Αυξημένες οι παραγγελίες των εφοπλιστών για «πράσινα» πλοία σε σχέση με το 2023
Σε επενδύσεις ύψους 135 δις δολαρίων προχώρησαν το 2024 οι ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίως για την κατασκευή νέων «πράσινων» πλοίων σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons Research.
Ειδικότερα, έχουν καταγραφεί παραγγελίες για 1.454 πλοία χωρητικότητας 106,4 εκατ. dwt με συμβόλαια μέχρι το τέλος Αυγούστου, αυξημένα κατά 27% από το 2023. Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών έχει διευρυνθεί κατά 15% από τον Ιανουάριο, φθάνοντας τα 5.197πλοία χωρητικότητας 329,6 εκατ. dwt.
Σημαντική θέση στις νέες παραγγελίες πλοίων έχουν και οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Petrofin Research, κατά την διάρκεια του πρώτου 6μήνου του τρέχοντος έτους έχουν τοποθετήσει παραγγελίες για πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 43,01 εκατ. dwt.
«Υπάρχει μια υγιής ροή παραγγελιών νέων πλοίων για το 2024 μέχρι στιγμής», αναφέρουν κύκλοι του οίκου Clarksons Research και συνεχίζουν:«η διάθεση παραμένει σταθερή εν μέσω ισχυρών αγορών και προσπαθειών ορισμένων πλοιοκτητών να προχωρήσουν τα προγράμματα πράσινης ανανέωσης του στόλου και να εξασφαλίσουν θέσεις στα ναυπηγεία, εν μέσω παρατεταμένων χρόνων παράδοσης σε ορισμένους τομείς».
Οι παραγγελίες ανά κλάδο
Σύμφωνα με τα στοιχεία του οίκου Clarksons Research ανά κλάδο καταγράφεται:
–Ισχυρή ροή παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τους τελευταίους μήνες, με αποτέλεσμα το σύνολο από την αρχή του έτους να ανέλθει σε 189 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,2 εκατ. teu, πολύ πάνω από το σύνολο του 2023.
— Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου καταγράφηκαν παραγγελίες για 102 πλοία συνολικής χωρητικότητας 22,9 εκατ. dwt, που είναι υπερδιπλάσια από τον πενταετή μέσο όρο.
— Στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων καταγράφηκαν παραγγελίες για 254 πλοία με συνολική χωρητικότητα 16,2 εκατ. dwt, αυξημένες κατά 27% σε ετήσια βάση, προσεγγίζοντας το υψηλότερο επίπεδο από το 2006 σε όρους dwt.
–Στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, καταγράφηκαν παραγγελίες για 69 πλοία μεταφορικής ικανότητας 13 εκατ. κυβικών μέτρων, με τον ρυθμό εκτέλεσης να είναι αυξημένος κατά 33% σε σχέση με τον πενταετή μέσο όρο.