Απαγορευτικό σε Τούρκους πλοιοκτήτες
«Απαγορευτικό» στη δραστηριότητα των Τούρκων εφοπλιστών στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές (cabotage) έβαλε η Ένωση Εφοπλιστών της Ιταλίας (Confitarma). Με έγγραφό της η Confitarma θέτει θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού από εφοπλιστές που δεν ανήκουν σε χώρα-μέλος της Ε.Ε. και δραστηριοποιούνται στις εσωτερικές γραμμές της Ιταλίας.
Το πρόβλημα ξεκίνησε, αναφέρει το ship2shore, ειδικά από Τούρκους εφοπλιστές οι οποίοι ανέβασαν ιταλική ή κοινοτική σημαία σε δεξαμενόπλοια και τα απασχολούν στο ιταλικό cabotage, κυρίως μεταφέροντας προϊόντα πετρελαίου για λογαριασμό της Εni. Ωστόσο, η διαχείριση των πλοίων γίνεται εκτός της Ιταλίας και εκτός της Ε.Ε. και οι ναυτιλιακές αυτές εταιρείες έχουν ιδιαίτερα οικονομικά οφέλη, όπως υποστηρίζει η Confitarma. Η Confitarma εξέδωσε εσωτερική εγκύκλιο με την οποία εισάγει την «community genuineness» των πλοίων που απασχολούνται στις θαλάσσιες ενδομεταφορές στην Ιταλία. Στην εγκύκλιο αναφέρεται ακόμη ότι εκτός από στοιχεία για τον πλοιοκτήτη θα παρέχονται και στοιχεία σχετικά με την έδρα της επιχείρησης, την τεχνική και εμπορική διαχείριση των πλοίων. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την Confitarma, οι κατευθυντήριες γραμμές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής γα το cabotage (κανονισμός 3577/92) δεν θεωρούν ως μόνη προϋπόθεση την κοινοτική ιθαγένεια του πλοιοκτήτη για να απασχολείται σε εσωτερικές γραμμές. Ωστόσο σύμφωνα με εμπειρογνώμονες η νέα διαδι- κασία, που έχει στόχο την απαγόρευση των πλοίων που η διαχείρισή τους γίνεται εκτός της Ε.Ε., θα μπορούσε να αποτρέψει κάποιον Ιταλό εφοπλιστή που εδρεύει στο Μόντε Κάρλο, την Ελβετία ή τη Σιγκαπούρη να εισέλθει στην εγχώρια αγορά ενδομεταφορών.
Η Confitarma όμως σημειώνει ότι αν ο πλοιοκτήτης είναι Ιταλός και γίνεται εκεί η διαχείριση του πλοίου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να αναπτυχθεί στην εγχώρια αγορά θαλασσίων μεταφορών. [SID:10667946]
πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