6o ΕΤΗΣΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔοa1ΙΟ ΤΗΣ CAPITAL LINK

05.03.2015

Με μοναδική επιτυχία και με συμμετοχή που ξεπέρασε τα 1100 άτομα πραγματοποιήθηκε το έκτο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link στην Αθήνα με θέμα: «Opportunities & Challenges», την Τρίτη, 24 Φεβρουαρίου, 2015 στο ξενοδοχείο Hilton της Αθήνας.







Πάνος Λασκαρίδης, Capt. Παναγιώτης Τσάκος, Περικλής Παναγόπουλος


Νίκος Μπορνόζης



Η Capital Link διοργανώνει σε ετήσια βάση ναυτιλιακά συνέδρια στη Νέα Υόρκη και στο Λονδίνο, όπου εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρίες, τραπεζίτες και αναλυτές απευθύνονται στο διεθνές επενδυτικό κοινό, ενώ στο Συνέδριο των Αθηνών η διεθνής χρηματοοικονομική κοινότητα και παράγοντες της αγοράς απευθύνονται στην Ελληνική και διεθνή ναυτιλία.


 


ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ


 


Το Συνέδριο διοργανώθηκε από την Capital Link σε συνεργασία με το NYSE Euronext και NASDAQ. Η Capital Link είναι εταιρία συμβούλων Επενδυτικής Επικοινωνίας και Επενδυτικών Σχέσεων με έδρα τη Νέα Υόρκη και γραφεία σε Αθήνα, Λονδίνο και Όσλο, που μεταξύ άλλων εξειδικεύεται στο χώρο της ναυτιλίας, συνεργαζόμενη με την πλειονότητα των ναυτιλιακών εταιριών εισηγμένων στα Χρηματιστήρια της Ευρώπης και Αμερικής. Το Συνέδριο



 


ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ


 


Οι Υποστηρικτές του Συνεδρίου ήταν η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, η Ένωση Ελλήνων Ναυλομεσιτών, η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, η Ένωση Ναυτικής Διαιτησίας στον Πειραιά, η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, η Λέσχη Αρχιπλοιάρχων, το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος, η Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιώς, η Πανελλήνια Ένωσις Πλοιάρχων Ε.Ν. Πάσης Τάξεως, το Cass Business School, το International Propeller Club of the United States – Port of Piraeus και η WISTA Hellas.


 


ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ


 


Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στην παγκόσμια οικονομία και στο διεθνές εμπόριο. Επίσης εξετάστηκε λεπτομερώς μια πληθώρα εναλλακτικών τρόπων χρηματοδότησης από εισηγμένες, αλλά και ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της ναυτιλίας.


 


Ο Πρόεδρος της Capital Link κ. Νικόλαος Μπορνόζης, ανέφερε ότι οι παράγοντες στη ναυτιλία αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις και ευκαιρίες και η πρόσβαση στα κεφάλαια είναι κρίσιμης σημασίας ειδικά στις σημερινές συνθήκες. Η χρηματοδότηση των τραπεζών, η οποία αποτελεί παραδοσιακή πηγή κεφαλαίου, γίνεται πλέον ακόμα πιο δύσκολη και πολυδάπανη. Οι αγορές κεφαλαίων και τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία. Ως εκ τούτου, η έγκαιρη πρόσβαση σε κεφάλαια είναι ένα κρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ιδίως στις σημερινές συνθήκες της αγοράς. Το Συνέδριο της Capital Link είχε ως στόχο να προβάλλει τη ναυτιλία σε ένα ευρύτερο κοινό, παρουσιάζοντας μοναδικές ευκαιρίες πληροφόρησης και επαγγελματικής δικτύωσης.


 


LUNCHEON & KEYNOTE ADDRESS


 


CAPITAL LINK GREEK SHIPPING LEADERSHIP AWARD


 


HONORING MR. LABROS VARNAVIDES


 


Vice Chairman of the Baltic Exchange


 


Trustee of the Lloyds Register Foundation


 


Managing Director and Global Head of Shipping RBS 1998 to 2014



 


Φέτος και για τρίτη συνεχή χρονιά, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Συνεδρίου η απονομή του “Capital Link Greek Shipping Leadership Award” στον κ. Λάμπρο Βαρναβίδη, σε αναγνώριση της μοναδικής και εκτεταμένης συμβολής του στην ναυτιλία και στην Ελλάδα και για το σύνολο των υπηρεσιών που έχει προσφέρει στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο κ. Βαρναβίδης είχε μια σύντομη ομιλία σχετικά με τις προσωπικές του εμπειρίες στη ναυτιλία. Αρχικά έκανε μια αναφορά στο ξεκίνημα της καριέρας του και στο πώς αυτή εξελίχθηκε με τα χρόνια. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας που σήμερα θεωρείται ως η σημαντικότερη από οποιαδήποτε άλλη χρονική περίοδο στο παρελθόν καθώς έχει μετατραπεί σε μία επιχείρηση συναλλαγών. Ο κ. Βαρναβίδης αναφέρθηκε επίσης στις στρατηγικές που θα πρέπει να ακολουθήσει μια ναυτιλιακή εταιρία και έδωσε μια σειρά συμβουλών πάνω σε οικονομικά ζητήματα. Στο κλείσιμο της ομιλίας του μίλησε για την σημασία του σεβασμού και του φιλανθρωπικού έργου καθώς επίσης ευχαρίστησε τους συναδέλφους και τους πελάτες του για την υποστήριξη που του δείχνουν όλα αυτά τα χρόνια.


