Άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις παλαιότερων VLCCs

12.05.2025

Η αύξηση των πωλήσεων VLCCs τις τελευταίες δύο εβδομάδες υπογραμμίζει την ανθεκτικότητα των τιμών των περιουσιακών στοιχείων στην αγορά των μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου (large crude carriers).

Η πιο πρόσφατη συναλλαγή περιλαμβάνει την κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας Bahri, η οποία αναφέρεται ότι πούλησε ένα ακόμη παλαιότερο VLCC της μέσα σε μικρό διάστημα. Τα μητρώα πωλήσεων αναφέρουν ότι το “Layla”, κατασκευασμένο το 2007 στο ναυπηγείο Hyundai Samho, αλλάζει χέρια για 46.6 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό έρχεται μετά την πώληση στα τέλη Ιανουαρίου του αδελφού πλοίου “Wafrah”, το οποίο απέφερε 40.5 εκατομμύρια δολάρια (η μικρότερη τιμή που εξηγείται εν μέρει από το γεγονός ότι το “Wafrah” είχε την προθεσμία για drydocking).

Επίσης, η Sinokor της Νότιας Κορέας φέρεται να πούλησε το “Pacific Loyalty” (κατασκευής 2006 στο ναυπηγείο Dalian & χωρητικότητας 307.000 dwt) έναντι 42 εκατομμυρίων δολαρίων σε κινεζικά συμφέροντα. Η Sinokor απέκτησε το πλοίο τον Μάρτιο του 2022 έναντι μόλις 32.75 εκατομμυρίων δολαρίων, αποκομίζοντας σημαντικό κέρδος. Η διαφορά τιμής υπογραμμίζει περαιτέρω την προτίμηση της αγοράς για την κορεατική χωρητικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το “Pacific Loyalty” έχει επίσης την υποχρέωση για drydocking.

Στοιχεία από την VesselsValue δείχνουν 12 συναλλαγές VLCCs να έχουν ολοκληρωθεί από τις αρχές Απριλίου. Μεταξύ αυτών είναι κι η ελληνική ιδιοκτήτρια Eurotankers, συμφερόντων του Ηλία Γκότση,η οποία πούλησε το “Eurohope”, κατασκευής 2007, στον Κινέζο αγοραστή Ting Tao έναντι 46.25 εκατομμυρίων δολαρίων, ένα πλοίο χωρητικότητας 307.000 dwt που επίσης κατασκευάστηκε στη Νότια Κορέα.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!