Απογειώνεται το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά από τις… κινεζικές επενδύσεις
Σημαντική αύξησης την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων των 20 ποδών καταγράφει το λιμάνι του Πειραιάς ( προβλήτας ΙΙ) που βρίσκεται υπό την διαχείριση της εταιρείας ΣΕΠ ΑΕ, θυγατρική της κινεζικής Cosco.
Ειδικότερα τον Ιούλιο του 2014 διακινήθηκαν 285,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδών, τα περισσότερα από την έναρξη των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα.
Η αύξηση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα Ιούλιοι του προηγούμενου έτους είναι της τάξης του 37\% και ανεβάζει την συνολική αύξηση της διακίνησης το 7μηνο του 2014 στο 28,3\%, σε σχέση με το αντίστοιχο 7μηνο του 2013,
Χρήστες του λιμένα του Πειραιάς ανέφεραν στο https://www.maritimes.gr/ ότι «ο Πειραιάς κερδίζει όσους τον χρησιμοποιούν, αριθμός που θα πολλαπλασιαστεί μόλις μεγαλώσει ακόμα περισσότερο με τη νέα επένδυση των 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού ( προβλήτας ΙΙΙ) που θα ανεβάσει τη δυναμικότητά του εμπορικού λιμένα στα 6 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβώτια».
Καταπλέουν πλοία -μεγαθήρια
Να σημειωθεί ότι η έλευση από τον Πειραιά των μεγαλύτερων πλοίων στην κατηγορία τους, όπως του «MSC LONDON», της Meditteranean Shipping Company S.A με μήκος 399 μέτρα που έχει την δυνατότητα μεταφοράς 16.652 εμπορευματοκιβωτίων των 20 ποδών και του μεγαθήριου της Maersk, του «Eugen Maersk» , μήκους 399 μέτρων και με δυνατότητα μεταφοράς 15.500 εμπορευματοκιβωτίων δείχνει ότι ο Πειραιάς έχει μετεξελιχθεί σε ένα από τα λιγοστά container terminal στην Μεσόγειο που μπορεί και εξυπηρετεί στις εγκαταστάσεις του τέτοιου μεγέθους πλοία.
Ο προβλήτας ΙΙ της ΣΕΠ ΑΕ διαθέτει πέντε Super Post Panamax Γερανογέφυρες με TANDEM spreaders με δυνατότητας εξυπηρέτησης πλοίων πλάτους 26 σειρών εμπορευματοκιβωτίων , τις μεγαλύτερες στον κόσμο αυτή την περίοδο.
Να σημειωθεί ότι πλέον, υπάρχουν εβδομαδιαίες συνδέσεις με τις αγορές στην Άπω Ανατολή, την Ευρώπη, την Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Ακτή των Η.Π.Α., καθώς και με τις αναδυόμενες οικονομίες στην Βόρεια Αφρική σημειώνει η Σ.Ε.Π. Α.Ε.
Κύκλοι της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης ( ΔΝΕ) υποστηρίζουν ότι «οι κινεζικέ επενδύσεις βοήθησαν να αποκατασταθεί το κύρος του Πειραιά στις αγορές και παράλληλα συμβάλουν στην σταδιακή μετεξέλιξή του στον σημαντικότερο σταθμό-λιμάνι μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στην Μεσόγειο».
Οι ίδιοι κύκλοι ανέφεραν ακόμη ότι η ανάπτυξη του λιμένα του Πειραιά συμβάλλει καις την αύξηση των οικονομικών δραστηριοτήτων στην τοπική αγορά του Πειραιά καθώς αυξάνοντας τον αριθμό των εταιρειών που επιλέγουν το λιμάνι για τα εμπορεύματά τους αυξάνονται παράλληλα και οι εταιρείες που καλούνται να τις εξυπηρετήσουν παρέχοντες υπηρεσίες στήριξής τους».
ΠΙΝΑΚΑΣ
—————————————————————————————————-
Διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από ΣΕΠ ΑΕ – προβλήτας ΙΙ ( Cosco)
2012 —- διακινήθηκαν 2,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια
2013—- διακινήθηκαν 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σύνολον : αύξηση 19,5\%
——————————————————————————
*Α’ 3μηνο 2013 : 535.3000
*Α’ 3μηνο 2014: 685.100
*Σύνολον : αύξηση 28\%
——————————————————————————–
*Μάρτιος 2013 : 185.400 εμπορευματοκιβώτια
*Μάρτιος 2014 : 220.5000 εμπορευματοκιβώτια
*Σύνολον : αύξηση 19\%
————————————————————————————
*Ιούλιος 2013 : 105,400 εμπορευματοκιβώτια
*Ιούλιος 2014 : 285.600 εμπορευματοκιβώτια
*Σύνολον : αύξηση 37\%