αλλάζουν. Και αυτό οφείλεται και στο γεγονός ότι η χώρα μας αποτελεί παράγοντα ειρήνης, ασφάλειας και σταθερότητας στην περιοχή.»

Αναφέρεται στα επόμενα βήματα στη µεταµνηµονιακή εποχή  για την ανάπτυξη της Νησιωτικής Ελλάδας, την ενίσχυση της Ναυτιλίας και της Ναυτικής Εκπαίδευσης, τονίζοντας πως Είναι πολλά και σε αυτά δίνεται  καθημερινά η μάχη, με προσήλωση, ιεράρχηση και σαφή χρονοδιαγράμματα. «Σε μία κατεξοχήν νησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα, δεν μπορούμε να μιλάμε για υγιή και δίκαιη ανάπτυξη, όταν οι νησιώτες μας αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, από την έλλειψη γιατρών και εκπαιδευτικών, μέχρι τη δυσκολία τους να μετακινηθούν, τους χειμερινούς κυρίως μήνες, προς και από την ηπειρωτική χώρα. Όταν χρειάζεται εκσυγχρονισμός και διαμόρφωση των λιμένων των νησιών στις σύγχρονες απαιτήσεις που προκύπτουν και από την ισόρροπη ενίσχυση του τουρισμού.

Η ενίσχυση της ναυτιλίας προϋποθέτει την ασφαλή ναυσιπλοΐα και το στόχο αυτό υπηρετεί η νομοθετική μας πρωτοβουλία για τη χορήγηση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας από τους νηογνώμονες. Προϋποθέτει την ασφάλεια των πληρωμάτων, την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας μεταξύ της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και των εφοπλιστών. Προϋποθέτει ακόμη την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την ένταξη περισσοτέρων ελληνόκτητων πλοίων στο ελληνικό Νηολόγιο. Το τελευταίο διάστημα γίνονται κάποια βήματα προς τη

συγκεκριμένη κατεύθυνση αλλά δεν είναι αυτά που πρέπει, προκειμένου να συμβάλλει η ναυτιλία στο βαθμό που της αναλογεί στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας.

Στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης δίνουμε ιδιαίτερη προτεραιότητα και φροντίδα. H ναυτική εκπαίδευση αποτελεί αποφασιστικό μέγεθος για την ασφαλή ναυσιπλοΐα, αλλά και για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

Όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας το 80 % των εκπαιδευτικών στις παραγωγικές Σχολές του Εμπορικού Ναυτικού, ήταν ωρομίσθιοι.

Από τότε προχωρήσαμε, με περιορισμένες τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας και του προϋπολογισμού του υπουργείου μας κατά συνέπεια, σε προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, ενώ τις επόμενες ημέρες, υπογράφεται το νέο οργανόγραμμα, με το οποίο αυξάνονται οι μόνιμες θέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού. Παράλληλα προχωράμε στην αλλαγή του θεσμικού πλαισίου προκειμένου να εκσυγχρονισθούν ο εσωτερικός κανονισμός και ο κανονισμός σπουδών.»

Σχετικά με το μεταφορικό ισοδύναμο, επεσήμανε πως είναι ικανοποιημένοι και Θα προχωρήσουμε στην καθολική εφαρμογή του για όλους τους κατοίκους όλων των νησιών.  «Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί μειώνεται το μεταφορικό κόστος μεταφοράς των προϊόντων για όσους ασχολούνται με τον πρωτογενή τομέα παραγωγής-και όχι μόνον- στη νησιωτική χώρα. Είναι ένα μέτρο που συμβάλλει στην ανάπτυξη και μάλιστα σε έναν τομέα που έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων χωρών. Επίσης μειώνεται το κόστος μετακίνησης για τους κατοίκους των νησιών, προς και από την ηπειρωτική χώρα. Δεν θα διευρύνουμε απλά το μέτρο. Θα προχωρήσουμε στην καθολική εφαρμογή του για όλους τους κατοίκους όλων των νησιών.»

 

 

 

 

Διαδώστε αυτό το άρθρο με τους παρακάτω τρόπους:
  Google Plus
  LinkedIn