Άκρως επιτυχημένη η Ναυτιλιακή Ημερίδα “Ο πλοίαρχος του χθες του σήμερα και του αύριο”
Η Ημερίδα «Ο πλοίαρχος του χθες του σήμερα και του αύριο» πραγματοποιήθηκε με μεγάλη προσέλευση από εκπρόσωπο του ΥΝΑΝΠ, φορείς της Ναυτιλίας, καπετάνιους, ομιλητές, σπουδαστές του ΣΑΕΚ ΑΛΦΑ, μέλη της Λέσχης την Τρίτη 27/05 στο κτίριο της Λέσχης Αποφοίτων Σχολής Ναυτιλίας Ύδρας ( Ζαΐμη 19 – Πειραιάς) με την συνδιοργάνωση του ναυτιλιακού πόρταλ www.maritimes.gr και της Λέσχης Αποφοίτων Σχολής Ναυτιλίας Ύδρας.
Κεντρικοί ομιλητές ήταν οι :
Κωνσταντίνος Σαβιολίδης Πλοίαρχος Διευθυντής Ναυτικής Εκπαίδευσης ΥΝΑΝΠ, Ελευθέριος Σ Κεχαγιόγλου Πρόεδρος της Λέσχης Αποφοίτων Σχολής Ναυτιλίας Ύδρας, Πρέσβης του Συμφώνου του Κλίματος της ΕΕ στην Ελλάδα, ο Καπτ. Δημοσθένης Παπαδόπουλος πρώην Πρόεδρος της Λέσχης Αρχιπλοιάρχων Πειραιά και μέλος της Λέσχης Ύδρας , Δημήτρης Παπαχαρίσης Αντιπρόεδρος της Λέσχης, βλέπουμε τους ομιλητές στην φωτογραφία που ακολουθεί:
ο Ευάγγελος Καρράς Πλοίαρχος πρώην Πρόεδρος της Λέσχης Ύδρας και νυν μέλος,
ο Διονύσης Θεοδωράτος Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Ναύαρχος ΛΣ εα Νίκος Καβαλλιέρος Διευθυντής Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ταχυπλόων και Κρουαζιέρας, Καπτ. Βασίλειος Γκάζικας εκπροσώπησε την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Καπτ. Σταμάτιος Κασμάς από την εταιρεία Capital Ship Management, Κατερίνα Λυριντζή COO QMS Maritime Training Center, ο Νικόλαος Γερασίμου Δικηγόρος Παρ Αρείω Πάγω, Ο Γεώργιος Τσαβλίρης Διευθυντής της TSAVLIRIS SALVAGE, η Ανδρομάχη Δημητρίου Υποπλοίαρχος Stena Lines.ο Καπτ. Παναγιώτης Παπουλίδης συντ. Πλοίαρχος Ε.Ν Απόφοιτος ΑΕΝ/Πλοιάρχων/Ύδρας – Γενικός Γραμματέας Λ.Α.Σ.Ν.Υ., δίπλα του ο Δημοσιογράφος Αντώνης Καραγιαννάκης, ο Καπτ. Παναγιώτης Δεδελός Πλοίαρχος ΕΝ. Απόφοιτος ΑΕΝ/Πλοιάρχων/Ύδρας μέλος Δ.Σ της Λέσχης, ο Ανδρέας Χατζηχαραλάμπους Σπουδαστής ΑΕΝ.
Στην ομιλία της η Κατερίνα Λυριτζή COO,QMS Maritime Training Center αναφερόμενη στο παράδειγμα της οικογένειας της που διαθέτει αρκετούς ναυτικούς παρουσίασε τις θέσεις της για τον πλοίαρχο του σήμερα και του αύριο οι οποίο, όπως είπε, «πατώντας» στις εμπειρίες του πλοιάρχου του χθες θα πρέπει να διαθέτουν δεξιότητες υψηλού επιπέδου που να τους εξασφαλίζουν « την ικανότητα να δρουν σωστά και αποτελεσματικά σε διαφορετικές συνθήκες που ενδεχομένως να συναντήσουν εν πλω ή σε λιμάνια ή ακόμη και στην διαχείριση των λειτουργιών ενός πλοίου.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ( ΣΕΕΝ) Διονύσης Θεοδωράτος ανάδειξε τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την εμμονή της Πολιτείας να επιλέγει τον πλοίαρχο «ως εξιλαστήριο θύμα» κάθε φορά που προκύπτει κάποιο πρόβλημα στην λειτουργία της ακτοπλοΐας. Επίσης τόνισε τις επαγγελματικές προοπτικές για ένα νέο που θα ακολουθήσει το ναυτικό επάγγελμα σημειώνοντας με νόημα ότι «σήμερα οι νέοι αξιωματικοί και κυρίως οι πλοίαρχοι έχουν το πλεονέκτημα να εργάζονται δίπλα σε παλαιότερους με σημαντική εμπειρία και γνώση» προτρέποντας τους να εκμεταλλευτούν αυτή την δυνατότητα.