 


 


 

Ο κ. Ευθύμιος Η. Μητρόπουλος, Επίτιμος Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) & Πρόεδρος του Ιδρύματος “Μαρία Τσάκος”, παρουσίασε τον κ. Λάμπρο Βαρναβίδη και του απένειμε το “2015 Capital Link Greek Shipping Leadership Award”. Ο κ. Μητρόπουλος ξεκίνησε την ομιλία του με μια σύντομη αναφορά στην περσινή βράβευση και τη μεγάλη επιτυχία της εκδήλωσης. Κατόπιν εξέφρασε την τιμή και την εκτίμηση για τη φετινή βράβευση του κ. Βαρναβίδη. Στο υπόλοιπο μέρος της ομιλίας του αναφέρθηκε στα σημαντικότερα σημεία της καριέρας του κ. Βαρναβίδη όπως στις διαλέξεις του πάνω στα ναυτιλιακά χρηματοοικονομικά στα μεγαλύτερα Πανεπιστήμια παγκοσμίως και στο σημερινό ρόλο που έχει στην παροχή γνώσεων σχετικά με μελλοντικές ευκαιρίες της ναυτιλίας στο Ηνωμένο Βασίλειο.



 


ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ


 


Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, υπήρξαν παρουσιάσεις από τους ακόλουθους:



 


Ο κ. Nick Kounis, Head Macro & Financial Markets Research, ABN AMRO Bank N.V., μίλησε για “The Global Economy & World Trade”. Ανέφερε ότι υπάρχουν ανησυχίες για την Ελληνική κρίση και ειδικότερα για τις πολιτικές εξελίξεις της Ελλάδας και των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών. Επιπλέον, η κλιμάκωση των Κινεζικών debt mountain και η πτώση της τιμής του πετρελαίου πρέπει να ληφθούν υπόψη ως ένα θετικό γεγονός καθώς βοηθάει τους καταναλωτές και ως συνέπεια μπορεί να οδηγήσει σταδιακά στην αύξηση των μισθών. Επίσης αναφέρθηκε στα ενεργειακά αποθέματα της Ασίας και στην επιρροή τους στις τιμές πετρελαίου. Ο κ. Kounis έκλεισε την ομιλία του κάνοντας μια αναφορά στην Ελλάδα. Υποστήριξε ότι οι εμπλεκόμενες πλευρές θα πρέπει να κάνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις που θα οδηγήσουν σε μακροχρόνια συνεργασία. Όμως, παρά την δύσκολη κατάσταση που επικρατεί, θεωρεί ότι η πιθανότητα Grexit είναι πολύ μικρή.



 


Η κα. Isabella Schidrich, Managing Director, NASDAQ OMX στην ομιλία της με τίτλο “Shipping & The Capital Markets A Review of the IPO Activity” αναφέρθηκε στη δραστηριότητα του IPO. Σημείωσε ότι το έτος 2014 υπήρξε το πιο επιτυχημένο για τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια από το 2000 ενώ η χρηματιστηριακή αγορά κατευθύνεται προς τη σωστή κατεύθυνση και έχει εισάγει μια μεταβλητότητα. Υπήρξε όμως και ένας διαχωρισμός στους τομείς ανάμεσα στον τεχνολογικό και στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες. Η κ. Schidrich ανέφερε επίσης την απόδοση των IPO με 21\% επιστροφές τον περασμένο χρόνο, γεγονός το οποίο δείχνει μια υγιή απόδοση. Παρόλο που αναμένεται να υπάρξει strong pipeline κατά το 2015, υπάρχει μια έντονη ανησυχία σχετικά με τα επιτόκια λόγω της κατάστασης σε Ουκρανία και Ρωσία και τους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρώπη. Σχετικά με τον ναυτιλιακό κλάδο, υπάρχουν 41 εισηγμένες εταιρίες στο χρηματιστήριο με κοινό στοιχείο την αναζήτηση σταθερότητας και σιγουριάς ενώ 7 από αυτές προέρχονται από το τομέα μεταφοράς LNG. Στο τέλος της ομιλίας η κ. Schidrich αναφέρθηκε στο NASDAQ ως τη μεγαλύτερη αγορά ρευστότητας στις ΗΠΑ με 10 χιλιάδες πελάτες παγκοσμίως.



