Αγωγή από Ιράκ κατά Γρ Καλλιμανόπουλου ζητώντας 318 εκατ. δολ.

17.11.2014

Στο «στόχαστρο» της κυβέρνησης του Ιράκ έχουν μπει γνωστοί Έλληνες εφοπλιστές επειδή μετέφεραν ποσότητες αργού Κουρδικού πετρελαίου από το λιμάνι Τσειχάν της Τουρκίας προς τις ΗΠΑ χωρίς την επίσημη έγκριση της Βαγδάτης.

Οι αρχές του Ιράκ θεωρούν ότι οι εξαγωγές πετρελαίου που πραγματοποιεί το Κουρδιστάν είναι χωρίς την έγκρισή τους και ως εκ τούτου θεωρούνται παράνομες όπως θεωρούνται και συνυπεύθυνοι όσοι μεταφέρουν το πετρέλαιο με τα πλοία τους.


Η Βαγδάτη, στην υπόθεση προσδίδει πολιτικές προεκτάσεις και εμπλέκει τους Έλληνες εφοπλιστές Γρηγόρη Καλλιμανόπουλο, Γιώργο Οικονόμου, Ανδρέα Μαρτίνο, Δημήτρη Προκοπίου καθώς και ξένους εφοπλιστές.


Βαγδάτη κατά Γρ Καλλιμανόπουλου


Πρώτος «στοχοποιήθηκε» ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος, της εταιρείας MMS με αποτέλεσμα το δεξαμενόπλοιο «United Kalavryta», της εταιρείας του, να παραμένει ακινητοποιημένο για μεγάλο διάστημα έξω από το λιμάνι του Τέξας, έμφορτο με κουρδικό πετρέλαιο αξίας 100 εκατ. δολ. Ωστόσο το δικαστήριο του Τέξας, όπου προσέφευγε η Βαγδάτη, δεν έκανε αποδεκτό το αίτημα να κατασχεθεί το δεξαμενόπλοιο. Ύστερα από αυτή την εξέλιξη η Βαγδάτη προχώρησε στην κατάθεση αγωγής κατά της εταιρίας του Έλληνα εφοπλιστή στα δικαστήρια του Πειραιά για ζημία 318 εκατ. δολ. από την διακίνηση 5 φορτίων πετρελαίου με τα πλοία του.


Ναυτιλιακοί κύκλοι σημειώνουν ότι από την ελληνική εταιρεία MMS γνωστοποιήθηκε ότι «η όποια νομική προσφυγή από μέρους της ιρακινής κυβέρνησης είναι σε λάθος κατεύθυνση, ασύνετη και θα αντιμετωπιστεί με σθεναρό τρόπο διότι δεν έχει βάση και υπόσταση».


Επίσης, κύκλοι της εταιρεία MMS σημείωσαν πως εάν υπάρχει οποιαδήποτε διένεξη για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φορτίων που μετέφερε, «θα πρέπει να διευθετηθεί ανάμεσα στην κυβέρνηση της Βαγδάτης και την ΚΠΚ, είτε μέσω μιας πολιτικής διαδικασίας, ή αν αυτό δεν είναι εφικτό μιας νομικής διαδικασίας».


H Βαγδάτης, φέρεται να εγείρει θέμα και για τα δεξαμενόπλοια «United Dynamic» και «United Emblem», που ανήκουν επίσης στην εταιρεία MMS, τα οποία φέρεται να μετέφεραν κουρδικό πετρέλαιο διασχίζοντας τον Ινδικό Ωκεανό προς την Ασία.


Στο «μικροσκόπιο» και οι Γ Οικονόμου, Αν Μαρτίνος και οι Δ Προκοπίου


— Στα τέλη Αυγούστου το δεξαμενόπλοιο «Kamari», χωρητικότητας 156.800 dwt, που ανήκει στον Όμιλο του Γιώργου Οικονόμου παρέλαβε δύο φορτία κουρδικού πετρελαίου από το λιμάνι Τσεϊχάν της Τουρκίας, Ανώτερο στέλεχος της Dryships, επιβεβαίωσε την πληροφορία διευκρινίζοντας ότι «εμείς είμαστε απλοί μεταφορείς του πετρελαίου. Δε λαμβάνουμε καμία πολιτική θέση υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς. Τα πλοία μας είναι μόνο τα θαλάσσια… ταξί μεταφοράς των προϊόντων και τίποτα παραπάνω».


— Από το Τσειχάν, πραγματοποίησε φορτώσεις και το δεξαμενόπλοιο «Minerva Joy» της εταιρείας Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου. Κύκλοι της Minerva Marine , επιβεβαίωσαν την παραλαβή του φορτίου, αλλά όπως είπαν, το πετρέλαιο δεν ήταν κουρδικό, αλλά Αζέρικο και πως ο ναυλωτής του πλοίου λόγω της έντονης δημοσιότητας που είχε λάβει το θέμα Καλλιμανόπουλου είχε δώσει εντολή να αλλάξει η προκαθορισμένη πορεία του πλοίου προς τις ΗΠΑ.


–Στην ίδια υπόθεση , φέρεται να εμπλέκεται και η εταιρεία Centrofin Management του Δημήτρη Προκοπίου. Το δεξαμενόπλοιο «Dynasty», χωρητικότητας 106.644 dwt, φέρεται να μετέφερε κουρδικό πετρέλαιο, και να βρισκόταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Constanta της Ρουμανίας , όταν άρχισε η κυβέρνηση του Ιράκ να εγείρει αξιώσεις εναντίον των εταιρειών που μεταφέρουν πετρέλαιο από το Τσειχάν. Από την εταιρεία του Δ Προκοπίου δεν έχει γίνει κανένα σχόλιο επί του θέματος.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!