Στο θέμα της στοχοποίησης των πλοιάρχων , σε περίπτωση καθυστερήσεων στη λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών αναφέρθηκε και ο Νίκος Καβαλλιέρος, διευθυντής Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ταχυπλόων και Κρουαζιέρας.
Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας καπτ. Βασίλης Γκάζικας αναφέρθηκε στο σημαντικό ρόλο της ναυτιλίας, σημειώνοντας ότι ανησυχητικά καταγράφεται μείωση των υπό ελληνική σημαία πλοίων αλλά και του αριθμού των ελλήνων ναυτικών.
Ο Νίκος Γερασίμου είναι Δικηγόρος στον Άρειο Πάγο, μέλος του ΔΣΠ. Είναι Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ναυτικού Δικαίου, της Ελληνικής Ένωσης Ναυτιλιακών Δικηγόρων, Νομικός Σύμβουλος στο Δ.Σ. της Helmepa και στο Δ.Σ. της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, μέλος της Διεθνούς Επιτροπής για Θέματα Αυτόνομων Πλοίων.
Χαιρετισμός του κ. Νικόλαου Γερασίμου
Αφού εξέφρασε τα συγχαρητήρια του στον Πρόεδρο και στο Δ.Σ. της Λέσχης στους δημοσιογράφους και στους ομιλητές συνέχισε:
Το θέμα που ήθελα να σας πω είναι οι σχέσεις που διέπουν τους καπετάνιους ρυθμίζονται από τον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, ένα κώδικα που ισχύει από το 1973 και ο οποίος δεν έχει αλλάξει , δεν ξέρω αν το αντιλαμβάνεστε αυτό, 50 χρόνια έχουμε ένα κώδικα ο οποίος δεν έχει αλλάξει!
Να θυμίσω ότι πριν από δύο χρόνια άλλαξε ο κώδικας ιδιωτικού ναυτικού Δικαίου που διέπει και σχέσεις των καπετάνιων μετά από το 1958 , πέρασαν 49 χρόνια και άλλαξε πρόσφατα. Είναι καθολικό το αίτημα και η Ένωση Ναυτικού Δικαίου και Ναυτιλιακών Δικηγόρων το έχουμε φέρει πάρα πολλές φορές στην Ελληνική Πολιτεία να αλλάξει ή τουλάχιστον να ευθυγραμμιστεί με τις νέες διατάξεις με το νέο Διεθνές νομοθετικό καθεστώς με τις νέες διεθνείς νομοθετικές προβλέψεις, ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου ρυθμίζει τις σχέσεις των πλοιάρχων τα καθήκοντα και τις πειθαρχικές κυρώσεις, πρέπει κάτι να γίνει! Επειδή έχουμε σήμερα εκπρόσωπο της Ελληνικής Πολιτείας του Υπουργείου θα πρέπει να βγουν κάποια μηνύματα: Ένα από αυτά τα μηνύματα είναι ότι επιτέλους ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου να αλλάξει να ευθυγραμμιστεί με τις νέες Διεθνείς Νομοθετικές προβλέψεις είναι κάτι το οποίο πολύ σωστά ο Ναύαρχος το έθιξε το στηλήτεψε γιατι δεν είναι δυνατόν να έχουμε αυτή την εικόνα του πλοιάρχου της Ακτοπλοΐας απέναντι στις ποινικές του ευθύνες
και απέναντι στην ποινική του μεταχείρηση ενώπιον των δικαστικών αρχών και πραγματικά το έθεσε πολύ σωστά για την Ακροπλοΐα, στην ποντοπόρο τα πράγματα είναι λίγο πιο ήπια πρέπει αυτός ο κώδικας να αλλάξει αμέσως η Ελληνική Ένωση Ναυτικού Δικαίου είναι εδώ το έχουμε ήδη προτείνει στο Υπουργείο Δικαιοσύνης κα στο ΥΝΑΝΠ και πιστεύουμε ότι πολύ σύντομα αυτό θα γίνει για το καλό όλων των καπετάνιων.
Ο Γιώργος Τσαβλίρης είναι Διευθυντής της “Tsavliris Salvage Group Πρόεδρος της CYMEPA (Cyprus Marine Environmental Protection Association), στην οποία απονεμήθηκε το βραβείο “Cyprus Maritime Prize 2007”, μέλος του ΔΣ της Κυπριακής Ένωσης Πλοιοκτητών, μέλος του ΔΣ της ECSA (European Community Shipowners’ Association), μέλος του ΔΣ του Yacht Club της Ελλάδος
Χαιρετισμός του κ. Γεώργιου Τσαβλίρη
Είναι μεγάλη μου τιμή που είμαι εδώ κοντά σας, στην παρέα σας.Αν μιλήσω για το παρελθόν μου δεν θεωρώ ότι είναι σπουδαίο απλώς είναι μακροσκελές.