 


Ο κ. Barry Grossman, Partner – Ellenoff Grossman & Schole LLP, μίλησε για “Reverse Mergers; Alternative Public Offerings”. Στην αρχή της ομιλίας του αναφέρθηκε στον ρόλο της EG&S και πώς ενεπλάκησαν με τον ναυτιλιακό κλάδο. Αμέσως μετά αναφέρθηκε στις διαθέσιμες μεθόδους για να γίνει μια εταιρία εισηγμένη στις ΗΠΑ, που περιλαμβάνουν τα IPO, RTO, self-underwriting, form 10 filling και SPACs. Ο κ. Grossman ανέλυσε κάθε μία από τις μεθόδους περιγράφοντας τη διαδικασία, τα αποτελέσματα που έχουν παρατηρηθεί καθώς και τους τύπους public shell που μπορεί να λάβει μια εταιρία. Στο κλείσιμο της ομιλίας του περιέγραψε τα τρία στάδια προετοιμασίας της εταιρίας, τις απαιτήσεις στις οποίες θα πρέπει η εταιρία να συμμορφώνεται καθώς και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μίας τέτοιας απόφασης.


Ο κ. Robert G. Burns, Co-Chair of Investment & Restructuring Practice – Bracewell & Giuliani, με τίτλο ομιλίας Restructuring as a Business & Investment OpportunityMarket Review ξεκίνησε την ομιλία του με μια αναφορά στην κατάσταση των ναυτιλιακών αγορών ειδικότερα τα τελευταία δύο χρόνια και στις παρούσες ευκαιρίες. Ως συνέπεια, αναλύθηκαν οι επενδυτικές στρατηγικές και οι επενδυτικές ευκαιρίες στις ΗΠΑ. Ακόμα ένα στοιχείο στο οποίο αναφέρθηκε είναι οι επενδυτικές στρατηγικές που εφαρμόζονται σε αγορές με πτωτική τάση. Στο κλείσιμο της ομιλίας του ανέφερε τα κύρια μέρη στα οποία επικρατεί ο ανταγωνισμός και οι στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.


 


Τέλος, ο κ. Evan Sproviero, Trader/Head of Projects, GMS στην ομιλία του με τίτλο Ship Recycling to Ship Owning & Finance Ο κ. Evan Sproviero, Head of Projects at GMS, εξέφρασε την άποψή του στο ζήτημα της ανακύκλωσης πλοίων εξετάζοντας τις τάσεις της αγοράς τα τελευταία χρόνια συμπεριλαμβανομένου του πώς η ναυτιλιακή χρηματοδότηση και τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια είναι πιθανό να επηρεάσουν τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές αγορές στο εγγύς μέλλον. Στη συνέχεια διερεύνησε διάφορους τρόπους που η GMS βοηθά τους ιδιοκτήτες μέσα από τις περιπλοκές χρηματοδότησης/ ανακύκλωσης του πλοίου και πώς η ομάδα έργων της GMS επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό σε εξειδικευμένες προσφορές που στοχεύουν στην απελευθέρωση της “κρυφής” σε αξία παλιάς χωρητικότητας.



 


ΠΑΝΕΛ ΣΥΖΗΤΗΣΕΩΝ


 


Υπήρχαν διάφορα panels συζητήσεων, ως ακολούθως:


 


“MLPs as Growth Business & Capital Raising Vehicle”


 


Συντονιστής: κα. Σοφία Καλομενίδη, Partner, Capital Markets (Central & Southeast Europe) – Ernst & Young


 


Συνομιλητές:


 


κ. Herman Hildan, Clarksons Platou Securities


 


κ. . Steven Hollander, Partner in the Corporate Group – Watson Farley & Williams


 


κ. Eric Schless, Managing Director – Wells Fargo Securities LLC



 


Το πρώτο πάνελ ασχολήθηκε με την ανάλυση των MLPs. Οι ομιλητές του πάνελ, ανέφεραν ορισμένα σημαντικά σημεία σχετικά με τις ΜLPs. Αρχικά πρέπει ν’ αναφερθεί ότι οι δύο λόγοι που τις κάνουν σημαντικές, είναι η σταθερότητα και η ανάπτυξη. Μια ανάπτυξη όμως που επιτυγχάνεται σε μακροχρόνιο ορίζοντα. Όπως και η δέσμευση μεταξύ των εταίρων είναι μακροπρόθεσμη. Σημαντικά σημεία, με βάση τα όσα είπαν οι ομιλητές, είναι το γεγονός του ότι αυτός ο τύπος εταιρείας, προσφέρει ποιότητα και οφέλη σε μακροχρόνιο επίπεδο, χαρίζοντας αξία σε μία εταιρεία καθώς και αυξημένες ταμειακές ροές. Επίσης σημαντικό είναι ότι έχουμε ανακύκλωση κεφαλαίου και σταθερούς ρυθμούς επενδύσεων. Βέβαια βοηθάει πολύ και το σταθερό ενεργητικό προκειμένου να επενδύσουν κεφάλαιο, οι επενδυτές στις εταιρείες. Αυτή την περίοδο έχουμε πτώση στην τιμή του πετρελαίου. Επίσης με βάση την τωρινή εικόνα, η αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου δείχνει να έχει συνεχώς αυξανόμενες προοπτικές. Ωστόσο, πρέπει εφ’ όσον επιλεγεί ο εν λόγω τύπος για μία εταιρεία, να υπάρχει σωστή διάθρωση και καλό management. Τα οφέλη από τις MLPs είναι ορατά μακροπρόθεσμα, αρκεί βέβαια να υπάρχει όραμα με διαχρονικό χαρακτήρα και μία καλοστημένη μακρόπνοη στρατηγική. Τέλος είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι οι MLPs είναι πιο αποτελεσματικές στις κεφαλαιαγορές.