Είμαι από τους ανθρώπους της παλιάς σχολής που είχαμε μια ιδιαίτερη σχέση με τους ναυτικούς και τους σεβάστηκαν πάντα. Σαν βάση η ναυτιλία όσο και να προοδεύει ότι σχηματισμό και να κάνει όποιες και αν είναι οι κινήσεις της υψηλής τεχνολογίας τα βαπόρια δεν είναι δυνατό να ταξιδεύουν χωρίς πλήρωμα όσο να μιλάμε για αυταπαρνισμούς , αυτόματα πλοία και τα υπόλοιπα.
Η μόνη άμεση εμπειρία που είχα σαν θαλασσινός ήταν όταν μπαρκάρισα πρώτη φορά 16 χρονών παιδί ακόμα οπότε πήρα και εγώ την εμπειρία της θαλάσσης είναι μια καλή εμπειρία πολύ χρήσιμη, παρόλο που το βαπόρι έμεινε ακυβέρνητο τρεις φορές στην Μαύρη Θάλασσα, έχω μια θεωρία για τη ναυτική κοινωνία και όσους ασχολούνται με τη ναυτιλία ότι και τα γραφεία και αυτοί που θέλουν να προοδεύσουν στη ναυτιλία και τα άτομα που δουλεύουν στο γραφείο έστω οι λογιστάδες ναυλωτές πρέπει να έχουν αμεσότητα με το βαπόρι να έχουν μια μικρή εμπειρία να ξέρουν τι σημαίνει πλοίο, όταν παίρνουν ένα μήνυμα 8-9 μποφώρ και οχτώ μέτρα κυματισμό να ξέρουν περί τίνος πρόκειται είναι το μεγάλο χάσμα που έχει αφήσει η ναυτιλία που εγώ το θεωρώ μεγάλη αδυναμία σήμερα. Πολλά γραφεία κοιτάνε μόνο ισολογισμούς, μόνο τι κέρδισαν στο τέλος της χρονιάς δεν υπάρχει η ανάλογη και σωστή αντιμετώπιση στα πληρώματα και δεν υπάρχει ο ανάλογος σεβασμός ο οποίος πρέπει να υπάρχει σε όλους τους ναυτιλομένους που είναι η δουλειά τους δίνουν τη ζωή τους και αντιμετωπίζουν κινδύνους και καταστάσεις που ο κόσμος δεν τους ξέρει.
Η νέα γενιά που θέλει να ασχοληθεί με το επάγγελμα του ναυτικού δεν πρέπει να σκέφτεται μόνο αυτό, τις δυσκολίες δηλαδή.
Πρέπει να είμαστε σε θέση να προωθήσουμε τους νέους να τους ενθαρρύνουμε να πάνε σε αυτή την εργασία .
Όταν προτρέπουμε τα παιδιά, τους νέους τους απόγουνους μας, να πάνε στη θάλασσα πρέπει να τους περνάμε τις ιδέες: Να έχουν πίστη στον Θεό, τόλμη, και να ξέρουν ότι η τύχη ευδοκιμεί πάντα εκεί που ο άνθρωπος έχει τολμήσει να πάρει και τον κίνδυνό του.
Χαιρετισμό έκαναν: από την εταιρεία ACF ο κ.Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου ο Γιάννης Σιδερής Marshall Islands, από τον ΌΜΙΛΟ ΚΑΤΡΑΔΗ ο Κωνσταντίνος Κύπριος. Ευχαριστούμε όλους όσους τίμησαν την ημερίδα , όπως ο καπτ. Αντώνης Πιτσιλός Πρόεδρος της Ναυτιλιακής Λέσχης Χίων, τον καπτ. Γιώργο Τσουρή πρώην Πρόεδρο της Ναυτιλιακής Λέσχης Χίων και μέλος της ΠΕΠΕΝ,τον κ. Κώστα Γιαμαλάκη εταιρεία ARIES, τον Δημήτρη Καραβέλα εταιρεία VERLAGO, τους δημοσιογράφους Αντώνη Καραγιαννάκη, Νίκο Μπαρδούνια, Μάρκο Κάντζιο Maritimes.gr, Ηλία Παπανδρέου ναυτιλιακό περιοδικό EL NAVI, wesite Piraeus365.gr
Χορηγός ήταν το QMS Maritime Training Center, Υποστηρικτές ήταν η εταιρεία CAPITAL και το Ελληνικό Δίκτυο Μικρών Νησιών.
Από αριστερά: Δημήτρης Παπαχαρίσης Αντιπρόεδρος, Ελευθέριος Κεχαγιόγλου Πρόεδρος, Παναγιώτης Παπουλίδης Γενικός Γραμματέας
Από αρ. Δημήτρης Παπαχαρίσης Αντιπρόεδρος, Γιώργος Γερασίμου Δικηγόρος Παρ΄Αρείω Πάγω, Νίκος Μοσχούτης Ταμίας της Λέσχης, καπτ. Γιώργος Τσουρής
piraeus365.gr