 


“Shipping & the Equity Capital Markets”


 


(IPOs & Follow-On offerings; Straight Equity, Preferred Issues)



 


Συντονιστής: κ. Lawrence Rutkowski, Partner – Seward & Kissel LLP


 


Συνομιλητές:


 


κα. Christa Volpicelli, Managing Director – Citi


 


κ. Wiley Griffiths, Managing Director, Global Transportation – Morgan Stanley


 


κ. Erik Helberg, Clarksons Platou Securities


 


κ. Eric Schless, Managing Director – Wells Fargo Securities LLC


 


Το θέμα του δεύτερου πάνελ ήταν η ναυτιλία και οι equity capital markets και οι ομιλητές εστίασαν αρχικά στην σημαντικότητα του μεγέθους και της ανάπτυξης της εκάστοτε εταιρείας. Για να αναφέρουν ακολούθως πως οι μεγάλου μεγέθους εταιρείες τραβούν περισσότερους επενδυτές. Στο σημείο αυτό θεωρούμε σκόπιμο να αναφέρουμε πως σύμφωνα με τους ομιλητές, υπάρχουν δύο σημαντικοί παράγοντες που συνδέονται με την ανάπτυξη, αλλά και την προσέλκυση επενδυτών. Ο πρώτος έχει να κάνει με το βάθος της αγοράς, αναλυτικότερα η αγορά δείχνει τις προφορές, ουσιαστικά ασχολείται με τα κεφάλαια, τα οποία είναι εύκολο ν’ αγοραστούν και δύσκολο να πωληθούν κι ο δεύτερος ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η διαχείριση μίας εταιρείας από τα υψηλόβαθμα στελέχη της. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε επίσης και στο ζήτημα των ιδίων κεφαλαίων που θα πρέπει να διαθέτει κάθε εταιρεία στον τομέα της ναυτιλίας, καθώς οι επενδυτές δίνουν ιδιαίτερη σημασία σ’ αυτή τη παράμετρο, αλλά και σε γενικότερο επίπεδο στους αριθμούς και τις επιμέρους στατιστικές. Στη συνέχεια αναφέρθηκε ότι οι equity capital markets, δίνουν τις καλύτερες πιθανότητες στους επενδυτές να βγάλουν χρήματα και ταυτόχρονα τους δίνουν την δυνατότητα να ελέγξουν κάποια πράγματα, αλλά υπάρχουν και κάποια άλλα που δεν ελέγχονται.


 


Φυσικά αναφέρθηκε ότι η Νέα Υόρκη αποτελεί την μεγαλύτερη και συνάμα ισχυρότερη τέτοιου είδους αγορά παγκοσμίως, για να περάσουν στον αντίκτυπο της Ευρωπαϊκής Ζώνης, στις τρέχουσες επενδύσεις προς τις ελληνικές επιχειρήσεις, τονίζοντας ότι είναι σημαντικός, αλλά δεν έχει καμία επίπτωση στην ναυτιλία. Η οποία είναι μία βιομηχανία που αλλάζει συνεχώς και μαζί αλλάζουν και οι διακανονισμοί των επενδυτών. Τέλος είναι σημαντικό ν’ αναφερθεί ότι το πάνελ εξέφρασε την αισιοδοξία του σχετικά με την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία βέβαια όπως τόνισαν γίνεται με αργούς ρυθμούς.



 


“Shipping & The Non-Bank Debt Markets”


 


(Non-Traditional Leverage Alternatives- High Yield Bonds, Baby Bonds, Convertibles, Sale & Leasebacks)


 


Συντονιστής: κ. Steven Hollander, Partner in the Corporate Group – Watson Farley & Williams


Συνομιλητές:


 


κ. Joseph Maly, Managing Director, Seaport Global Securities LLC


κ. Harold Malone, Senior Vice President, Maritime Group – Jefferies & Company, Inc.


 


κ Chris Weyers, Managing Director, Head of Maritime Investment Banking – Stifel


 


Το τρίτο πάνελ ασχολήθηκε με την ναυτιλία και τις αγορές μη τραπεζικού χρέους. Αναλυτικότερα αναφέρθηκαν στον τρόπο που διεξάγονται πλέον οι συμφωνίες, ο οποίος έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με το παρελθόν. Στην συνέχεια αναφέρθηκαν στο ζήτημα των θεσμικών επενδυτών ομολόγων, για να περάσουν στα χαρακτηριστικά που ενδιαφέρουν τους επενδυτές από αυτού του είδους τις αγορές, όπως είναι τα εμπορεύματα στην ναυτιλία, καθώς και το επίπεδό τους, τα μακροπρόθεσμα επιτόκια, καθότι δεν θέλουν να αναλάβουν μεγάλο ρίσκο στις επενδύσεις τους και φυσικά το γεγονός ότι δεν τους αρέσουν καθόλου οι ασταθείς αγορές, τις οποίες και τις περισσότερες φορές αποφεύγουν. Επίσης έγινε αναφορά στα μερίδια, αλλά και το ζήτημα της μεγαλύτερης ισότητας που αποζητούν οι επενδυτές, αλλά και τις οικονομίες κλίμακας και για το πώς μπορούν να επωφεληθούν από τα αποθέματα. Ιδιαίτερη σημασία, δόθηκε από το πάνελ στις τρέχουσες συναλλαγές και τις μελλοντικές προοπτικές. Για να συνεχίσουν με την διαδικασία προετοιμασίας για ένα ομόλογο και συγκεκριμένα αναφέρθηκαν στις νομικές γνωμοδοτήσεις και την επιλογή τύπου διαπραγματεύσεων, αλλά και στην προσφορά μετοχών κατόπιν σχεδιασμού των κατάλληλων δικλείδων ασφάλισης. Έκλεισαν αναφερόμενοι στις ευκαιρίες της αγοράς των grude tankers, αλλά και στην επαναπώληση ομολόγων και τις ευκαιρίες συναλλαγών.


 


“Private Equity and Joint Ventures”


 


(The Role of Private Equity in Shipping Today; Mapping the Right Entry & Exit Strategies)


 


Συντονιστής: κ. Δημήτρης Σοφιανόπουλος, Partner and Head of Greece – Norton Rose Fulbright


Συνομιλητές:


 


κ. Sean Durkin, President – Northern Fund Management America, LLC


 


κ. Paulo Almeida, Portfolio Manager – Tufton Oceanic Ltd.


 


κ. Hamish Norton, President – Star Bulk Carriers Corp.


 


κ. Peter Kanelos, CFO – Eletson Holdings, Inc.


 


Το εν λόγω πάνελ μίλησε για τα private equity και τα joint ventures, ξεκινώντας με το τι προσελκύει τα ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια το 2015 στην ναυτιλία. Επίσης προσπάθησαν να διαγνώσουν, όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται το ύψος των επενδύσεων που προβλέπουν σε private equity για το 2015. Ανέφεραν το ενδιαφέρον που παρουσιάζει ο τομέας των tankers και το ότι είναι πιο πιθανό να έχουμε επενδύσεις σε δεξαμενόπλοια ή off-shore αγορές. Ανέφεραν επίσης για τα πενταετίας δεξαμενόπλοια ότι αποτελούν μία ισχυρή αγορά ή οποία αποδίδει κέρδη. Στην συνέχεια υποστήριξαν ότι η τιμή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο καθώς και η στρατηγική που ακολουθούν οι οργανισμοί. Επίσης προέβλεψαν αύξηση των πλοίων αλλά και των ταμειακών ροών και μία επιστροφή των private equity στα dry bulk. Βέβαια ανέφεραν και το ότι οι περισσότερες τέτοιου είδους επενδύσεις έχουν βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα και πως υπάρχει μία τάση προς στρατηγικές εξόδου, σε ποσοστό που κυμαίνεται μεταξύ 15\%-25\%. Τέλος είναι σημαντικό να τονίσουμε την αναφορά που έγινε από τους ομιλητές για την ανάγκη από μέρους των ναυτιλιακών σε επενδύσεις που να χαρακτηρίζονται από μακροπρόθεσμη επενδυτική νοοτροπία της τάξεως των 5-7 χρόνων.



 


“Acquisition of Non-Performing Shipping Loans”


 


Συντονιστής: κ. Robert Wilkins, Partner – Reed Smith


 


Συνομιλητές:


 


κ. Constantine Karagiannis, Operating Partner – Apollo Management International


 


κ. Michail Zekyrgias, Managing Director Global Credit & Special Situations Group – Bank of America Merrill Lynch


 


κ. Andreas Povlsen, President – Breakwater Capital


 


κ. Glenn Peters, Partner, Transaction Advisory Services – EY


 


Οι ομιλητές σ’ αυτό το πάνελ, ασχολήθηκαν με την απόκτηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων της ναυτιλίας. Αρχικά ανάφεραν ότι η διαπραγμάτευση για ένα δάνειο αυξάνει τις προσδοκίες. Επίσης αναφέρθηκαν στην αναγκαιότητα των τραπεζών να πάρουν χρόνο προκειμένου να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους. Μετέπειτα έγινε αναφορά στα εναλλακτικά υποδείγματα αποτίμησης που χρησιμοποιούν οι τράπεζες, προτού περάσουν στην ανάλυση των αγορών, λέγοντας πως η αγορά των dry bulk απαιτεί πολύ προσεκτική και εκτεταμένη πρόβλεψη κι η αγορά των product carriers καθώς και των tankers είναι προτιμητέες από μέρους των τραπεζών. Επίσης, σημαντικό είναι ότι ορισμένες τράπεζες δεν θέλουν να πουλήσουν μη εξυπηρετούμενα δάνεια και το ότι αρχίζει να διαφαίνεται αλλαγή στον χώρο των Νορβηγικών ομολόγων τα οποία γίνονται πιο ελκυστικά για τους επενδυτές. Σημασία από τους ομιλητές δόθηκε και σε τρία ακόμη θέματα που σχετίζονται, με την σημασία της συνεργασίας των τραπεζών με τους πλοιοκτήτες, την δυσκολία ευρέσεως λύσης, όταν οι δανειστές είναι ένα περίεργο και πολύπλοκο «μίγμα», αποτελούμενο από μετόχους, συνδικάτα κι άλλους ενδιαφερόμενους και τέλος ότι ο δευτεροβάθμιος δανεισμός (secondary lending) είναι μία καινούργια έννοια για την ναυτιλιακή βιομηχανία.


 


“Bank Finance & Shipping”


 


Συντονιστής: κ. Jasel Chauhan, Partner- Holman Fenwick Willan International LLP


 


Συνομιλητές:


 


κ. Joep Gorgels, Country Executive Norway/Head Energy & Transportation Scandinavia – ABN AMRO Bank NV


 


κ. Michael Parker, Global Industry Head for the Shipping – Citi


 


κ. Svein Engh, Managing Director & Group Head of Maritime Finance, CIT


 


κ. Evan Cohen, Managing Director, Strategic Management and Restructuring Team (SMRT) – DVB Bank SE


 


Το προτελευταίο πάνελ ασχολήθηκε με το bank finance για την ναυτιλία και πιο συγκεκριμένα μ’ ορισμένες εκ των δραστηριοτήτων των τραπεζιτών και το τι πιστεύουν ότι θα συμβεί μέσα στο 2015. Σε γενικές γραμμές οι ομιλητές εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για το 2015, το οποίο πιστεύουν ότι θα έχει αρκετές ομοιότητες με το 2014. Επίσης θεωρούν πως το 2015 τα κεφάλαια προς την ναυτιλία θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Τώρα ως αναφορά τις αγορές, αναφέρθηκαν σ’ αυτή των dry balk, λέγοντας ότι είναι λιγότερο ελκυστική και εν τάχει ανέφεραν κι ορισμένα πράγματα για την ελληνική αγορά, των new buildings και second hand. Μετέπειτα, αναφέρθηκαν στην προώθηση των τραπεζικών σχέσεων αλλά και στο τι ενδιαφέρει τις τράπεζες στην διαδικασία χρηματοδότησης δανείου. Αναλυτικότερα ανέφεραν ότι δεν προτιμούν την δημιουργία κοινοπραξίας προκειμένου να χρηματοδοτήσουν ένα δάνειο κι ότι η ρευστότητα της εκάστοτε εταιρείας που ζητά το δάνειο έχει μεγάλη σημασία. Τέλος ανέφεραν πως οι τράπεζες προσπαθούν να δείχνουν πελατοκεντρικές.


 


“Analyst Panel”


 


Συντονιστής: κ. John Gaffney, Partner – Gibson, Dunn & Crutcher LLP


 


Συνομιλητές:


 


κ. Glenn Lodden, Shipping Equity Research – ABN AMRO


 


κ. Charles Rupinski, Director & Senior Shipping Analyst – Seaport Global Securities LLC


 


κ. Herman Hildan, Clarksons Platou Securities


 


κ. Benjamin Nolan, Director, Maritime Research – Stifel


 


κα. Henriette Brent Petersen, Head of Shipping & Offshore Research – DVB Bank SE


 


Το τελευταίο πάνελ που έκλεισε και το συνέδριο, ξεκίνησε περνώντας το αισιόδοξο μήνυμα ότι το διάστημα 2015-2016, θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες. Τώρα ως αναφορά τους τύπους πλοίων, για τα dry bulk είναι μία πρόκληση, η προσφορά σ’ όρους τονάζ θα αυξάνεται και ταυτοχρόνως προβλέπεται πτώση της ζήτησης. Επίσης η μεταβλητότητα των dry bulk είναι σε θέση να προσφέρει ευκαιρίες. Τέλος η αγορά των dry bulk συσχετίζεται με την αγορά του άνθρακα. Στη συνέχεια κι όσο αφορά τα tankers, η αγορά παρουσιάζει μία μικρή ανάπτυξη, ενώ η αγορά των LNG παρουσιάζει μία μετατόπιση από τις συνήθεις εργασίες, της υγροποίησης και της επαναεριοποίησης. Επίσης ανέφεραν, ότι οι αγορές εμπορευμάτων έχουν ιδιαίτερη σημασία, κάτι που συνδέεται με τα container ships. Τελειώνοντας έκαναν αναφορά, στις παραγγελίες πλοίων που είτε αναβάλλονται, είτε ακυρώνονται, στο scraping που κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα το 2014 σε σχέση και με τις αρχές του 2015. Για να ολοκληρώσουν λέγοντας ότι τα ΙPO’s τραβούν το ενδιαφέρον των επενδυτών, όπως επίσης και τα εγγυημένα μερίσματα.


 


ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ


 


Κύριοι Χορηγοί: ABN AMRO και Tsakos Energy Navigation Ltd (TEN)


 


Κύριοι Χρυσοί Χορηγοί: DVB Bank και EY


 


Κύριοι Χορηγοί: Bracewell & Giuliani, Cit, Citi, Clarksons Platou Securities, Ellenoff Grossman & Schole LLP, Gibson Dunn, GMS, Holman Fenwick Willan, Jefferies, International Registries Inc.-The Marshall Islands Registry, Northern Shipping Funds, Morgan Stanley, Norton Rose Fulbright, Reed Smith, Seaport Global, Seward & Kissel LLP, Stifel, Tufton Oceanic, Watson, Farley & Williams και Wells Fargo Securities.


 


ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΧΟΡΗΓΟΙ


 


BCA College of Athens και Εθνική Τράπεζα



 


ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΧΟΡΗΓΟΣ


 


IMAREM


 


H “IMAREM” ως ανεξάρτητο κέντρο εμπειρογνωμόνων διαχείρισης εκπομπών άνθρακα διασφάλισε ότι η Capital Link εφάρμοσε το “Positive Event Programme και ως εκ τούτου δόθηκε το “πράσινο αποτύπωμα” (Green Footprint) για την ορθή διαχείριση του σχεδίου μείωσης των εκπομπών άνθρακα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.


 


ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


 


All About Shipping, Balcans.com, Maritime Executive, SHIP2SHORE, SteelFirst, Tradewinds και Worldoils


 


ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ


 


Ναυτεμπορική, naftemporiki.gr, IHT -Kathimerini, Όμιλος Economia, http://www.efoplistesnews.gr/, Elnavi, The Huffington Post Greece, https://www.maritimes.gr/, NafsGreen.gr, ReadPoint.gr, SBC TV, Shipping International Monthly Review και Shipping & Finance.


 


ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ & ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ


 


Φέτος, για πρώτη φορά, η Capital Link σε συνεργασία με σπουδαστές του BCA College, πραγματοποίησε μια σειρά συνεντεύξεων με τους ομιλητές του συνεδρίου σχολιάζοντας τα θέματα που συζητήθηκαν στα πάνελ. Οι τηλεοπτικές συνεντεύξεις των ομιλητών καθώς και όλο το υλικό του Συνεδρίου είναι διαθέσιμο στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση: http://forums.capitallink.com/shipping/2015greece


 


Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ CAPITAL LINK


 


H Capital Link με έδρα τη Νέα Υόρκη και γραφεία στο Λονδίνο, στην Αθήνα και το Όσλο, δραστηριοποιείται εδώ και 20 χρόνια στον τομέα των Επενδυτικών Σχέσεων και της Επικοινωνίας (Investor Relations & Financial Communication).


 


Η Capital Link έχει κερδίσει ηγετική θέση διεθνώς στον τομέα των Investor Relations όσον αφορά στη ναυτιλία συνεργαζόμενη με την πλειοψηφία των ναυτιλιακών εταιριών που είναι εισηγμένες στα δύο Αμερικανικά Χρηματιστήρια, και τα Χρηματιστήρια του Λονδίνου και Μιλάνου. Είναι η πιο αναγνωρίσιμη εταιρία Επενδυτικών Σχέσεων στον συγκεκριμένο τομέα με προνομιακή προσβασιμότητα σε επενδυτές, αναλυτές, τραπεζίτες και ΜΜΕ.Η Capital Link στοχεύει πάντα στην ανάδειξη της Ελληνικής Ναυτιλίας σ’ ένα ευρύ και διεθνές κοινό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων επενδυτές, αναλυτές, τραπεζίτες, οικονομολόγους. Εις αναγνώριση αυτής της προσπάθειάς μας, η Capital Link έλαβε δύο σημαντικές διακρίσεις, το 2011 το Greek Shipping Lloyds Awards και επί τρία χρόνια, το 2012, το 2013 και το 2014 τα βραβεία του Intercontinental Finance Magazine.


 


Η Capital Link έχει αναπτύξει μία σειρά από δραστηριότητες που συμβάλλουν στην προβολή της ναυτιλίας στο διεθνές επενδυτικό κοινό, και που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:


 


· http://us.lrd.yahoo.com/_ylt=Aq_kQT3zmHuDOk4a46eECHCtcq9_/SIG=118kkldqv/**http\%3A/www.CapitalLinkShipping.com/. Η Capital Link διατηρεί ένα δικτυακό κόμβο αφιερωμένο στη ναυτιλία και τις εισηγμένες εταιρίες με σκοπό να ενισχύσει τη γνώση και κατανόηση των επενδυτών για τη ναυτιλία και τις εισηγμένες εταιρίες του κλάδου, και να διευκολύνει την αναμετάδοση πληροφοριών των εισηγμένων εταιριών στους συμμετέχοντες του κλάδου και στο επενδυτικό κοινό. Ο κόμβος παρέχει πληροφορίες για τους μεγαλύτερους δείκτες της ναυτιλίας και του χρηματιστηρίου γενικότερα, καθώς επίσης και για όλες τις ναυτιλιακές μετοχές με δυνατότητα σύγκρισης μεταξύ τους. Διαθέτει επίσης αναλύσεις και εκθέσεις σημαντικών ναυλομεσιτικών εταιριών του κλάδου, συνεντεύξεις στελεχών, αναλυτών και άλλων παραγόντων της αγοράς, καθώς και πληθώρα άλλων στοιχείων.


 



  • Εβδομαδιαίο Ηλεκτρονικό Newsletter της Capital Link: Εβδομαδιαία διανομή σ΄ένα εκτεταμένο ακροατήριο στις ΗΠΑ και τις Ευρωπαϊκές ναυτιλιακές, χρηματοοικονομικές και επενδυτικές κοινότητες με ενημερώσεις σχετικά με τις ναυτιλιακές αγορές, το χρηματιστήριο και νέα εισηγμένων εταιρειών.
  • http://www.capitallinkwebinars.com/: Sector Forums & Webinars: Σε τακτά χρονικά διαστήματα διοργάνωση συζητήσεων μεταξύ CEOs, αναλυτών, τραπεζιτών και φορέων του κλάδου, σχετικά με τις εξελίξεις στους διάφορους τομείς της ναυτιλίας (εμπορευματοκιβώτια, χύδην ξηρά φορτία, δεξαμενόπλοια, κοντεινερς), καθώς και για άλλα θέματα που ενδιαφέρουν (όπως η Αύξηση των Ιδίων Κεφαλαίων στη Ναυτιλία σήμερα, Απόσυρση Πλοίων, κλπ).
  • Επενδυτικά Ναυτιλιακά Συνέδρια : Στη Νέα Υόρκη, Αθήνα και Λονδίνο φέρνοντας μαζί επενδυτές, τραπεζίτες, χρηματοοικονομικούς συμβούλους, CEOs εισηγμένων εταιριών, αναλυτές και φορείς της ναυτιλίας.


  • Ναυτιλιακοί Χρηματιστηριακοί Δείκτες, (Capital Link Maritime Indices). Μία πρωτοβουλία ορόσημο της Capital Link. Οι δείκτες αυτοί που καταρτίζονται από την Capital Link δίνουν τη δυνατότητα στους επενδυτές να παρακολουθήσουν την χρηματιστηριακή εξέλιξη όλων των εισηγμένων ναυτιλιακών μετοχών, την τάση ανά κλάδο και ανά μεμονωμένη μετοχή, και να τις συγκρίνουν μεταξύ τους ή και με άλλους χρηματιστηριακούς ή ναυτιλιακούς δείκτες. Οι τιμές των παραπάνω δεικτών υπάρχουν στην ιστοσελίδα http://www.maritimeindices.com/ ή http://www.capitallinkshipping.com/ ή στο Bloomberg στην σελίδα “CPLI.” Οι Δείκτες της Capital Link προσφέρονται και μέσω της πλατφόρμας Reuters.


 


Για περισσότερες πληροφορίες,απευθυνθείτε:


 


ΑΘΗΝΑ κα. Όλγα Μπορνόζη / κα. Μαρία Χερχελετζή


Τηλ: +30 210 610 9800 – Email : ContactGR@capitallink.com


ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ κ. Νίκο Μπορνόζη / κα. Ελένη Μπέη


Τηλ: +1 212 661 75 66 Email : ContactNY@capitallink.com


 


Για περισσότερες λεπτομέρειες και εκτενείς πληροφορίες,επισκεφθείτε :


Την ιστοσελίδα της CAPITAL LINK: http://www.capitallink.com/


Την ιστοσελίδα συνεδρίων της CAPITAL LINK: http://www.capitallinkforum.com/

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο!